Zelfbouw sub naar wensen van forummers

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    De verandering heeft geen enkele invloed op het ontwerp.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • Dj Gino V
      • Feb 2009
      • 237

      Originally posted by MusicXtra
      De verandering heeft geen enkele invloed op het ontwerp.
      zou jij het aanraden van er een versterker in te bouwen en heb ik genoeg vermogen met deze versterkers voor deze speaker aan te sturen,
      want ik las dat de versterker meer mag geven als de speaker.
      Ander moet ik misschien voor de inuke 6000 gaan die is nog betaalbaar voor zo"n vermogen te leveren

      alvast bedankt
      mvg Gino V

      Comment

      • MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

        Ik zou er geen actieve sub van maken, mijn ervaring tot nu toe is dat er geen amp-modules te koop zijn die voldoende presteren.
        Met de NLW9500 mag je er met een gerust hart een versterker op zetten die 2000 Watt @ 8 Ohm levert, de door JB komt daar zelfs niet bij in de buurt, de Hypex vind ik dan weer erg duur.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

        Comment

        • Dj Gino V
          • Feb 2009
          • 237

          Ok Bedankt
          dan zal ik gaan voor de Behringer iNUKE NU6000 die is nog betaalbaar en heeft 1500W op 8Ohm classe D
          of zijn er nog alternative want liefst had ik die van QSC of CROWN maar die liggen direct al rond de 2000 euro

          alvast bedankt
          mvg GinoV

          Comment

          • dexter
            • Jul 2005
            • 433

            Jammer dat er zo'n bak vermogen op moet, een versterker in die vermogens klasse en dan een goede versterker en geen low-budget is helaas nogal aan de prijs, zeker als ik een leuke lichtgewicht wil hebben. Dit geld overigens niet alleen voor deze sub maar voor meerdere ontwerpen.

            Comment

            • djspeakertje
              • Oct 2008
              • 1912

              @DJ Gino V: Je kan natuurlijk voor een tweedehandsje gaan. Voor een paar honderd euro heb je bijvoorbeeld een (weliswaar iets zwaardere) QSC PL4.0, die levert 4000W RMS @4 ohm, dus 2KW per sub als je er 2 parallel aansluit. (Stereo laag is nutteloos, het menselijk gehoor kan veel minder goed bepalen waar lage frequenties vandaan komen t.o.v. hogere frequenties)
              Reken daar een cross-over, connectorpaneeltje en een degelijke kist bij en je komt op 1000 á 1200 euro uit, afhankelijk van of je er een goedkope of fatsoenlijke kist omheen doet, en hoeveel je voor de versterker betaald natuurlijk.


              Daan
              I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
              I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

              Comment

              • Outline
                • Feb 2006
                • 1434

                @MusicXtra: Je hebt (als het goed is) een privé-bbericht van mij ontvangen. Ik hoor graag je reactie!

                Comment

                • Outline
                  • Feb 2006
                  • 1434

                  @MusicXtra: Heb je m'n mail/privébericht ontvangen en ben je er al wat verder mee?

                  Comment

                  • MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

                    Ja, ik heb inmiddels ook een antwoord gegeven.
                    @Daan; een PL4.0 voor € 1000,- inclusief flightcase is volgens mij wel wat al te optimistisch....
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                    Comment

                    • Outline
                      • Feb 2006
                      • 1434

                      Als het goed is heb je er ook al weer 2 terug.

                      2 omdat ik iets vergeten was...

                      Comment

                      • djspeakertje
                        • Oct 2008
                        • 1912

                        @MusicXtra: Een tijdje geleden stonden er een paar te koop bij een verhuurbedrijf in de buurt, voor 750,- ex. BTW. Toevallig weet ik dat de persoon die ze gekocht heeft ze voor 500,- ex. BTW mee heeft genomen. Als DJ Gino zijn BTW terugkrijgt is het zeker mogelijk om voor relatief weinig een hele dikke versterker te scoren. Uiteindelijk is het gewoon weer een kwestie van contacten en onderhandelen, want op die manier valt ook wel aan de rest (kistje enzo) te komen.


                        Daan
                        I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                        I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

                        Comment

                        • Dj Gino V
                          • Feb 2009
                          • 237

                          Hey,

                          dank jullie voor de reacties,
                          maar ik denk toch voor een inuke te gaan van berhinger.
                          Deze zijn zo slecht nog niet voor dat geld,
                          en ik denk dat het in de bassen niet echt hoorbaar verschil gaat geven tussen een veel duurdere versterker en de inuke in een drive in show

                          mvg Gino V

                          Comment

                          • MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

                            Originally posted by Dj Gino V
                            Hey,

                            en ik denk dat het in de bassen niet echt hoorbaar verschil gaat geven tussen een veel duurdere versterker en de inuke in een drive in show

                            mvg Gino V
                            De versterker vergelijkingsdag heeft dus meer dan duidelijk uitgewezen dat het verschil heel erg groot is tussen de diverse versterkers....
                            We hadden die dag geen Inuke, heb dus ook geen idee hoe deze klinkt maar raad je aan om eerst te luisteren voor je koopt.
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                            Comment

                            • Dj Gino V
                              • Feb 2009
                              • 237

                              Het project kan beginnen vandaag mijn hout gaan laten zagen en nu dan thuis rustig frazen
                              Hopelijk gaat dit goed

                              mvg Gino V[IMG][/IMG]

                              Comment

                              • Dj Gino V
                                • Feb 2009
                                • 237

                                Hallo,

                                Ik heb nu nog een klein vraagje de dempingmouse mag die genopt zijn of beter gewoon vlak,
                                en moet alleen de kanten er mee beplakt worden en welk is de beste dikte 2.5 vlakke of 5 genopte?

                                alvast bedankt
                                mvg Gino

                                Comment

                                Working...