Zelfbouw sub naar wensen van forummers

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • I.T. drive in
    • May 2009
    • 352

    Nice gebouwd!
    Ben benieuwd hoe bijv. 10 van deze het zullen doen haha

    Comment

    • knorrepot
      • Oct 2009
      • 234

      Originally posted by I.T. drive in
      Nice gebouwd!
      Ben benieuwd hoe bijv. 10 van deze het zullen doen haha
      Ja ik ook! Ze koppelen wel erg lekker! Denk dat ik er nog eens 2 bij bouw over een tijdje.. echter zit hier niet de voorgeschreven driver in, maar een ander monster. Deze lusten wel flink power! (1,5kw rms) Maar klinken behoorlijk! De kasten zijn wel laag getuned, en deze drivers hebben een grote x-max vandaar dat mijn rooster naar voren moest en 1cm schuim niet meer past, maandag eens 0.5 bestellen en eens zien hoe dat gaat..

      Comment

      • I.T. drive in
        • May 2009
        • 352

        Originally posted by knorrepot
        Deze lusten wel flink power! (1,5kw rms)


        ​tienletterregel

        Comment

        • MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

          Originally posted by knorrepot
          De kasten zijn wel laag getuned.
          Heb je iets aan de tuning gewijzigd dan?
          Ze zien er heel erg deftig uit, mijn complimenten.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

          Comment

          • I.T. drive in
            • May 2009
            • 352

            Ik ben ook benieuwd welke speaker je er nu in hebt zitten.

            Comment

            • knorrepot
              • Oct 2009
              • 234

              Originally posted by MusicXtra
              Heb je iets aan de tuning gewijzigd dan?
              Ze zien er heel erg deftig uit, mijn complimenten.
              Dank voor het compliment.

              De basspoorten zijn niet gewijzigd, de inhoud van de kast noodgedwongen wel met een paar cm3 het hele front is 10 mm dieper in de kast verplaatst en her en der zitten wat extra stroken berken.
              Als ik ga meten met smaart meet ik een grote uitschieter rond de 50 hz.

              Ik meen trouwens dat ik ze gebouwd heb uit 11 laags berken, of ik ben even in de war met wat ander..

              De driver die er momenteel in steekt is een aangepaste oberton 15 xb700
              Last edited by knorrepot; 06-05-12, 22:41.

              Comment

              • MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

                Een kleinere kast met dezelfde poorten levert een hogere tuning op, heb je de poorten met het verplaatsen van het front ook 10 mm ingekort dan levert ook dat een hogere tuning op.
                Wat is er aangepast aan die oberton?
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                Comment

                • knorrepot
                  • Oct 2009
                  • 234

                  Originally posted by MusicXtra
                  Een kleinere kast met dezelfde poorten levert een hogere tuning op, heb je de poorten met het verplaatsen van het front ook 10 mm ingekort dan levert ook dat een hogere tuning op.
                  Wat is er aangepast aan die oberton?
                  Ik heb de poorten ook een cm ingekort idd.
                  De driver is helemaal gecoat.

                  Comment

                  • I.T. drive in
                    • May 2009
                    • 352

                    Stel nou dat je een stuk of 10 of 20 van deze subs hebt.
                    Hoeveel man kan je daar ongv. mee aan onder een line array bijv.

                    Comment

                    • mrVazil
                      • Mar 2010
                      • 330

                      vraagje aan de mensen die onlangs nog zo'n subje hebben gebouwd: wat kost het ongeveer?

                      Comment

                      • I.T. drive in
                        • May 2009
                        • 352

                        Originally posted by mrVazil
                        vraagje aan de mensen die onlangs nog zo'n subje hebben gebouwd: wat kost het ongeveer?
                        ik was in totaal zo'n €300 euro kwijt.

                        Comment

                        • knorrepot
                          • Oct 2009
                          • 234

                          Originally posted by I.T. drive in
                          Stel nou dat je een stuk of 10 of 20 van deze subs hebt.
                          Hoeveel man kan je daar ongv. mee aan onder een line array bijv.
                          Onder een line array is niet zo'n succes verwacht ik, het zijn maar front load kastjes he, dat komt bij lange na niet mee aan een array kwa afstand.





                          Kosten van een subje?
                          Ik denk dat dat sterk afhangelijk is hoe en waar je inkoopt. Ik werkte zelf toen ik begon met de subs ook nog bij een bouwmarkt, zo kun je materialen goedkoper inkopen. Via mijn andere baas de speakers en warnex etc.

                          Comment

                          • MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

                            Wat denk je dat de meeste subs zijn die onder een line-array gelegd worden?
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                            Comment

                            • jakkes72
                              • Dec 2003
                              • 1015

                              Ik denk rechthoekige (vaak zwarte dozen), gemaakt van hout met een specifieke afstemming voor die betreffende doos (Hoogstwaarschijnlijk met een ported design) afgewerkt met een (zeer) krasvaste laag tegen beschadigingen. In deze doos bevind zich een transducer welke als grootste taak heeft een electrisch aangevoerd signaal om te zetten in een mechanische uitslag van een conus. Tevens vaak voorzien van handgrepen voor de hanteerdbaarheid en een mogelijkheid om de doos op wielen te verplaatsen. En niet te vergeten een speciale steker zodat die op een miniatuur krachtcentrale aangesloten kan worden.

                              Comment

                              • knorrepot
                                • Oct 2009
                                • 234

                                Originally posted by jakkes72
                                Ik denk rechthoekige (vaak zwarte dozen), gemaakt van hout met een specifieke afstemming voor die betreffende doos (Hoogstwaarschijnlijk met een ported design) afgewerkt met een (zeer) krasvaste laag tegen beschadigingen. In deze doos bevind zich een transducer welke als grootste taak heeft een electrisch aangevoerd signaal om te zetten in een mechanische uitslag van een conus. Tevens vaak voorzien van handgrepen voor de hanteerdbaarheid en een mogelijkheid om de doos op wielen te verplaatsen. En niet te vergeten een speciale steker zodat die op een miniatuur krachtcentrale aangesloten kan worden.

                                Juist! Wat hij zegt haha


                                Nouja ik doelde op hoorngeladen kasten, mainifolt, of hybride kasten, die dragen verder dan een stapel BR subs.
                                Of zit ik nu geheel verkeerd?

                                Comment

                                Working...