Zelfbouw sub naar wensen van forummers

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    Voor de vraag welk demping materiaal stel ik eerst de vraag waarom je er demping materiaal in zou stoppen.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • Dj Gino V
      • Feb 2009
      • 237

      Hey

      er staat op de lijst "dempingmateriaal, Dacron of soortgelijk"
      dus vermoed ik dat er demping materiaal in moet
      of ben ik nu helemaal verkeerd want dit is mijn eerste box die ik maak maar wil het wel ineens goed doen

      alvast bedankt
      mvg Gino

      Comment

      • Dj Gino V
        • Feb 2009
        • 237

        Een kleine update van mijn projectje
        [IMG][/IMG]
        het frezen was toch moeilijker als ik dacht voor de eerste keer
        [IMG][/IMG]
        maar na toch een 2 dagen rustig frezen heb ik toch resultaat behaald
        en maat slechts een frees verkeerd gedaan ipv 98 cm gefreesd op 89 cm :/ stomme fout maar was maar een plaat en heb er nu een latje van 9 mm tussen gelijmd hopen dat het houd
        anders moet ik een nieuwe plaat laten zagen

        mvg Gino

        Comment

        • Dj Gino V
          • Feb 2009
          • 237

          Hey,

          Ik ken nog iemand die JBL 2226 H heeft liggen en ze voor een prijsje wil verkopen
          maar zijn deze goed voor het ontwerp of kan ik beter voor de Eighteensound 15NLW9500 gaan

          alvast bedankt
          mvg Gino

          Comment

          • djspeakertje
            • Oct 2008
            • 1912

            De speaker is gemaakt voor de Selenium 15SWS800 en de Eighteensound 15NLW9500. MusicXtra kan je ongetwijfeld vertellen of die JBL wel of niet gaat werken, maar persoonlijk zou ik gewoon die 15NLW9500's erin mikken, daar is de sub voor ontworpen en die zullen het dan ook het beste doen in het kastje.


            Daan
            I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
            I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

            Comment

            • Outline
              • Feb 2006
              • 1434

              Voor de geinteresseerden: http://www.licht-geluid.nl/forum/liv...subwoofer.html

              Dat topic dreigt een beetje een zijspoor van dit topic te worden.

              Comment

              • Outline
                • Feb 2006
                • 1434

                Goed nieuws over de Selenium!

                Ik heb contact gehad met AudioXL en kreeg van Peter de Fouw de volgende reactie:

                Beste Richard, het klopt dat Selenium sinds enige tijd deel uitmaakt van de Harman Pro Group.
                De vertegenwoordiging ervan is echter nog niet georganiseerd. Wij zijn dus niet de officiele importeur voor Selenium in de Benelux en hebben als zodanig dan ook geen product- en of prijsinformatie.

                Echter, als je in de mogelijkheid bent om een artikel/productnummer duidelijk door te geven alsmede een gewenst aantal dan kunnen we voor je kijken wat er te doen valt.

                Alavst bedankt & met vriendelijke groet

                Peter de Fouw - General Manager


                Het typenummer is die kant op met de vraag voor een globale prijs.

                Het zou mooi zijn als J&H (als ze opletten en dit lezen, zal ze ook een mail sturen) de driver in de webshop wil opnemen, al was het maar om een groepsbestelling (eventueel tegen vooruitbetaling) te kunnen maken. Ik denk dat J&H daar veel beter op toegerust is dan een van ons!

                Nu dus de vraag: Wie heeft er interesse?
                Last edited by Outline; 02-06-12, 04:59.

                Comment

                • Dj Gino V
                  • Feb 2009
                  • 237

                  Als de prijs goed zit en het vermogen is er waarom niet

                  mvg Gino V

                  Comment

                  • Outline
                    • Feb 2006
                    • 1434

                    2 dingen die mij vandaag weer zijn opgevallen:

                    1. MusicXtra geeft aan dat de 18Sound 15W700 het niet echt goed doet in de sub. Mijn vraag is dan: Op welk gebied? Als ik namelijk naar de gevoeligheid ga kijken, dan wint de 18Sound het met 6Db (99 voor de 18Sound versus 93 voor de Selenium). Dat zou dus betekenen dat de 18Sound, gebaseerd op de gevoeligheid, ongeveer gelijkwaardig zou moeten presteren. Dit natuurlijk gerelateerd aan het vermogen wat er in de drivers mag (350W RMS voor de 18Sound versus 800W RMS voor de Selenium).

                    2. Als ik bij Selenium op de site de distributeur voor NL opzoek, kom ik uit bij het bedrijf wat 'toevallig' ook op hetzelfde adres gevestigd is als Vision Acoustics.
                    Mag ik zeggen dat dat bij mij een beetje vreemde gedachten opwekt? Ik bedoel, waarom die geheimzinnigheid er omheen?
                    Last edited by Outline; 03-06-12, 03:22.

                    Comment

                    • Rolandino
                      • Mar 2007
                      • 1451

                      vreemd want VA gebruikt heel veel Faital Pro speakers ........
                      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                      Comment

                      • MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

                        VA is aan geen enkel merk gelieerd, voor ieder ontwerp zoek ik de meest heftige driver die ik kan vinden ongeacht het merk.
                        @Outline: Volgens mij ben je nu dubbel aan het posten.
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                        Comment

                        • Outline
                          • Feb 2006
                          • 1434

                          Toch staat het wel zo op de site van Selenium. Zoek het zelf maar op. Ik neem aan dat die mannen in Braziliƫ niet zomaar op goed geluk zomaar een adres pikken...

                          >>Ik geloof heus wel dat jullie je niet aan 1 merk binden maar ik vond het opvallend. Het laat ook gelijk een hoop ruimte voor speculatie zoals een deal die niet op de juiste manier is gegaan. Mijn advies om te zorgen dat het verwijderd wordt.

                          En ja, het was een dubbelpost. Stond er ook boven. Krijg je ook met 2 topics die in elkaar overlopen...

                          Comment

                          • Richnies2000
                            • May 2008
                            • 204

                            ik heb ooit zelf rechtstreeks bij selenium speaker gekocht en ook toen werden afspraken niet nagekomen, onder andere de levertijden deze waren velen malen langer dan beloofd was....

                            oftewel je kan indien je een kvk heb waarschijnlijk nog steeds zelf direct bij selenium kopen....

                            ps verzendkosten zijn erg hoog!

                            Comment

                            • Outline
                              • Feb 2006
                              • 1434

                              Originally posted by Richnies2000
                              ik heb ooit zelf rechtstreeks bij selenium speaker gekocht en ook toen werden afspraken niet nagekomen, onder andere de levertijden deze waren velen malen langer dan beloofd was....

                              oftewel je kan indien je een kvk heb waarschijnlijk nog steeds zelf direct bij selenium kopen....

                              ps verzendkosten zijn erg hoog!
                              Een hoop bedrijven die vroeger met Selenium zaken hebben gedaan, geven dezelfde redenen dat ze geen zaken meer met ze doen.

                              Overigens heb ik al eerder in dit topic aangegeven dat AudioXL wel wil kijken wat de mogelijkheden zijn. Zij zitten er vanwege hun connectie met JBL iets dichter bovenop...

                              Comment

                              • salsa
                                • Jan 2007
                                • 1315

                                Heren,

                                Ik heb veel zaken gedaan met Selenium, ben zelfs daarvoor naar Brazillie afgereisd maar deze situaties zijn mij niet bekend voor dat Harman Int. er zich mee bemoeid nu..
                                Wel hebben ze mij sinds 2010 aangegeven de productie van componenten te wijzigen naar de specs voor JBL en de OEM iets meer voorrang te geven waardoor de bestaande modellen minder (snel) leverbaar zullen worden.
                                Vandaar dat ik in dit zelfde jaar gelijk over gestapt ben naar PRV Audio speakers, goede drivers, goede snelle levering via Miami en goede prijzen (de helft goedkoper)

                                Overigens, ik ben aktief op Aruba en andere eilanden, dus nee niet in NL!
                                Kan wel leveren aan NL.
                                [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

                                Comment

                                Working...