Zelfbouw sub naar wensen van forummers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Timothy
    • Aug 2005
    • 175

Wordt het een zuivere BR-kast, of toch een hybride vorm? (genre je modelletje uit je topic hier enkele plaatsjes onder?)

Ik weet dat het afhankelijk zal zijn van de driver die je er insteekt, maar hoever zal de zuivere BR-kast kunnen dragen?

Comment

• Outline
      • Feb 2006
      • 1434

Ik ben aan het afhaken op basis van het 1KW-verhaal in combinatie met extreme processor-settings. Wat Koen dus ook al aangaf.

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Originally posted by Outline
        Ik ben aan het afhaken op basis van het 1KW-verhaal in combinatie met extreme processor-settings. Wat Koen dus ook al aangaf.
        Toch is dat de enige manier om uit een heel compact kastje veel laag te krijgen.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• dexter
          • Jul 2005
          • 433

Ik begin ook beetje af te haken als er extreme processorsettings gebruikt gaan worden en het 1kw verhaal spreekt me ook niet echt aan.
          Tot een wattje of 500 600 vind ik het leuk en onder de 45Hz hoeft hij echt neit meer zwaar te pompen.
          Neem als voorbeeld de Martin S15 ofzo zoiets kwa vermogen en geen processor nodig
          om toch goede bas te leveren.

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

De Martin S15 is ook geen echt compact 15" subje maar al weer wat groter en krijgt het ook lekker naar zijn zin met 1kW aan versterker vermogen erop.
            En dat extreme valt overigens ook nog wel mee, bij mijn eigen subje heb ik +5 dB bij 40 Hz ingesteld.
            Ik schreef eerder al dat ik er twee poortafstemmingen bij zal geven, dan kan ieder kiezen voor rendement of diepgang.
            Last edited by MusicXtra; 01-03-10, 23:33.

Comment

• Verheyen
              • Jan 2007
              • 65

Originally posted by MusicXtra
              De Martin S15 is ook geen echt compact 15" subje maar al weer wat groter en krijgt het ook lekker naar zijn zin met 1kW aan versterker vermogen erop.
              En dat extreme valt overigens ook nog wel mee, bij mijn eigen subje heb ik +5 dB bij 40 Hz ingesteld.
              Martin audio subs gebruiken trouwens ook een boost van deze orde voor de onderste octaaf hoor.

Comment

• dexter
                • Jul 2005
                • 433

@ verheyen: Zou je me dat willen bewijzen. Is namelijk NIET zo, heb laatst nog een stel processoren nagemeten/uitgeruisd en de serie waar ik hier over praat heeft dat dus zowieso NIET.

De Martin S15 is echt wel klein en compact naar mijn mening, ding is dacht ik 130 liter ofzo wat toch al flink klein is naar mijn idee, buiten het feit om dat hij ook wel meer vermogen lust en gewoon nog te zwaar is, ging het mij om ongeveer het formaat en ongeveer de zelfde specs afgezien van het vermogen.

Tevens is alles onder de 45Hz sowieso niet interesant te boosten als je live werkt zit toch alleen in je basgitaar en niet in je kick of floor tom
                Last edited by dexter; 02-03-10, 10:15.

Comment

• joe
                  • Jan 2003
                  • 446

130 Liter voor een 15" sub kan ik niet meer een compact subje noemen.
                  Volgens de specs is hij 100 Liter, dit begint al compacter te worden maar het kan zeker kleiner.

Comment

• djspeakertje
                    • Oct 2008
                    • 1912

Originally posted by joe
                    130 Liter voor een 15" sub kan ik niet meer een compact subje noemen.
                    Volgens de specs is hij 100 Liter, dit begint al compacter te worden maar het kan zeker kleiner.

Ook vind ik deze niet echt handig, meer voor installatie bedoelt. Hij is hoog, ipv ongeveer de grootte die het chassis toestaat, zoals bij de WS18X. Dat vind ik ook wel fijn, subs die van de voorkant niet al te groot zijn, ziet er overbodig uit, en het is wat makkelijker "wegwerken" onder een podium ofzo. De diepte mag dan ook gerust wat meer zijn, dat vind ik juist weer mooi.

Maar wie ben ik, ik heb eerst een fatsoenlijke mengtafel en wat kistjes+een boel klussen nodig voordat ik over subs kan gaan denken...

Maar wel een mooi project om te volgen, en om te onthouden voor later, wie weet wordt het nog eens wat.

Daan
                    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• dexter
                      • Jul 2005
                      • 433

Voordeel van de S15 is dat als je er 2 op elkaar zet je precies de goede hoogte hebt voor je toppen en dat is wel erg makkelijk in kroegen als je 2 subs per kant gebruikt met 1 top ofzo.
                      Scheelt je weer een klein paaltje van 30cm meesjouwen als ie andere maat had of een tussenbak.

Onder het podium willen ze ook prima gewoon op de zijkant leggen

Comment

• Koen van der K
                        • Aug 2005
                        • 1146

Ik zie nogal regelmatig de toepassing "2 op elkaar stapelen" voorbij komen; wat zijn eigenlijk de toepassingen voor zo'n enkel kastje buiten 'n te klein cafe ?
                        Is 't dan niet handiger 'n dubbel 15 kastje te maken, of zie ik 'n doelgroep / toepassing over het hoofd ? Of gaat 't met name om de handelbaarheid (één persoon die alles op kan bouwen) ?

Groeten !
                        Meer is minder, minder is meer

Comment

• Timothy
                          • Aug 2005
                          • 175

Originally posted by Koen van der K
                          Of gaat 't met name om de handelbaarheid (één persoon die alles op kan bouwen) ?
                          Dat is in mijn ogen toch wel de bedoeling. (Daarvoor volg ik dit topic toch met de nodige spanning voor het resultaat )
                          Ik heb geen probleem om helemaal alleen 2 enkele ("lichtgewicht") 15 inchers per 2 op elkaar te stapelen en zo een toren te maken, maar als je een dubbele sub alleen moeten plaatsen op een locatie, dan kom ik soms wel in conflict met m'n rug

Comment

• showband
                            • May 2001
                            • 4524

Ik zie nogal regelmatig de toepassing "2 op elkaar stapelen" voorbij komen; wat zijn eigenlijk de toepassingen voor zo'n enkel kastje buiten 'n te klein cafe ?
                            Is 't dan niet handiger 'n dubbel 15 kastje te maken, of zie ik 'n doelgroep / toepassing over het hoofd ? Of gaat 't met name om de handelbaarheid (één persoon die alles op kan bouwen) ?

Groeten !
                            bruiloft, receptie, klein cafe, kindertheater, restaurantact.

besef je dat de meeste optredens zonder technicus of ingehuurde geluidsset gebeuren.
                            lekker belangrijk!

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

Groeten !
                              Drumsubje, suppie/toppie combo voor drive-inn shows, tape artiesten, aanvulling op grote subs voor cardoide opstelling, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
                              Een enkel 15" is onder de 30 kg te maken en daardoor veel praktischer te hanteren door één persoon en ook makkelijker te vervoeren, goedkoper, complete suppie/toppie set past in een klein bestelwagentje.
                              Ik ben overigens al aan het rekenen en simuleren geslagen, denk dat ik met twee tot drie weken een compleet ontwerp klaar heb.
                              @ Moderator: Ik heb de mail beantwoord maar vraag me af of die wel is aangekomen daar ik nog geen reactie heb ontvangen....
                              MOD: jups, maar ff druk, reactie volgt!
                              Last edited by moderator; 04-03-10, 09:28.

Comment

• Koen van der K
                                • Aug 2005
                                • 1146

... ah, OK, duidelijk !
                                Komt gelijk de vraag waarom je zoveel meer output zou willen hebben tov de bestaande kastjes ? Komt dat altijd echt te kort bij dit soort toepassingen ?

Groetos !
                                Last edited by Koen van der K; 04-03-10, 08:51.
                                Meer is minder, minder is meer

Comment

Working...