Zelfbouw sub naar wensen van forummers

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 2mancrew
    • Feb 2010
    • 96

    Heren,

    Ik kom net weer beetje bij van een zomergriepje, ben nog snotverkouden.
    dus nog geen tijd gehad om foto's te bekijken op camera.
    mijn excuses maar griep hou je neit tegen.

    Mvg

    Ed
    ff knutselen met hout en speakers : resultaat 4 subwoofers

    Comment

    • jasperbhofman
      • Oct 2008
      • 25

      Ik heb nu het gehele ontwerp 3d in autocad inventor getekend om te kijken hoe het ontwerp precies in elkaar zit.

      Ik moet alleen even weten in wat voor formaat bijvoorbeeld CNC-machines inlezen, zodat ik ze op die manier kan exporteren.

      Is er dan nog iemand met een beetje online ruimte over zodat iedereen er plezier van heeft?

      Comment

      • Leeghem
        • Jan 2007
        • 20

        de meeste lezen wel DXF in

        Comment

        • MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

          Originally posted by jasperbhofman
          Ik heb nu het gehele ontwerp 3d in autocad inventor getekend om te kijken hoe het ontwerp precies in elkaar zit.

          Ik moet alleen even weten in wat voor formaat bijvoorbeeld CNC-machines inlezen, zodat ik ze op die manier kan exporteren.

          Is er dan nog iemand met een beetje online ruimte over zodat iedereen er plezier van heeft?
          Da's top, ik had em zelf in Sketch-up getekend en er niet bij stil gestaan dat er mensen zouden zijn die gebruik wilden maken van CNC machines.
          Normaal gesproken kunnen die machines wel overweg met DWG of DXF files.
          Je mag mij de files wel mailen dan zorg ik wel dat ze via hetzelfde linkje online komen te staan. (Mits Mac daaraan zijn medewerking wil verlenen)
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

          Comment

          • frederic
            • Jan 2006
            • 3511

            Originally posted by MusicXtra
            Da's top, ik had em zelf in Sketch-up getekend en er niet bij stil gestaan dat er mensen zouden zijn die gebruik wilden maken van CNC machines.
            Normaal gesproken kunnen die machines wel overweg met DWG of DXF files.
            Je mag mij de files wel mailen dan zorg ik wel dat ze via hetzelfde linkje online komen te staan. (Mits Mac daaraan zijn medewerking wil verlenen)
            Sketch-up kun je ook converteren naar DXF met een plugin.

            Comment

            • MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

              Originally posted by frederic
              Sketch-up kun je ook converteren naar DXF met een plugin.
              Ik denk niet dat dat gaat werken, Sketch-up is, voor zover mij bekend, niet geschikt om CNC machines mee aan te sturen. Zelf heb ik ook een 3D CAD tekenprogramma (Shark) en dat is toch wel een ander verhaal als Sketch-up.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

              Comment

              • paul_ulrix
                • Mar 2009
                • 74

                hoe werkt dat precies voor cnc ? teken je dan de lijn + diepte die de frees moet volgen ?

                Ik ben fulltime autocad tekenaar geweest, maar nooit voor cnc machines.

                Comment

                • michiel12
                  • Dec 2008
                  • 95

                  Hallo,

                  Ik ben van plan om 4 van deze subs tegaan bouwen, maar ik zit nog met een klein ding.
                  Ik ben van plan om alle 4 de subs op een versterker te laten draaien, dus moet ik gaan doorlussen.
                  Maar hoe? doe ik dat als ik alle 4 de subs actief ga filteren moet ik dan nog iets in de subs doen. Om ze te kunnen doorlussen of niet?

                  gr. michiel

                  Comment

                  • frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

                    Originally posted by MusicXtra
                    Ik denk niet dat dat gaat werken, Sketch-up is, voor zover mij bekend, niet geschikt om CNC machines mee aan te sturen. Zelf heb ik ook een 3D CAD tekenprogramma (Shark) en dat is toch wel een ander verhaal als Sketch-up.
                    Tochwel ieder vector tekenpaket werkt.
                    Je kunt in Sketshup exporteren naar dwg, verder in autocad alles afwerken.

                    Comment

                    • MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

                      Originally posted by michiel12
                      Hallo,

                      Ik ben van plan om 4 van deze subs tegaan bouwen, maar ik zit nog met een klein ding.
                      Ik ben van plan om alle 4 de subs op een versterker te laten draaien, dus moet ik gaan doorlussen.
                      Maar hoe? doe ik dat als ik alle 4 de subs actief ga filteren moet ik dan nog iets in de subs doen. Om ze te kunnen doorlussen of niet?

                      gr. michiel
                      Ik neem aan dat je met 'op een versterker' een tweekanaals versterker bedoelt? Dat werkt prima, je hebt dan een belasting van 4 Ohm per kanaal en kunt dan inderdaad het beste een aktief cross-over of een speakerprocessor gebruiken. In de subs hoef je dan verder alleen maar twee Speakon aansluitingen te maken waamee je de subs door kunt lussen.

                      Originally posted by frederic
                      Tochwel ieder vector tekenpaket werkt.
                      Je kunt in Sketshup exporteren naar dwg, verder in autocad alles afwerken.
                      In hoeverre moet je het dan afwerken? Volgens mij krijg je dan een kakofonie van lijntjes in dezelfde layer die je niet zomaar even weghaalt.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                      Comment

                      • ethen
                        • May 2010
                        • 92

                        Hallo,

                        Ja ik heb het hier gewoon over een 2 kanaals versterker.
                        Dus dat komt dus gewoon op neer dat je gewoon een 4 polige kabel moet gebruiken.

                        gr. michiel
                        Last edited by ethen; 14-08-10, 17:49.

                        Comment

                        • ACSlater
                          • Oct 2007
                          • 57

                          Zo! weer even bezig geweest. Voornamelijk schuren en plamuren:







                          en in de grondverf (1e laag)





                          Hierna nog de laatste oneffenheden wegwerken met plamuur, 2e laag gronverf en dan hoop ik met twee lagen Warnex klaar te zijn.
                          Ik twijfel nog of ik de putjes voor de rubber voetjes in de bovenkant frees. Ik heb maar twee subs en zal ze toch niet op elkaar stapelen bij gebruik. De kans dat er nog twee bij komen is nihil.
                          Last edited by ACSlater; 14-08-10, 18:14. Reason: wazige foto

                          Comment

                          • MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

                            Originally posted by ethen
                            Hallo,

                            Ja ik heb het hier gewoon over een 2 kanaals versterker.
                            Dus dat komt dus gewoon op neer dat je gewoon een 4 polige kabel moet gebruiken.

                            gr. michiel
                            Nee, voor alleen je subs heb je slechts twee aders per kant van de versterker nodig tenzij je ook je toppen via dezelfde kabel wilt laten lopen.
                            Maar, dit zijn toch wel heel erg elementaire dingen die echt de meest beginnende beginner zou moeten weten....
                            Google maar eens op de wet van Ohm, ook al heb je bij speakers met impedantie (wisselstroomweerstand) te maken, voor het rekenen kun je een speaker als ohmse weerstand zien.
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                            Comment

                            • ethen
                              • May 2010
                              • 92

                              hallo, musictra

                              Ik weet wel het een en anderen over ohms. Maar je hebt toch wat in de kast nodig om weer naar een volgende sub tegaan. Want je kan toch niet zomaar de kabel doorlussen. (of vergis ik me nu)

                              gr. ethen

                              Comment

                              • MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

                                Enige dat je nodig hebt zijn twee Speakon aansluitingen die je in de kast met elkaar doorgelust hebt.
                                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                                Comment

                                Working...