Zelfbouw sub naar wensen van forummers

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • I.T. drive in
    • May 2009
    • 352

    Hoe zou deze woofer erin presteren?

    Comment

    • MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

      Wat ik zo snel even zie zal die het heel aardig doen.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

      Comment

      • I.T. drive in
        • May 2009
        • 352

        Originally posted by MusicXtra
        Wat ik zo snel even zie zal die het heel aardig doen.
        Mooi, ben weer van het idee afgeholpen om 18" te gaan bouwen met dat thomann ding erin.
        Ik had laatst ff snel een prototype van die halve g-sub gebouwd en die bevalt totaal niet.
        Hij is super log en heeft nauwelijk output vergeleken met de DHZ sub.
        Ik heb de kast nog staan alleen er moet dus nog een nieuwe woofer in en die selenium kan ik nergens krijgen tenzij ik evenveel verzendkosten betaal als het product zelf.

        Comment

        • MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

          Wij hebben de moed ook al opgegeven om met Selenium te werken, de levering is één groot drama.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

          Comment

          • salsa
            • Jan 2007
            • 1315

            Selenium heeft een fusie gekregen vorig jaar, JBL heeft 60% van de productie lijn gekocht om haar eigen luidspreker conussen in Brazilie te gaan produceren.
            Vandaar de leverings problemen.

            De Selenium 15SWS800 kost 125 Euro per stuk excl. transport en invoerrechten Aruba - NL.

            Een ander merk en wel zeer goed te leveren is PRV Audio, ook weer opgericht door Italiaanse designers in Brazilie die afkomstig zijn van RCF en B&C.
            Maken zeer goede luidsprekers die verschrikkelijk veel vermogen aankunnen.

            Dave
            [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

            Comment

            • I.T. drive in
              • May 2009
              • 352

              Originally posted by salsa
              Selenium heeft een fusie gekregen vorig jaar, JBL heeft 60% van de productie lijn gekocht om haar eigen luidspreker conussen in Brazilie te gaan produceren.
              Vandaar de leverings problemen.

              De Selenium 15SWS800 kost 125 Euro per stuk excl. transport en invoerrechten Aruba - NL.

              Een ander merk en wel zeer goed te leveren is PRV Audio, ook weer opgericht door Italiaanse designers in Brazilie die afkomstig zijn van RCF en B&C.
              Maken zeer goede luidsprekers die verschrikkelijk veel vermogen aankunnen.

              Dave
              Die 15" subwoofer van hun heeft ongv. dezelfde vermogen spec's.
              Maar die selenium is dan ook niet duur in aruba?
              over die PVR audio ga ik meer opzoeken

              Comment

              • Rolandino
                • Mar 2007
                • 1451

                Waarom geen Faital Pro ? de 15FX560 is een waanzinnige speaker ( wordt ook door Nexo gebruikt in de PS15 en de nieuwe sub )

                Prijs van deze speaker is 230 in BTW ( wel andere prijsklasse )
                EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                Comment

                • I.T. drive in
                  • May 2009
                  • 352

                  Originally posted by Rolandino
                  Waarom geen Faital Pro ? de 15FX560 is een waanzinnige speaker ( wordt ook door Nexo gebruikt in de PS15 en de nieuwe sub )

                  Prijs van deze speaker is 230 in BTW ( wel andere prijsklasse )
                  Wat ik zo snel ff zie is dat die een Vc heeft van 3" en een RMS vermogen van 700 watt.
                  Ik snap dus niet waarom deze beter zou moeten zijn dan de selenium?

                  Comment

                  • salsa
                    • Jan 2007
                    • 1315

                    Voor de mensen die mijn verhaal over JBL en Selenium niet geloven http://www.jblselenium.com/

                    Asjeblieft!

                    Dave
                    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

                    Comment

                    • MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

                      Originally posted by Rolandino
                      Waarom geen Faital Pro ? de 15FX560 is een waanzinnige speaker
                      Zo kun je iedere 15" wel op gaan noemen....
                      Een speaker moet wel de juiste TS parameters hebben om in een bepaald ontwerp goed te presteren.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                      Comment

                      • I.T. drive in
                        • May 2009
                        • 352

                        Originally posted by MusicXtra
                        Zo kun je iedere 15" wel op gaan noemen....
                        Een speaker moet wel de juiste TS parameters hebben om in een bepaald ontwerp goed te presteren.
                        Ik had die eighteensound al ff bekenen maar ik weet niet precies welke parameters het meeste uitmaken daarom poste ik dat hier maar ff.
                        @Salsa. dit stond laatst ook al op hun site ja.

                        Comment

                        • venzi100
                          • Feb 2012
                          • 2

                          Oeh! klinkt leuk!

                          M'n Wenslijstje:

                          30hz - 200
                          woofer van 400/500 watt
                          een ENORME Goede laag, zodat mensen met vermogens van 1200 watt staan te kijken van ''Hoe krijgt hij dat uit z'n kastje?''

                          Verder, laat maar komen! verheug me er op!

                          Comment

                          • venzi100
                            • Feb 2012
                            • 2

                            mmmm klinkt goed!

                            ik heb maar een paar wensen

                            30-200HZ
                            en een woofer van rond de 400 watt erin , 15'' het liefste!

                            Tja, verder verheug ik me al op de tekeningen, haha!

                            Comment

                            • MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

                              Originally posted by venzi100
                              ik heb maar een paar wensen

                              Tja, verder verheug ik me al op de tekeningen, haha!
                              Je bent 'slechts' 2 jaar te laat met je wensen, de tekeningen zijn dus ook al lang af.
                              Sterker nog; er zijn er al een heel aantal gebouwd.
                              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                              Comment

                              • frederic
                                • Jan 2006
                                • 3511

                                @MusicXtra,

                                Heb jij ooit een dubbele 18" compacte Sub gebouwd met de drivers in een V vorm? (Genre RCF TTS28)

                                Comment

                                Working...