Zelfbouw sub naar wensen van forummers

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    Originally posted by ethen
    hallo,

    zou de sub ook 1600 watt aan kunnen?
    of word dit teveel?
    Ja hoor, dat zal geen enkel probleem opleveren en al helemaal niet voor thuisgebruik, daar zul je de sub niet de hele avond vol belasten.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • ethen
      • May 2010
      • 92

      Originally posted by MusicXtra
      Ja hoor, dat zal geen enkel probleem opleveren en al helemaal niet voor thuisgebruik, daar zul je de sub niet de hele avond vol belasten.
      nee inderdaad niet

      oja. weet iemand toevallig in de buurt van nijmegen waar je hout kunt laten zagen via cnc machine's
      ps musicxtra heb je ook nog die cnc file's voor het ontwerp?
      En heb net even lopen google naar een grill voor de speakers maar die kan ik niet vinden heeft iemand nog een tip.

      alvast bedankt.
      Last edited by ethen; 03-12-10, 16:27.

      Comment

      • ethen
        • May 2010
        • 92

        hallo,

        weet iemand een site die wel naar nederland toe stuurt.
        Ik ben aan het zoeken geweest maar de site die ik zag stuurt alleen maar naar amerika.
        waar moet ik hem dan bestellen?
        En die anderen vragen hoeven niet meer heb ik toch nog weten tevinden.

        Alvast bedankt

        Comment

        • ethen
          • May 2010
          • 92

          Originally posted by ethen
          hallo,

          weet iemand een site die wel naar nederland toe stuurt.
          Ik ben aan het zoeken geweest maar de site die ik zag stuurt alleen maar naar amerika.
          waar moet ik hem dan bestellen?
          En die anderen vragen hoeven niet meer heb ik toch nog weten tevinden.

          Alvast bedankt
          niemand een iedee?

          Comment

          • MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

            Er zijn bedrijven zat die perfoplaat verkopen, zoek eens op plaatmateriaal, perfoplaat, strekgaas, geperforeerd staalplaat, etc.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

            Comment

            • ethen
              • May 2010
              • 92

              Originally posted by MusicXtra
              Er zijn bedrijven zat die perfoplaat verkopen, zoek eens op plaatmateriaal, perfoplaat, strekgaas, geperforeerd staalplaat, etc.
              sorry musicxtra. had even er bij moeten zeggen dat ik alleen nog de speaker zoek.
              maar ik vind alleen maar bedrijven in amerika, maar die versturen niet naar nederland.
              weet jij en toevallig 1.
              en heb jij ook de bestanden die je nodig heb voor een cnc machine?
              als je die hebt wil je die dan sturen naar m.louis_lltv@hotmail.com

              alvast bedankt.
              Last edited by ethen; 05-12-10, 16:49.

              Comment

              • Richnies2000
                • May 2008
                • 204

                na een lange tijd drukte toch een gaatje gevonden om wat plankjes te zagen

                ga ook een 2tal subjes bouwen

                Hierbij eerste foto's




                hier een foto van de eerste freesrandjes



                en uiteraard wegens de kou ook maar een kacheltje



                snel volgt een update!

                Greetz

                Comment

                • I.T. drive in
                  • May 2009
                  • 352

                  hallo,

                  Ik ben bezig er ook een te bouwen. De sub die ik nu heb is zeer zwak.
                  Dus wou ik deze bouwen om wat meer sub te krijgen.
                  Mijn oude sub was actief en dat vond ik wel prettig, dus wou ik de ingebouwde versterker in deze sub zetten. De oude sub had een rms vermogen van 600watt.
                  De selenium speaker die erin komt heeft een rms vermogen van 800watt.
                  Kan ik dan de inbouw versterker erin hangen zonder dat die ontploft?
                  de versterker heeft een ingebouwd cross-over, hoe die ingesteld staat weet ik niet want ik kan nergens de specs. vinden.
                  De versterker komt uit deze sub: WebCatalogue - WebCatalogue

                  M.V.G. idzard

                  Comment

                  • MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

                    Originally posted by I.T. drive in
                    hallo,
                    Kan ik dan de inbouw versterker erin hangen zonder dat die ontploft?
                    de versterker heeft een ingebouwd cross-over, hoe die ingesteld staat weet ik niet want ik kan nergens de specs. vinden.
                    De versterker komt uit deze sub: WebCatalogue - WebCatalogue

                    M.V.G. idzard
                    Ja, want een versterker kan nooit weten hoeveel vermogen de aangesloten speaker mag hebben, je zult alleen niet het maximale uit de sub weten te halen.
                    Het is alleen wel handig om de specs van die versterker te weten.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                    Comment

                    • 4AC
                      • Nov 2007
                      • 1791

                      Originally posted by I.T. drive in
                      hallo,

                      Ik ben bezig er ook een te bouwen. De sub die ik nu heb is zeer zwak.
                      Dus wou ik deze bouwen om wat meer sub te krijgen.
                      Mijn oude sub was actief en dat vond ik wel prettig, dus wou ik de ingebouwde versterker in deze sub zetten. De oude sub had een rms vermogen van 600watt.
                      De selenium speaker die erin komt heeft een rms vermogen van 800watt.
                      Kan ik dan de inbouw versterker erin hangen zonder dat die ontploft?
                      de versterker heeft een ingebouwd cross-over, hoe die ingesteld staat weet ik niet want ik kan nergens de specs. vinden.
                      De versterker komt uit deze sub: WebCatalogue - WebCatalogue

                      M.V.G. idzard
                      De link werkt niet, geef anders even een merk+model.

                      Bij een zwakke sub zit in 9 van de 10 gevallen ook een zwakke versterker. Puur logica. Daarnaast voldoet deze niet aan de rms-vermogen speaker X 1,5 - 2 = versterker-vermogen regel. Dit beide doet mij vermoeden dat de versterker niet bepaalt gaat voldoen voor deze speaker.

                      Punt is namelijk dat je bij een versterker graag wat meer vermogen achter de hand wilt. In de gevallen dat je nét een tandje harder wilt zal je versterker in de clip raken en blokgolven naar je speaker sturen. Daar zijn speakers nooit zo blij mee en het kan daardoor tot schade leiden (bij je speaker, maar ook bij je versterker).

                      Om kosten te besparen zou je dus wel de versterker kunnen gebruiken, maar je moet deze uit de clip houden en daardoor haal je niet alles uit je speaker wat erin zit. Das jammer, maar in sommige gevallen prima te doen hoor. Ik wil je adviseren om de versterker NIET in de sub te bouwen, maar los te houden in een andere behuizing (even creatief wezen en daarbij de veiligheid in stand houden, denk aan koeling van de versterker e.d.). Ik zeg dit, omdat je in de toekomst ongetwijfeld meer zult willen, uitbreiden en zo. Dan kun je prima de versterker vervangen voor een beter apparaat en zit je niet met een gapend gat achterin je sub. OF je moet dan weer kiezen voor een inbouwversterker, maar deze zijn vaak duur of voldoen niet helemaal. En of ze in het gat zullen passen van je versterkertje uit je oude sub kun je helemaal betwijfelen...

                      Mvg,

                      Teun

                      Ps. Sander was me net voor, excuse moi.
                      uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                      Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

                      Comment

                      • ethen
                        • May 2010
                        • 92

                        Originally posted by I.T. drive in
                        hallo,

                        Ik ben bezig er ook een te bouwen. De sub die ik nu heb is zeer zwak.
                        Dus wou ik deze bouwen om wat meer sub te krijgen.
                        Mijn oude sub was actief en dat vond ik wel prettig, dus wou ik de ingebouwde versterker in deze sub zetten. De oude sub had een rms vermogen van 600watt.
                        De selenium speaker die erin komt heeft een rms vermogen van 800watt.
                        Kan ik dan de inbouw versterker erin hangen zonder dat die ontploft?
                        de versterker heeft een ingebouwd cross-over, hoe die ingesteld staat weet ik niet want ik kan nergens de specs. vinden.
                        De versterker komt uit deze sub: WebCatalogue - WebCatalogue

                        M.V.G. idzard
                        hallo,

                        Ik ben ook bezig met het zagen van het hout maar ik ben nog steeds op zoek naar de selenium speaker maar ik heb overal al gezocht, contact opgenomen met bedrijven. maar niemand kan hem leveren.
                        als ik vragen mag waar ga jij hem bestellen of waar heb jij hem besteld?
                        alvast bedankt.
                        met vriendelijke groeten michiel

                        Comment

                        • Janpa
                          • Mar 2004
                          • 70

                          Speakers!

                          Ik kan de speakers bestellen bij de fabriek voor mij zelf ga ik er 4 bestellen. Ik wil best een 3e setje bij bestellen.
                          problemen zijn er niet. Dit zijn uitdagingen.

                          Comment

                          • ethen
                            • May 2010
                            • 92

                            Originally posted by Janpa
                            Ik kan de speakers bestellen bij de fabriek voor mij zelf ga ik er 4 bestellen. Ik wil best een 3e setje bij bestellen.
                            hallo,

                            oke hoeveel kost zo speaker bij die fabriek als ik vragen mag.
                            alvast bedankt.

                            Comment

                            • MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

                              Zou eerst de sub eens bouwen en dan op die inbouwversterker proberen zonder dat deze ingebouwd zit. Probeer hem dan ook eens op een versterker die ca. 1300 Watt @ 8 Ohm geeft en neem daarna pas de beslissing of je gaten in de kasten voor de inbouwversterker gaat zagen.
                              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                              Comment

                              • I.T. drive in
                                • May 2009
                                • 352

                                Originally posted by 4AC
                                Ik wil je adviseren om de versterker NIET in de sub te bouwen, maar los te houden in een andere behuizing (even creatief wezen en daarbij de veiligheid in stand houden, denk aan koeling van de versterker e.d.).
                                Dit is inderdaad een uitstekend idee.
                                Laatst weer in een zwembad gedraaid en toen werd hij heet genoeg om mijn koffie warm te houden. Dan kan ik er meteen een goede koeling in zetten.
                                Moet ik dan een connector plaatje maken in de behuizing met een speakon, vervolgens een speakon aansluiting in de sub maken?
                                Dit lijkt mij de meest simpele oplossing.
                                Mijn oude sub was een uit de Ibiza Sound cube 1521 serie.
                                vooralsnog was ik erg tevreden over deze set, alleen de subwoofer is crap.

                                @japan, Wat is je e-mail dan kan ik je ff mailen over de selenium speaker.

                                Comment

                                Working...