Zelfbouw sub naar wensen van forummers

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ACSlater
    • Oct 2007
    • 57

    Eindelijk weer eens een update van mijn kant; de Seleniums zijn deze week binnen gekomen en het is nu tijd voor het aansluiten. Ik neem aan dat 2x2,5 mm2 kabel goed genoeg is? Ik gebruik de Neutrik nl4mpr speakon connectors. Ik kan toch gewoon van de twee connectors (per sub) de 1+ en 1- met elkaar verbinden en tevens deze naar de subwoofer toe leiden?

    Comment

    • salsa
      • Jan 2007
      • 1315

      Je kabel dikte is voldoende hoor, ik zou dan ook pin bezetting +2 en -2 door solderen naar de volgende Speakon NL4, dan kan je b.v je top aansluiten via deze bezetting en spaar je extra speaker kabel uit.
      Dan kan je een 4 aderig kabel gebruiken voor je hele set.

      Dave
      [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

      Comment

      • Waveform
        • Dec 2009
        • 321

        Waarom niet alle pinnen doorsolderen, zodat je beide connectors zowel als input als link kan gebruiken. Je moet er dan gewoon aan denken je subs op pin 1+ 1- aan te sluiten en je toppen op 2+ 2-.

        Zo hoort het ook

        Comment

        • ACSlater
          • Oct 2007
          • 57

          Oja ik vroeg me al af waarom er in vredesnaam 4 polige Neutriks waren. De kans dat ik ooit een 4 kanaals versterker gebruik is niet zo groot maar dan heb ik in ieder geval nog de mogelijkheid zonder dat ik weer moet solderen.

          Comment

          • MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

            Je bedoelt waarschijnlijk een 8 polige Speakon.
            De reden dat die bestaat is dat er vierweg systemen bestaan.
            En zelf heb ik alleen nog maar 4 kanaals versterkers.
            Ben overigens wel heel erg benieuwd hoe je subjes klinken.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

            Comment

            • 2mancrew
              • Feb 2010
              • 96

              Goedemorgen,


              Was even erg druk met o.a vakantie houden maar Ac ik heb ook gewoon 2.5 kwadraat kabels gebruikt. Werkt erg goed. op +1 en -1 hoor zoals iedereen hier al schreef. Volgende week komt een kameraad van me even de geperforeerde plaat doorslijpen en dan kan ik ook de foto's online plaatsen.

              Heb 2 subs per kant getest met een community kast als mid /top er boven en was zeer te spreken over de sound.

              @musicextra. ik mail je betreffende afspraak om de kast eens te testen

              mvg

              Ed

              P.s. typfouten zijn mogelijk zit net aan me ochtendkoffie
              ff knutselen met hout en speakers : resultaat 4 subwoofers

              Comment

              • DJJJ
                • Feb 2010
                • 41

                Nu je ze al een paar keer hebt gebruikt neem ik aan, hoe bevallen ze?
                Heb je ook nog foto's van het hele totaal plaatje?
                Wat is het gewicht per subwoofer?
                Welke versterker heb je er achter staan? (excuseer me als dat al is gezegd)

                Groetjess

                Comment

                • ACSlater
                  • Oct 2007
                  • 57

                  Originally posted by DJJJ
                  Nu je ze al een paar keer hebt gebruikt neem ik aan, hoe bevallen ze?
                  Heb je ook nog foto's van het hele totaal plaatje?
                  Wat is het gewicht per subwoofer?
                  Welke versterker heb je er achter staan? (excuseer me als dat al is gezegd)

                  Groetjess
                  Ik heb ze al eens geprobeerd maar heb net een ander huis gekocht en ben vreselijk druk op dit moment. De versterker die ik ervoor gebruik is, op dit moment, een EV Q66 (de ouwe zware uitvoering). Die heeft niet genoeg power maar kan al redelijk knallen met de subs. Omdat ik nog steeds geen grill ervoor heb, zijn ze nog niet mee geweest "on the road".

                  Comment

                  • 2mancrew
                    • Feb 2010
                    • 96

                    Sorry voor de late reactie, zit middenin een server en firewall verhuizing maar ik heb mijn subs getest met een sync 3k6 op de subs.

                    Moet de ultieme processor settings nog beetje uitvissen maar dat komt goed, setje is nog niet af maar ben er tevreden over wat t aan druk doet.
                    nu nog keer zwaardere amp voor de bassen want ze worden met de 3k6 nog niet echt belast


                    greetz

                    Ed
                    ff knutselen met hout en speakers : resultaat 4 subwoofers

                    Comment

                    • Rolandino
                      • Mar 2007
                      • 1451

                      Mss instellingen van je processor wat aanpassen.

                      Wat voor een gebruik je ?

                      Had laatst die van Synq in gebruik en daar kwam ook haast niets uit bleek later dat de fabrieksinstellingen van de processor de limiters verkeerd stonden.

                      Op zich zou de 3K6 genoeg power moeten leveren hoewel hij wel droog klinkt to de oudere versies die problemen gaven.

                      Welke instelling gebruik je nu ?

                      Ik gebruik meestal HP vanaf 37,5 HP 106 op 50hz tussen de +3 en +6db en op de 100hz tussen de -3 enn -12db

                      Ligt aan je persoonlijke smaak natuurlijk.

                      De gebruikte X-over is natuurlijk ook persoonlijk
                      .
                      De instelling werkt meestal goed bij mij ligt eraan welke kast ik erachter zet.
                      Last edited by Rolandino; 02-11-10, 12:48.
                      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                      Comment

                      • MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

                        Een cross-over instelling is altijd afhankelijk van de gebruikte luidspreker, het heeft dus weinig zin om hier allerlei processor settings te gaan posten.
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                        Comment

                        • Rolandino
                          • Mar 2007
                          • 1451

                          Deze settings gebruik ik op verschillende speakers en kasten en heb er geen problemen mee hoor. Hoewel er idd verschil is met bepaalde kasten.

                          Het is altijd het proberen waard. Mss heeft ie er niets aan maar niet geschoten is altijd mis

                          Zoals ik ook schreef smaken verschillen ook bij gebruik van de verschillende filters.
                          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                          Comment

                          • 2mancrew
                            • Feb 2010
                            • 96

                            Beste rolandino,

                            Ik gebruik een xilica xp 4080 als proc.
                            De sync 3k6 levert 1800 watt per kanaal aan 4 ohm.
                            Die speakers kunnen veel meer vermogen aan dus zit te denken aan een deftigere amp. Wat dat word is nog toekomst.

                            @musicextra. Heb het te druk gehad om een afspraak te maken en ik vind je pannama ontwerp erg goed er uit zien. Hoe het klinkt dat weet ik denk ik wel

                            greetz

                            Ed
                            Last edited by 2mancrew; 03-11-10, 19:27. Reason: typo editting
                            ff knutselen met hout en speakers : resultaat 4 subwoofers

                            Comment

                            • MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

                              Originally posted by 2mancrew
                              @musicextra. Heb het te druk gehad om een afspraak te maken en ik vind je pannama ontwerp erg goed er uit zien. Hoe het klinkt dat weet ik denk ik wel

                              greetz

                              Ed
                              Kalm aan, het loopt niet weg.
                              Is geen Panama ontwerp maar dat is wel de eerste klant die met het systeem werkt.
                              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                              Comment

                              • ethen
                                • May 2010
                                • 92

                                hallo,

                                Ik ben van plan om 1 sub te gaan maken. voor bij mij thuis.
                                Nu heb ik een versterker staan ( dap palladium 1600 ) maar die levert 1600 watt gebrugt, en de sub kan makkelijk 1300 wat aan.
                                nu mijn vraag, zou de sub ook 1600 watt aan kunnen?
                                of word dit teveel?

                                Comment

                                Working...