Zelfbouw sub naar wensen van forummers

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djspeakertje
    • Oct 2008
    • 1912

    Originally posted by ivan2912
    Een vraagje is dit schema wat bij je dzh sub zit niet van je line-array Musicxtra? http://www.********.nl/album/sequenza.png Ivan
    Haha, je hebt een tabelletje met specificaties van de Sequenza line-array van Kling&Freitag te pakken... Dat heeft inderdaad helemaal niets met MusicXtra te maken.

    Hoort hier dus bij.


    Daan
    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

    Comment

    • ivan2912
      • Jun 2012
      • 69

      Ja maar het grappige is dat hij bij de tekeningen van de subwoofer staat opgeslagen in het album. Ivan

      Comment

      • djspeakertje
        • Oct 2008
        • 1912

        Dat is dan een foutje in de website van Mac, kan gebeuren.


        Daan
        I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
        I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

        Comment

        • vdlaanlichtengeluid
          • Jun 2010
          • 640

          Op welke pagina van het topic stonden de bouwtekeningen ook alweer? Ik wil er namelijk nog 2 bij gaan maken maar ben de tekeningen kwijt...

          Comment

          • MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

            Stuur me maar ff een PM met je mail adres dan mail ik je het pakket.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

            Comment

            • Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

              http://www.********.nl/Sub_album/

              zie je de hele map. rechtermuisknop - opslaan-als , afijn.

              Die sequenza was ergens anders besproken, geloof ik. Maar wegens niet mijn favo eruuuttermet gecyberducked.

              Sander, pas je de link ook ff aan op jouw site?

              mzzl
              g
              Last edited by Gast1401081; 15-01-13, 08:23.

              Comment

              • MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

                Linkje is aangepast.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                Comment

                • knorrepot
                  • Oct 2009
                  • 234

                  Ik heb laatst mij 2 subs op elkaar gezet en aangestuurd met een Nexo NXamp op de RS15 preset. Dit gaat zeer goed! Alleen heb ik het idee dat mijn driver in een grotere kast moet.. nu heb ik ze dan ook geladen met oberton drivers.

                  Comment

                  • Dj Gino V
                    • Feb 2009
                    • 237

                    Beste,

                    Ik wou nog eens horen of er goedkopere speakers zijn om in de sub te stoppen die gemakkelijk in België of Nederland te krijgen zijn want ik was eerst van plan de 18 sound 15nlw9500 te nemen maar als er al andere goede resultaten dan hoor ik het graag het gebruik is enkel voor drive in feesten

                    alvast bedankt
                    mvg Gino V

                    Comment

                    • vdlaanlichtengeluid
                      • Jun 2010
                      • 640

                      Dankjewel Sander en "G" voor de tekeningen. Ik heb ze even gedownload.

                      Comment

                      • vdlaanlichtengeluid
                        • Jun 2010
                        • 640

                        Kan iemand mij vertellen hoe een RCF L15S801 het zou doen in deze kast. Probleem is namelijk dat de 2 kasten die ik nu heb voorzien zijn van een absolute budget woofer en ik er eigenlijk al 2 aan het bij bouwen ben en die evt wil voorzien van deze woofers omdat ik wat meer power wil.

                        Ik gebruik deze subjes voor verhuur in huis tuin keuken feestjes in het dorp, meestal losse verhuur dus ze worden flink verkracht om het zo maar te zeggen! Maar omdat ik het idee heb dat het wel wat meer mag en ik ze toch ook wel voor wat andere dingen wil gaan inzetten. Omdat ik vrij makkelijk aan de bovengenoemde RCF kan komen vandaar mijn vraag. Inmiddels ben ik er 2 aan het bij bouwen dus dat zullen de kastjes worden waar ik mee verder ga. De andere 2 gaan naar mijn neefje die met een drive in wil gaan beginnen.

                        Comment

                        • desolation
                          • Jun 2012
                          • 706

                          Ik heb hier 4x Beyma 15SW1300ND speakers liggen die ik eerst dacht in te bouwen in Cubo15 kasten, maar een normaal reflexontwerp lijkt me toch interssanter.

                          Is de 15SW1300Nd goed geschikt voor deze kast? Vermogen is geen punt, ik heb een 4x 2400W op 4Ohm versterker waar ik de kanalen prima van kan bridgen.

                          Comment

                          • MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

                            Da's een heel deftige driver, die zal het zeker goed doen in de zelfbouw sub.
                            Mogelijk dat je de poorten 2 cm korter moet houden omdat de Fs van deze driver mogelijk iets te hoog is.
                            Zou er geen gebrugde kanalen op zetten, versterker kan 2 subjes per kanaal prima bedienen, mogelijk dat bij meer vermogen de X-damage bereikt wordt.
                            Zo blijft de boel mooi heel terwijl de winst van het dubbele vermogen verwaarloosbaar is i.v.m. powercompressie en mechanische limiet.
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                            Comment

                            • desolation
                              • Jun 2012
                              • 706

                              ok dat is goed nieuws, dan kan er in de toekomst indien nodig nog wat bijgebouwd worden eventueel. ik ga ze gebruiken met momenteel 1x of 2x JBL SRX712M erop als top, ben op zoek naar een setje SRX722 om echte toppen te hebben zodat de 712's terug monitors kunnen zijn

                              is er van de zelfbouwsub ook een dubbel 15" ontwerp beschikbaar ? in principe kan ik er ook wel aan uit door de zijpanelen langer te maken en de bovenplaat als middenplaat te gebruiken, maar het zou interessant zijn als het effectief al getest is qua structurele integriteit op die manier, zeker omdat het kastontwerp enorm zelf-bracend is.

                              Comment

                              • MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

                                Met een middenpaneel is een dubbele uitvoering net zo sterk als de enkele.
                                Zelf zou ik geen middenpaneel gebruiken maar op die plaats het achterpaneel van bracing voorzien, de poorten zorgen er wel voor dat de zijwanden meer dan sterk genoeg zijn.
                                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                                Comment

                                Working...