Zelfbouw sub naar wensen van forummers

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peddemors
    • Jan 2009
    • 8

    Originally posted by MusicXtra
    Tsja, wil je het echt van mij weten?
    nou, als het ff kan

    moet je wel met goede argumenten komen

    Comment

    • MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

      Zowel de Cubo als mijn ontwerp zijn beide heel compact met goeie prestaties, ik denk dus dat het voornamelijk een persoonlijke kwestie is welke jouw het meest aanspreekt. Ze zijn ook nog niet naast elkaar gezet om te vergelijken, kan me ook niet voorstellen dat de prestaties veel zullen verschillen.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

      Comment

      • I.T. drive in
        • May 2009
        • 352

        Hey,

        Vandaag heb ik mijn sub afgemaakt.



        Ja, die grote klodder is weggewerkt


        Comment

        • MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

          Mooi man! Die warnex droogde lekker snel in het zonnetje.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

          Comment

          • 4AC
            • Nov 2007
            • 1791

            Gaaf ding hoor! Persoonlijk had ik alleen de hoeken wat verder geschuurd/gevreesd, zodat het allemaal iets ronder is en niet zo snel afbreekt bij stoten/breken.

            De Cubo 15 vs. MusicXtra 15" lijkt mij niet de meest logische vergelijking, aangezien het een bass-reflex ontwerp is en een hybride. Dan had ik die van MusicXtra eerder naast een 15" BR ontwerp van bijvoorbeeld 18Sound, B&C of Fane gezet.

            Met dezelfde woofer lijkt het me overigens dat de hybride Cubo 15 een hoger rendement heeft. Qua diepgang en lineariteit durf ik geen gokken te wagen.

            Mvg,

            Teun
            uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
            Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

            Comment

            • I.T. drive in
              • May 2009
              • 352

              Originally posted by MusicXtra
              Mooi man! Die warnex droogde lekker snel in het zonnetje.
              Je wilt niet weten hoe snel dat ging!
              Ik was nog maar bij de tweede zijkant en mijn verbakje was alweer uitgedroogd

              Comment

              • I.T. drive in
                • May 2009
                • 352

                Originally posted by 4AC
                Gaaf ding hoor! Persoonlijk had ik alleen de hoeken wat verder geschuurd/gevreesd, zodat het allemaal iets ronder is en niet zo snel afbreekt bij stoten/breken.

                Mvg,

                Teun

                Dat is op deze foto niet zo goed te zien, ik heb alles goed afgerond.
                Zo zie je op de foto het schuim ook niet mooi zitten.

                Comment

                • Smitters
                  • Feb 2011
                  • 16

                  Hey,


                  Hier weer een update.

                  Heb nu alles mooi in mekaar gevezen en gelijmd en luchtdicht gemaakt. Alles afgerond en in alle ijver al ge-warnexd. Ook al demping in geplaatst. Dus eigenlijk af.
                  Ik heb hem eerst even getest toen ie nog niet helemaal ineen stond. Dus niet afgedicht, gelijmd en maar met enkele vijzen vast gemaakt.
                  Toen had die dat ook, maar ik dacht uiteraard dat dit lag aan het feit dat alles nog niet vast genoeg stond. Ik dacht dus ook dat het opgelost ging zijn wanneer de kast helemaal ineen staat. Niet dus..

                  ik heb een probleem. Als ik hem opzet en begin te spelen dan hoor ik een soort veer geluid. Doing Doing, om zo even simplistisch uit te leggen .

                  Ik gebruik als driver de Eminence Kappa Pro 15LF2.
                  Kan er iemand hier iets mee met deze uitleg ??
                  Wat kan ik er nog eventueel aan doen?

                  grts

                  Stefan.

                  Comment

                  • Smitters
                    • Feb 2011
                    • 16

                    Hierbij nog een foto.




                    Comment

                    • oxidizer
                      • Feb 2011
                      • 30

                      ik veronderstel dat het een nieuwe woofer is? zoja een nieuwe woofer moet je inspelen, als je al te hard gaat spelen hoor je dat geluid, naarmate hij ingespeeld geraakt klinkt hij ook beter en zou het geluid weg moeten zijn.

                      Comment

                      • MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

                        Originally posted by oxidizer
                        ik veronderstel dat het een nieuwe woofer is? zoja een nieuwe woofer moet je inspelen, als je al te hard gaat spelen hoor je dat geluid, naarmate hij ingespeeld geraakt klinkt hij ook beter en zou het geluid weg moeten zijn.
                        Dat is echt helemaal nieuw voor mij, nooit te oud om te leren.
                        Maar leg eens uit wat dat geluid zou veroorzaken dan?
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                        Comment

                        • Smitters
                          • Feb 2011
                          • 16

                          Originally posted by oxidizer
                          ik veronderstel dat het een nieuwe woofer is? zoja een nieuwe woofer moet je inspelen, als je al te hard gaat spelen hoor je dat geluid, naarmate hij ingespeeld geraakt klinkt hij ook beter en zou het geluid weg moeten zijn.
                          Is idd nieuwe driver.

                          Dus even "paar" uren laten spelen om laag volume en dan zou dat moeten weg zijn ?

                          Alvast bedankt voor de info eh !

                          grts

                          Comment

                          • vdlaanlichtengeluid
                            • Jun 2010
                            • 640

                            heel soms heb ik dit ook wel eens gehad met auto subs... natuurlijk niet te vergelijken kwa power maar wel zelfde principe... Maar het moet zeker wel na een paar uur weg zijn...
                            zit je demping wel vast of gewoon los??? je kan ook last hebben van mee trillende dempen en wat dan door de voorbij geblazen lucht een raar geluid kan produceren...

                            Comment

                            • SPS
                              • Mar 2004
                              • 1662

                              Hoe filter je?
                              Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

                              Comment

                              • MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

                                Originally posted by Smitters
                                Is idd nieuwe driver.

                                Dus even "paar" uren laten spelen om laag volume en dan zou dat moeten weg zijn ?

                                Alvast bedankt voor de info eh !

                                grts
                                Het hele verhaal heb ik nog nooit gehoord, en ik heb toch al wel een paar speakers gebouwd zo hier en daar..... Mijn reactie was dus sarcastisch en niet serieus.
                                Wanneer je bijgeluiden hoort is er iets niet goed, kan zijn dat de Eminence niet lekker combineert met dit ontwerp waardoor de conus te grote uitslagen maakt en mechanisch vastloopt.
                                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                                Comment

                                Working...