Zelfbouw sub naar wensen van forummers

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • I.T. drive in
    • May 2009
    • 352

    Hierbij in ieder geval mijn foto's van wat ik tot nu toe heb gedaan.



    Comment

    • Dirk Wijnen
      • Dec 2006
      • 189

      Heb je dit niet met een te grove zaag gezaagt? Allemaal die houtsplinters?
      Het lijken me wel erg praktische kastjes die MusicXtra heeft ontworpen.
      Uiteindelijk komt alles goed! Vraag niet hoe, maar dat is de uitdaging ;-) En blijf lachen!

      Comment

      • I.T. drive in
        • May 2009
        • 352

        Originally posted by Dirk Wijnen
        Heb je dit niet met een te grove zaag gezaagt? Allemaal die houtsplinters?
        Het lijken me wel erg praktische kastjes die MusicXtra heeft ontworpen.
        Dat dacht ik eerst ook, maar bij een paar platen heb ik die weggeschuurd en het valt reuze mee.

        Comment

        • Richnies2000
          • May 2008
          • 204

          Hierbij mijn eerste kastje in de warnex de 2de gaat er vandeweek in maar moet hem alleen nog terug ophalen want hij is nog in bezit van musicxtra





          en erg off topic maar toch wel leuk om te zien,

          als je normaal de hond in de pot vind... hoe moet je dit dan noemen??



          grt!!

          Comment

          • I.T. drive in
            • May 2009
            • 352

            Dat ziet er allemaal netjes uit,
            Ik denk dat het "de kat in de kast vinden" wordt

            Comment

            • 4AC
              • Nov 2007
              • 1791

              Hihi, superlief hoe dieren zich soms verbonden voelen met subwoofers. Maar goed.

              Ik meen hier wat te zien op je aansluitpaneel, heb je hier een logo op gemaakt of iets dergelijks? Of gebruik je het aansluitpaneel van een ander kastje?

              Mvg,

              Teun
              uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
              Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

              Comment

              • Richnies2000
                • May 2008
                • 204

                De kat lag in een ander leeg kastje de naam zal ik daar van maar niet noemen

                dat "logo" wat je ziet is een kloddertje geknoeide warnex!! er zitten nog geen gaten in mn aansluitpanelen

                Grt Richard

                Comment

                • teunos
                  • Feb 2008
                  • 352

                  Originally posted by 4AC
                  Hihi, superlief hoe dieren zich soms verbonden voelen met subwoofers. Maar goed.

                  Ik meen hier wat te zien op je aansluitpaneel, heb je hier een logo op gemaakt of iets dergelijks? Of gebruik je het aansluitpaneel van een ander kastje?

                  Mvg,

                  Teun
                  Een fk1 infrabass in je woonkamer, ik weet niet hoe je dat aan je vrouw wil uit leggen, maar dat lijkt me wel een beetje overkill Wel geweldig leuk.
                  ''diamonds are forever''

                  Comment

                  • 4AC
                    • Nov 2007
                    • 1791

                    Inderdaad echt geweldig wat hij in zijn kamer heeft, niet normaal. Aangezien hij als beroep DJ is (Deadmau5), en nog succesvol ook, zal zijn vrouw er zeker mee akkoord gaan. Ik bedoel; als er geld mee verdient kan worden...

                    Het zijn trouwens twee Resolution 1.5's en een Minibass 212, als ik dat zo in het filmpje zie. Een infrabass zou HELEMAAL te gek voor woorden zijn, haha.

                    Mvg,

                    Teun
                    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

                    Comment

                    • teunos
                      • Feb 2008
                      • 352

                      Sorry, je hebt helemaal gelijk het is inderdaad een minibass212. Die kende ik overigens nog niet, ben wel bekend met de infrabass en aangezien deze hetzelfde uiterlijk heeft. Niet echt mini met een lengte van 1m.
                      Verder zal het wel een verkleinde versie zijn van de infrabass gezien de verhoudingen tussen de afmetingen.

                      Groetjes,
                      Teun.
                      ''diamonds are forever''

                      Comment

                      • PeterSchut
                        • Jul 2010
                        • 109

                        Sorry voor de late reactie, maar zat in het buitenland.

                        Met betrekking tot de metingen:
                        Ik denk dat de kast te laag getuned is. Deze curve laat zien dat er een gat ontstaat tussen de 50 en 80 Hz. Dat kan een keuze zijn, maar lijkt mij een beetje zonde. Als je tuned op 45 a 47 Hz krijg je meer punch en vul je dat gat.
                        Ik zie dat de nanosub dat ook heeft en natuurlijk is dat met een processor op te lossen. Het zal echter gepaard gaan met meer uitslag en meer vervorming.
                        Voor de forumsub is dit 6dB en dus 4x het vemogen om dat gat te vullen, bij de nanosub is dat zelfs nog meer. Dat is bij een beetje volume gewoon niet mogelijk.

                        MusicXtra is dit een bewuste keuze? Of juist in de praktijk gewenst.
                        Wat ik gemerkt heb bij mijn iets hogere tuning is dat er juist veel 'natuurlijke' energie is die je gratis hebt, en bijna eindeloos dynamisch.

                        Comment

                        • metalteacher
                          • Dec 2007
                          • 467

                          ik vraag me af hoeveel er gaat overblijven na een metertje of tien. dit lijkt me een nogal doorsnee subje, die weinig tot geen indruk zal maken
                          Steelwing - Full Speed Ahead!!!

                          Comment

                          • MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

                            Originally posted by metalteacher
                            ik vraag me af hoeveel er gaat overblijven na een metertje of tien. dit lijkt me een nogal doorsnee subje, die weinig tot geen indruk zal maken
                            Dat zal inderdaad niet heel veel zijn, als je dat wilt zul je toch iets heftigers moeten bouwen. (Zelf pak ik dan lekker een dubbel 18")

                            Originally posted by PeterSchut

                            MusicXtra is dit een bewuste keuze? Of juist in de praktijk gewenst.
                            Wat ik gemerkt heb bij mijn iets hogere tuning is dat er juist veel 'natuurlijke' energie is die je gratis hebt, en bijna eindeloos dynamisch.
                            Dit is iets wat ieder voor zich kan bepalen, voordeel is dat hij lekker diep gaat maar wil je een hoger rendement dan kun je rustig de poorten iets korter maken. De nanosub is ontworpen als drumfill, bij een hogere tuning ben je, mede door de extreem kleine kast, direct het echte sublaag kwijt.
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                            Comment

                            • Richnies2000
                              • May 2008
                              • 204

                              vanavond met de subjes op pad geweest, ik vond het absoluut niet tegenvallen wat er uit die kastjes komt, je moet er wel flinke amp achter hangen maar daar krijg je ook wat voor terug!

                              poortruis is een stuk minder geworden nadat ik de laatste schroeven en uiteraard de lijm op en in de plankjes heb geschroefd/gesmeerd.

                              en daarna uiteraard alle lijmresten uit de poorten verwijderd, nu mag ik nog niet 100 spreken want ik heb een 1100w selenium geplaatst ipv de berekende 800

                              @ peter schut, mocht jij je subs willen vergelijken met sander stel ik mn subs nog een x beschikbaar.

                              Comment

                              • I.T. drive in
                                • May 2009
                                • 352

                                Vandaag weer ff bezig geweest.
                                Heb nu alles gezaagd en gefreest.
                                (op de foto's heb ik de bracing er nog niet in)



                                Comment

                                Working...