Zelfbouw sub naar wensen van forummers

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • I.T. drive in
    • May 2009
    • 352

    Originally posted by MusicXtra
    Zou eerst de sub eens bouwen en dan op die inbouwversterker proberen zonder dat deze ingebouwd zit. Probeer hem dan ook eens op een versterker die ca. 1300 Watt @ 8 Ohm geeft en neem daarna pas de beslissing of je gaten in de kasten voor de inbouwversterker gaat zagen.
    Dit kan natuurlijk ook.
    Ik heb hem net ff opengeschroefd, de woofer die erin zit geeft aan: 4.2 Ohms.
    Is dit ongv. hetzelfde als 4Ohm?
    Die 0,2 weerstand maakt volgens mij niet super veel uit.
    Maar de selenium is 8Ohm, wordt het vermogen dan niet gehalveerd?
    Last edited by I.T. drive in; 23-12-10, 19:45.

    Comment

    • 4AC
      • Nov 2007
      • 1791

      Originally posted by I.T. drive in
      Mijn oude sub was een uit de Ibiza Sound cube 1521 serie.
      vooralsnog was ik erg tevreden over deze set, alleen de subwoofer is crap.
      Gaat het toevallig om deze set?

      Ibiza sound komt uit dezelfde fabriek als Skytronic, alleen het logo lijkt gewijzigd te zijn. Dat doet al mijn enigszins positieve verwachtingen van je oude sub (en dus de versterker) totaal verdwijnen. Als ik jouw was zou ik er alles aan doen om ergens wat centen vandaan te halen en een fatsoenlijke versterker voor deze sub kopen. Je oude sub (en dus de versterker) valt onder de categorie, euh, 'ronduit ruk' en als je de sub van MusicXtra aan gaat sluiten op een dergelijke versterker doe je zowel de sub als de bouwer tekort (haha). De verwachtingen die je van deze sub zou mogen hebben kan hij door de versterker uit je oude kast gewoon niet waarmaken. En dat is jammer.

      Je toppen (zo durf ik ze eigenlijk niet eens te noemen) zijn om eerlijk te zijn geen schijntje beter als je subs, qua kwaliteit. Een crappy woofer, een belachelijk hoorntje en als klap op de vuurpijl een piëzo voor het tophoog. Heb je er al eens iets anders naast gezet? Dan zul je horen wat je mist. Of in het geval van de piëzo, dat je kast een eigen tintje aan de muziek mee geeft. Maar goed, als jij er tevreden mee bent dan is het natuurlijk prima om je centen te investeren in de sub, waar je niet tevreden mee bent. De sub die je nu aan het bouwen is al een flinke stap in de goede richting, hopen dat je dat aan gaat houden! Maar dat je in ieder geval de mening (en wat feiten) van een ander weet.

      Mvg,

      Teun

      Edit: ik zie dat ik vergeten ben te melden dat je de versterker in je sub NIET 800 watt RMS is. Dit is een piek-vermogen onder de meest ideale omstandigheden. Met minder dan de helft aan RMS vermogen mag je al blij zijn...
      Last edited by 4AC; 23-12-10, 21:39.
      uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
      Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

      Comment

      • I.T. drive in
        • May 2009
        • 352

        Originally posted by 4AC
        Gaat het toevallig om deze set
        Ja, dat klopt.
        Dat ibiza sound uit de skytronic hoek komt was mij niet bekend.
        Voor zover ik weet klinkt skytec nog rukker, en ik heb er zeker wel eens goed spul tussen gehad om te vergelijken. Ik heb hem geloof ik ooit eens vergeleken met een RCF art top, welke dat was weet ik niet meer precies.
        Verder heb ik de sub vergeleken met een stel gehuurde zelfbouw subs, geladen met een RCF speaker. Natuurlijk bleef er niks over van mijn subje.
        Dit was afgelopen dinsdag, en voor mij ook de aanleiding om deze sub te gaan bouwen. Die versterker kan ik er eerst nog wel bij huren e.v.t.
        Dan heb ik een goede sub+crown versterker.
        Op dit moment ben ik hout aan het inslaan, en moet ik de speaker ff bestellen.

        Comment

        • ethen
          • May 2010
          • 92

          en moet ik de speaker ff bestellen.[/QUOTE]

          hallo,

          Ik heb het hout al gezaagt maar ik kan alleen die selium speaker nergens kopen.
          waar ga jij die halen, Heeft u messchien een link ofzo.
          alvast bedankt.
          gr. michiel

          Comment

          • Richnies2000
            • May 2008
            • 204

            Kleine update

            Na flink wat freeswerk bijna klaar met frezen, nog alleen de gaten voor de aansluitpaneeltjes frezen

            hieronder een aantal foto's van front, side panel en bottom panel

            Fijne feestdagen allen!






            Comment

            • hardstyle
              • Jan 2010
              • 427

              Ziet er netjes uit, de handvaten zijn zo te zien erg goed gelukt
              Ik ben beniewd naar het eindresultaat.

              Comment

              • MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

                Heel sjiek, wie komt er eens bij mij langs om het een en ander te meten en hem te vergelijken met een Nanosub?
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                Comment

                • Richnies2000
                  • May 2008
                  • 204

                  Originally posted by MusicXtra
                  Heel sjiek, wie komt er eens bij mij langs om het een en ander te meten en hem te vergelijken met een Nanosub?
                  heej sander,

                  ik kom uiteraard langs!! moet toch nog binnenkort langskomen!

                  Grt Richard

                  Comment

                  • Richnies2000
                    • May 2008
                    • 204

                    Originally posted by hardstyle
                    Ziet er netjes uit, de handvaten zijn zo te zien erg goed gelukt
                    Ik ben beniewd naar het eindresultaat.

                    handvaten was idd niet makkelijk maar heb nu een mooie mal!

                    Comment

                    • Richnies2000
                      • May 2008
                      • 204

                      in de late en vroege uurtjes vandaag toch nog even wat gedaan, alle handvaten zijn afgerond, geschuurd en gedaan, kan nu de binnenkanten gaan rollen met warnex, helaas kwam ik er achter dat ik geen rollertje had dus moet wachten tot een later tijdstip

                      Comment

                      • frederic
                        • Jan 2006
                        • 3511

                        Originally posted by Richnies2000
                        in de late en vroege uurtjes vandaag toch nog even wat gedaan, alle handvaten zijn afgerond, geschuurd en gedaan, kan nu de binnenkanten gaan rollen met warnex, helaas kwam ik er achter dat ik geen rollertje had dus moet wachten tot een later tijdstip
                        Waarom wil je de binnekanten doen met warnex? Dat is niet gebruikelijk.
                        Gebruik gewoon zwarte verf? Kost een hoop dure warnex.

                        Comment

                        • MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

                          Originally posted by frederic
                          Gebruik gewoon zwarte verf? Kost een hoop dure warnex.
                          Volgens mij is Warnex niet echt duurder dan verf..
                          En als het al duurder zou zijn, wat heb je nou helemaal voor twee kastjes nodig, dus wat is per saldo je besparing?
                          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                          Comment

                          • Richnies2000
                            • May 2008
                            • 204

                            Originally posted by frederic
                            Waarom wil je de binnekanten doen met warnex? Dat is niet gebruikelijk.
                            Gebruik gewoon zwarte verf? Kost een hoop dure warnex.
                            ik doe alleen de eerste stukken van de poorten en de binnenkanten van de handgrepen

                            denk dat ik daar niet zo veel mee zal besparen bovendien weet ik niet of gewone zwarte verf en warnex vriendjes van elkaar zijn..

                            Comment

                            • ACSlater
                              • Oct 2007
                              • 57

                              Originally posted by Richnies2000
                              ik doe alleen de eerste stukken van de poorten en de binnenkanten van de handgrepen

                              denk dat ik daar niet zo veel mee zal besparen bovendien weet ik niet of gewone zwarte verf en warnex vriendjes van elkaar zijn..
                              Ik heb de binnenkant van de handvatten voor de montage in de Warnex gezet, met uitzondering van de plaatsen waar lijm op moest. Achteraf gezien kun je ook nog prima in de handvatten verven met een rollertje. Dit hoeft dus niet persé van te voren. De baspoorten heb ik met een spuitbus matzwart gespoten want ik had net niet genoeg Warnex. Er komt toch een grille met foam voor uiteindelijk (die er bij mij nog steeds niet op zit )

                              Comment

                              • Janpa
                                • Mar 2004
                                • 70

                                Ik heb mijn kasjes bijna klaar echter nog een vraagje het dempingsmateriaal moet je daar de binnenkant compleet mee bekleden? Ik moet zeggen dat de Warnex een zeer goed afwerkings resultaat geeft. Ik zou er graag een paar foto's van plaatsen alleen krijg ik het hier niet voor elkaar :-(. Ik moet nu alleen nog wachten op de speakers die de 2de week van januari binnen komen.
                                problemen zijn er niet. Dit zijn uitdagingen.

                                Comment

                                Working...