Zelfbouw sub naar wensen van forummers

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Timothy
    • Aug 2005
    • 175

    Originally posted by Richnies2000
    idd weegt de 1100 w versie 3,5 kg meer maarja die laatste 3,5 kilo maakt op het totaalgewicht ook niet veel uit!
    Over hoeveel kilo's spreken we in het totaal dan?
    Is dit kistje door 1 persoon te tillen en verplaatsen? (Ik zie immers 2 handvaten per zijde waardoor ik vermoed dat hij toch met 2 personen moet verplaatst worden?)

    Comment

    • ethen
      • May 2010
      • 92

      hallo,

      Ik beging toch wel heel er nieuwgierig te worden van hoeveel db ze nu daat werkelijk kunnen geven en hoe lag ze gaan.

      Comment

      • Janpa
        • Mar 2004
        • 70

        Hey Sander,

        Dankje voor de NL tip
        Ik hoop deze week de spaekers binnen te krijgen, dan maar eens kijken wat ze produceeren
        problemen zijn er niet. Dit zijn uitdagingen.

        Comment

        • Richnies2000
          • May 2008
          • 204

          Originally posted by Timothy
          Over hoeveel kilo's spreken we in het totaal dan?
          Is dit kistje door 1 persoon te tillen en verplaatsen? (Ik zie immers 2 handvaten per zijde waardoor ik vermoed dat hij toch met 2 personen moet verplaatst worden?)
          nog niet op de weegschaal gehad maar zijn goed te tillen die kastjes, natuurlijk weegt het kastje geen 10 kg maar denk een kilo of 30? a 35

          Comment

          • Mark Vriens
            • Oct 2009
            • 139

            Wat ben je nou totaal kwijt aan bouwen (uren)?
            En wat kost zo'n ding nou per stuk? Zonder versterker
            Ben van plan misschien ooit nog 1tje te gaan bouwen
            CDJ 2000's zijn in tha pocket!

            Comment

            • Richnies2000
              • May 2008
              • 204

              Originally posted by Janpa
              Mede forum Collegas,

              Hier bij de link naar de fotos.

              Project minisub | MijnAlbum - Fotoalbum Gratis Online!

              zien er netjes uit die kastjes!!

              1 kleine vraag wat is die witte rand in de kastjes aan de onderkant?

              Welke drivers ga je erin stoppen?

              Grt

              Comment

              • PeterSchut
                • Jul 2010
                • 109

                [FONT=Verdana]Er zijn straks een aardig aantal gebruikers van dit ontwerp, dat heb je mooi gedaan MusicXtra.[/FONT]

                [FONT=Verdana]Ik zou ze best wel eens naast mijn subje willen houden, en kijken of ik terecht eigenwijs ben geweest een voor de 4 Ohm 18sound unit heb gekozen, en dus of hij bij kan blijven met deze iets grotere sub.[/FONT]

                [FONT=Verdana]Volgens WinISD heeft de 8 Ohm unit (en wellicht de Selenium driver) een iets grote kast nodig voor de zelfde frequentie curve performance (-3dB punt).[/FONT]
                [FONT=Verdana]Dat is ook bij deze ‘zelfbouw sub naar de wensen van de forummers” want volgens mij komt die op ongeveer 100 liter netto (dus met het volume van de poorten en de driver eraf gehaald). Mijn Sub is 80 liter netto.[/FONT]

                [FONT=Verdana]In theorie gaat mijn subje een dB zachter, maar dan moet je wel 1400W aan 8 Ohm in jouw sub stoppen, en 1400W aan 4 Ohm in mijn sub.[/FONT]
                [FONT=Verdana]1400 wat is iets makkelijker aan 4 Ohm met de meeste versterkers.[/FONT]

                [FONT=Verdana]Door de iets grote poort (296cm2 vs 186cm2) is de gain van mijn poort een dB hoger wat je weer terug ziet in de conus uitslag die daardoor wat lager wordt op zijn piek rond 65Hz, en dus zal de vervorming daar ook lager zijn.[/FONT]

                [FONT=Verdana]Een hoop gerommel in de marge, maar toch wel een interessante test.[/FONT]
                [FONT=Verdana]Wat je aan de TS parameters ziet is dat moderne drivers steeds meer geoptimaliseerd worden voor kleine kasten.[/FONT]

                [FONT=Verdana]Verder alle succes met alle bouwplannen want het is een hele leuke bezigheid.[/FONT]

                [FONT=Verdana]Wat is overigens de poort lengte geworden? Voor een afstemming van rond de 45Hz kom ik op een lengte van 19 cm in deze sub (correctie stond eerst 5) [/FONT]
                Last edited by PeterSchut; 09-01-11, 14:06. Reason: correctie

                Comment

                • MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

                  Originally posted by PeterSchut
                  [FONT=Verdana][/FONT]
                  [FONT=Verdana]Door de iets grote poort (296cm2 vs 186cm2) is de gain van mijn poort een dB hoger wat je weer terug ziet in de conus uitslag die daardoor wat lager wordt op zijn piek rond 65Hz, en dus zal de vervorming daar ook lager zijn.[/FONT]

                  [FONT=Verdana]Een hoop gerommel in de marge, maar toch wel een interessante test.[/FONT]
                  [FONT=Verdana]Wat je aan de TS parameters ziet is dat moderne drivers steeds meer geoptimaliseerd worden voor kleine kasten.[/FONT]

                  [FONT=Verdana]Verder alle succes met alle bouwplannen want het is een hele leuke bezigheid.[/FONT]

                  [FONT=Verdana]Wat is overigens de poort lengte geworden? Voor een afstemming van rond de 45Hz kom ik op een lengte van slechts 5 cm in deze sub[/FONT]
                  Ik heb op dit moment de sub van Richard op de zaak staan om wat metingen aan te doen, je bent van harte welkom om jouw ontwerp ernaast te zetten voor een vergelijking.
                  Zodra ik even tijd heb gevonden om te meten zal ik de resultaten hier posten, wel is het zo dat Richard de 15SWS1100 heeft gebruikt.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                  Comment

                  • MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

                    Vandaag metingen gedaan aan het subje, helaas is er bij het opslaan van de grafieken iets fout gegaan, had alle metingen op de forumsub en de Nanosub gedaan om een mooi vergelijk te maken.
                    Zal alle metingen morgen nogmaals doen en dan de grafieken goed op te slaan.
                    De afstemfrequentie is 39Hz tegenover 41 Hz voor de Nanosub dus de poortlengte zoals op de tekeningen staat aangegeven is helemaal goed.
                    Wel had het exemplaar wat last van poortruis maar waarschijnlijk komt dat door wat lekkage omdat de poorten slechts met een paar schroeven vast zitten.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                    Comment

                    • I.T. drive in
                      • May 2009
                      • 352

                      hallo allen,

                      Ik ben vandaag ook begonnen met het zagen van het hout.
                      Ik heb nu alle grote delen gezaagd en wat bracing.
                      Alleen waar moet ik die 6mm latjes plaatsen?
                      verder zal ik morgen ff paar plaatjes proberen te schieten.
                      Ik heb de speaker ook besteld dus hoop dat die snel komt

                      Comment

                      • Richnies2000
                        • May 2008
                        • 204

                        Originally posted by I.T. drive in
                        hallo allen,

                        Ik ben vandaag ook begonnen met het zagen van het hout.
                        Ik heb nu alle grote delen gezaagd en wat bracing.
                        Alleen waar moet ik die 6mm latjes plaatsen?
                        verder zal ik morgen ff paar plaatjes proberen te schieten.
                        Ik heb de speaker ook besteld dus hoop dat die snel komt
                        heb ik ook al eens over zitten piekeren ik heb ze totnu toe over misschien vul latjes voor de fronten?

                        Comment

                        • MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

                          Hier dan eindelijk wat grafiekjes.






                          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                          Comment

                          • ethen
                            • May 2010
                            • 92

                            hallo,

                            musicxtra weet jij toevallig ook hoeveel db hij neer kan zetten of is dat niet gemeten.

                            Comment

                            • MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

                              Originally posted by ethen
                              hallo,

                              musicxtra weet jij toevallig ook hoeveel db hij neer kan zetten of is dat niet gemeten.
                              Ik beschik helaas niet over een gecalibreerde meetopstelling maar denk dat 120-123 dB wel haalbaar zou moeten zijn.
                              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                              Comment

                              • I.T. drive in
                                • May 2009
                                • 352

                                Originally posted by ACSlater
                                Ik heb de binnenkant van de handvatten voor de montage in de Warnex gezet, met uitzondering van de plaatsen waar lijm op moest. Achteraf gezien kun je ook nog prima in de handvatten verven met een rollertje. Dit hoeft dus niet persé van te voren. De baspoorten heb ik met een spuitbus matzwart gespoten want ik had net niet genoeg Warnex. Er komt toch een grille met foam voor uiteindelijk (die er bij mij nog steeds niet op zit )
                                Kun je misschien eens een foto posten hoe hij eruit komt te zien in de warnex?

                                Comment

                                Working...