Zelfbouw sub naar wensen van forummers

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Outline
    • Feb 2006
    • 1434

    Even een harde kick....

    Reactie van Peter de Fouw van AudioXL NL:

    Beste Richard,


    De Selenium 15SWS800 is door ons apart te bestellen.
    Minimum aantal is dan wel 10 stuks.

    De netto prijs zal dan zijn € 185,- pstk ex BTW wat lijkt te kloppen met jou informatie.
    Levertijd zal ca 10 dagen bedragen.

    Laat maar weten of we iets moeten doen voor je.

    Groeten,

    Peter de Fouw - General Manager
    http://www.audioxl.nl
    Last edited by Outline; 27-06-12, 11:01.

    Comment

    • I.T. drive in
      • May 2009
      • 352

      Hoe gaat het met de DHZ dag?

      Comment

      • Dj Gino V
        • Feb 2009
        • 237

        Hey ,

        Ik wou eens horen of er misschien al toppen zijn ontworpen die goed bij deze bassen passen want ben bijna klaar met mij 2,
        en als ze goed gaan zou ik er graag nog vier bijmaken en daarbij degelijke toppen voor grotere evenementen en live werk

        alvas bedankt
        mvg Gino V

        Comment

        • I.T. drive in
          • May 2009
          • 352

          Originally posted by Dj Gino V
          Hey ,

          Ik wou eens horen of er misschien al toppen zijn ontworpen die goed bij deze bassen passen want ben bijna klaar met mij 2,
          en als ze goed gaan zou ik er graag nog vier bijmaken en daarbij degelijke toppen voor grotere evenementen en live werk

          alvas bedankt
          mvg Gino V
          Ik ben nog geen top tegen gekomen die hier niet goed bij paste.
          Ik heb alleen maar 12" gebruikt en een keer een 15" en ik had bij beide geen problemen.
          Meestal huur ik een setje RCF toppen van 12". Weet zo niet welke dat zijn want soms zijn het de nieuwere en soms de oudere.
          Als je 4 subs hebt en 2 goede 12" toppen kun je al aardig beuken hoor.

          Comment

          • kvdb013
            • Nov 2010
            • 337

            2 van deze subs en 8" topjes werkt ook geweldig
            Discussiƫren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

            Comment

            • knorrepot
              • Oct 2009
              • 234

              Originally posted by Dj Gino V
              Hey ,

              Ik wou eens horen of er misschien al toppen zijn ontworpen die goed bij deze bassen passen want ben bijna klaar met mij 2,
              en als ze goed gaan zou ik er graag nog vier bijmaken en daarbij degelijke toppen voor grotere evenementen en live werk

              alvas bedankt
              mvg Gino V
              Ik gebruik er Acooustic Line A6 toppen boven. Perfect!

              Comment

              • Dj Gino V
                • Feb 2009
                • 237

                Originally posted by knorrepot
                Ik gebruik er Acooustic Line A6 toppen boven. Perfect!
                zou deze top er drie bassen kunnen bijhouden voor bv 1000 personen fuif of verlang ik nu te veel

                Comment

                • MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

                  Wat bedoel je met 1000 personen?
                  Moeten die 1000 personen ook daadwerkelijk goed geluid hebben of is het voldoende wanneer 200 man goed geluid heeft omdat de rest toch liever staat te praten?
                  Voor 1000 personen goed geluid zou ik minstens 4 dubbel 18" subs meenemen plus een setje van mijn net nieuwe toppen en low kastjes.
                  Maar dan heeft het grootste deel van die 1000 mensen ook een goed geluid.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                  Comment

                  • Dj Gino V
                    • Feb 2009
                    • 237

                    Hey

                    het is de bedoeling van toch wel een zaal van ongeveer 20m op 30m te voorzien van dance beats en ambi
                    maar kan ik in plaats niet meer 15" meenemen in plaats van de dubbele 18" want die zijn meestal iets te lomp en zwaar voor mij of zie ik dit verkeerd en zal ik dan voor 2 toppen moeten gaan per kant
                    ik heb graag en modulair systeem en liesfst de boxen in de zelfde stijl dus bv zelf bouw als deze bassen te goei lukken

                    ps @ musicXtra zijn die toppen die jij aangeeft van vision acoustic of zelf knutsel toppen

                    alvast bedankt
                    Last edited by Dj Gino V; 03-07-12, 18:15.

                    Comment

                    • ivan2912
                      • Jun 2012
                      • 69

                      Hallo allemaal,
                      Ik ben bezig mijn eigen versie van de sub te bouwen.
                      Hier is een link van de foto's tot nu toe.

                      Ik zou graag willen weten wat jullie er van vinden.
                      Alvast bedankt,
                      Ivan Koot

                      Comment

                      • MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

                        @Ivan: Doordat je met de handgrepen afwijkt van het ontwerp klopt er niet veel meer van, de inhoud van de kast is flink toegenomen en de tuningsfrequentie is daardoor een eind naar beneden gegaan.
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                        Comment

                        • ivan2912
                          • Jun 2012
                          • 69

                          Inhoud en frequentie

                          @musicxtra
                          Is het slim om dan toch die ruimte van de handvatten erbij te bouwen?
                          En wat houd de frequentie in?

                          Comment

                          • kvdb013
                            • Nov 2010
                            • 337

                            Toets het woord frequentie maar eens in op Google, dan zul je daar de nodige informatie vinden!
                            Ik zie dat je de kast van mdf gebouwd hebt, wat is daar de rede voor?
                            En als ik zo eens kijk krijg ik de indruk dat het 18 mm is klopt dat?
                            Discussiƫren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

                            Comment

                            • ivan2912
                              • Jun 2012
                              • 69

                              Het klopt dat ik mdf gebruikt heb.
                              Is is iets zwaarder en kan niet zo goed tegen regen als multiplex maar het is een stuk goedkoper en verder gewoon goed.
                              Ik heb mijn sub nagerekend en de inhoud is 40*40*50=100dm3 globaal gerekend.
                              De sub van musicxtra is snel gerekend 39*52*60-20*55*4=117dm3.
                              Maakt dat verschil van 17dm3 te klein veel uit voor de tuningsfrequentie?
                              Ivan Koot

                              Comment

                              • kvdb013
                                • Nov 2010
                                • 337

                                Beste Ivan
                                ik denk dat je een rekenfout maakt, jou kast is groter omdat je de kamer voor de handgrepen achterwegen hebt gelaten.
                                Discussiƫren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

                                Comment

                                Working...