Zelfbouw sub naar wensen van forummers

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dj Yves
    • Sep 2008
    • 72

    niks gemeten hoor, maar nog wel even gezocht, 56hz -6 las ik, als ik het nog terug vind zal ik even een linkje posten.
    If brute force doesn't work, you're not using enough!

    Comment

    • MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

      De HD15 is voor zover mijn info betreft ontworpen als kick-bin en zeker niet als echte sub. De bedoeling is om dit kastje met 4 of meer stuks boven echte subs te gebruiken. Dit blijkt ook wel uit het feit dat het -6 dB punt al bij 56 Hz ligt, dan mis je toch echt een compleet octaaf aan de onderkant.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

      Comment

      • 2mancrew
        • Feb 2010
        • 96

        Heren,

        Zoals belooft even een update.
        Heb vanavond het perfect gezagen hout opgehaald en als het van het weekend wat afkoelt ga ik beginnen met de kastjes in elkaar te zetten.

        Groeten

        2mancrew
        Ed
        ff knutselen met hout en speakers : resultaat 4 subwoofers

        Comment

        • ethen
          • May 2010
          • 92

          hallo,

          ik heb net alle pdf bestanden gedownload voor de subs, maar een ding snap ik niet wat het moet worden, bij de side panel zie je de handvaten.
          En zo wel aan de linker en de rechter kant, van de handvaten zie je een dubbele lijn lopen wat moet dat worden.
          Moet dat een klein stukje worden ingefreesd voor de sier.

          echt een super ontwerp.
          Last edited by ethen; 04-07-10, 16:27.

          Comment

          • @lex
            • Jul 2006
            • 1087

            Hoi Ethen,

            Zou je misschien wat meer aandacht willen geven aan je taalgebruik en interpunctie? Het staat echt krom van de fouten. Dat je niet weet dat het meervoud van 'handvat' 'handvatten' is, begrijp ik nog wel, maar 'dubellen lijn' en 'klijn'?

            Dank, @lex
            Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

            Comment

            • ethen
              • May 2010
              • 92

              Hallo, Lex
              Ik heb net even verbetert. En ik heb een spellingcontrole op Internet voor mij gezet, dus als het goed is kunnen er nu geen type fouten meer inzitten.

              Comment

              • MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

                Originally posted by ethen
                hallo,

                ik heb net alle pdf bestanden gedownload voor de subs, maar een ding snap ik niet wat het moet worden, bij de side panel zie je de handvaten.
                En zo wel aan de linker en de rechter kant, van de handvaten zie je een dubbele lijn lopen wat moet dat worden.
                Moet dat een klein stukje worden ingefreesd voor de sier.

                echt een super ontwerp.
                Die dubbele lijn geeft aan waar het ingefreesd moet worden, dat is niet voor de sier maar daar komt het poortpaneel in te vallen.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                Comment

                • ethen
                  • May 2010
                  • 92

                  Originally posted by MusicXtra
                  Die dubbele lijn geeft aan waar het ingefreesd moet worden, dat is niet voor de sier maar daar komt het poortpaneel in te vallen.
                  oke,
                  nu is het duidelijk
                  bedankt

                  Comment

                  • ACSlater
                    • Oct 2007
                    • 57

                    Hoeveel liter Warnex zou je nodig hebben om twee subs te verven? Mijn multiplex ligt, op maat gezaagd, klaar bij de houthandel. De Selenium speakers zijn onderweg en ik wil mijn boodschappenlijstje bij de webshop inleveren.

                    Comment

                    • dexter
                      • Jul 2005
                      • 433

                      denk dat je aan 1 kilo wel genoeg hebt.
                      Last edited by moderator; 06-07-10, 20:04.

                      Comment

                      • ethen
                        • May 2010
                        • 92

                        hallo,

                        op welke site heb jij de speakers gekocht?
                        en hoe duur zijn ze.
                        Ik heb al een aantal sites gezien maar misschien is die van jouw wel goedkoper.

                        alvast bedankt

                        Comment

                        • ACSlater
                          • Oct 2007
                          • 57

                          Originally posted by ethen
                          op welke site heb jij de speakers gekocht?
                          en hoe duur zijn ze. Ik heb al een aantal sites gezien maar misschien is die van jouw wel goedkoper.
                          Buy 15SWS800 Selenium 15" 1600w 4"vc woofer for $149.95


                          EDIT: ook deze winkel verkoopt niet buiten de VS dus bespaar je de moeite!
                          Last edited by ACSlater; 08-07-10, 21:56. Reason: verkeerd advies

                          Comment

                          • ethen
                            • May 2010
                            • 92

                            Originally posted by ACSlater
                            Buy 15SWS800 Selenium 15" 1600w 4"vc woofer for $149.95

                            $358 voor 2 stuks inclusief verzenden. Tegen de huidige wisselkoers is dat ongeveer €285,-. Voor btw en inklaringskosten kun je het bedrag vermenigvuldigen met 1,23 en dan zit je op €350 voor twee stuks. Zo goedkoop kon ik ze nergens in Europa vinden. Nadeel van kopen in de VS is dat je garantie afhandeling zwaar kloten is. Dat nemen we dan maar voor lief want het scheelt weer een paar knaken.
                            hallo hartstikke bedankt voor je moeite
                            en ja dat scheelt een stuk ja ik heb ze steeds voor een kleine 180 dollaar gezien

                            Comment

                            • Bartje2012
                              • Aug 2008
                              • 93

                              Originally posted by ACSlater
                              Nadeel van kopen in de VS is dat je garantie afhandeling zwaar kloten is. Dat nemen we dan maar voor lief want het scheelt weer een paar knaken.
                              Je vergeet het feit dat die speakers dan ook nog eens een complete pakketdienst route van de VS naar je huis moeten afleggen, ik denk ongeveer zo'n 10 sorteerfilialen passeren etc, das echt wel andere koek dan de transporteur van de fabrikant. Ik ken mensen die werken of gewerkt hebben bij dat soort pakketdienst bedrijven en er wordt bepaald niet zorgvuldig omgegaan met pakketten. Al helemaal niet als ze meer dan 30kg wegen. Een beetje piepschuim of andere snippers,pulp, whatever heeft dan ook niet echt zin.

                              als je dan een gebutst chassis of kapotte spoel hebt komt het net even niet uit dat je die garantie/service die zo klote is voor lief hebt genomen.

                              ik zou m al knijpen als ik speakers of apparatuur via het nationale tnt of ups kanaal moest ontvangen, laat staan internationaal.

                              Comment

                              • Jan van Duren
                                • May 2004
                                • 204

                                wordt idd slecht omgegaan met pakketten bij sorteercentra. Een vriend van mij zag op het vliegveld van Chicago een bagagekarretje voorbij komen waar boven op zijn gitaarkoffer lag, terwijl het stromende van de regen. is gelukkig niks gebeurd. Maar er wordt mee gegooid en gesmeten, dat is niet mooi meer.

                                Comment

                                Working...