Zelfbouw sub naar wensen van forummers

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • drbeat
    • Jun 2012
    • 671

    Originally posted by MusicXtra
    Is heel simpel, zet er twee op elkaar, haal de tussenliggende panelen ertussenuit en je hebt een dubbel 15".

    Eens, het is ook mogelijk om er toch een tussenschot tussen te houden? mijn inziens wel, maar kan me vergissen. Dit omdat er schade aan een driver zou kunnen ontstaan mocht er 1 het begeven of het even af laat weten...klopt dat?
    Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

    Comment

    • MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

      Ja klopt, persoonlijk vind ik dit onzin. Meestal als er 1 driver stuk gaat loopt de ander ook op zijn eindje.
      Voordeel van beide drivers in één kast is ook nog dat je het eerder hoort wanneer er 1 driver stuk is, beide drivers gaan dan tegen hun X-damage staan klappen.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

      Comment

      • desolation
        • Jun 2012
        • 706

        Ik heb er geen tekeningen van, ik heb de orginele plannen gestuurd naar Jeroen van Jebalight en die heeft het ontwerp omgezet naar 1 kast met een tussenschot in. Dat extra paneel als tussenschot zou normaal toch de stijfheid en stevigheid ten goede komen.
        Ik doe het vooral omdat ik op de lange zijde ook 2 statiefflenzen inbouw om toppen op te zetten en zo is dat paneel in het midden goed ondersteund.

        Comment

        • sjig
          • May 2012
          • 909

          Krijgen we foto'tjes als ie af is ( en het liefst ook bouw foto's )? Ben wel benieuwd. Zit nog heel wat te twijfelen tussen allerlei subs, en een dubbele sub spreekt mij ook wel aan!

          Comment

          • desolation
            • Jun 2012
            • 706

            ik zal zeker fotos en bevindingen van het resultaat posten, maar bouwfotos gaan nogal moeilijk zijn vermits ik ze door jebalight laat bouwen

            Comment

            • sjig
              • May 2012
              • 909

              Je kan 't altijd vragen, en als het niet te veel moeite kost .....

              Comment

              • PvG
                • Sep 2012
                • 979

                Doe Jeroen de groeten uit Rijen ;-)
                As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

                Comment

                • Outline
                  • Feb 2006
                  • 1434

                  Originally posted by MusicXtra
                  Op dit moment ben ik in overleg met J&H om de top als bouwpakket via de webshop aan te bieden.
                  Je krijgt dan een compleet pakket met daarin alle drivers, aansluitmateriaal, speciaal op maat gemaakte grille, een CNC gefreesd houtpakket, Warnex, etc.
                  Met een klein beetje handigheid en wat eenvoudig basis gereedschap kan iedereen dan een professioneel uitziend kastje in elkaar zetten.
                  Ik heb dit balletje al 'ns eerder opgegooid voor de sub... Gaat dat misschien voor de sub ook ooit nog 'ns gebeuren?

                  Comment

                  • desolation
                    • Jun 2012
                    • 706

                    woensdag worden ze geleverd, ik ben erg benieuwd

                    normaal waren ze vrijdag af, maar iemand had staan zagen toen de warnex aan het drogen was

                    Comment

                    • MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

                      Originally posted by Outline
                      Ik heb dit balletje al 'ns eerder opgegooid voor de sub... Gaat dat misschien voor de sub ook ooit nog 'ns gebeuren?
                      Die kans zit er inderdaad in.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                      Comment

                      • Outline
                        • Feb 2006
                        • 1434

                        Originally posted by MusicXtra
                        Die kans zit er inderdaad in.
                        Ik hoor het graag als het zover is!...

                        Comment

                        • Ericsamandj
                          • Jul 2010
                          • 414

                          @Desolation, heb je al een foto van het eindresultaat?

                          Comment

                          • desolation
                            • Jun 2012
                            • 706

                            Jammer genoeg heeft Jebalight ze retour moeten nemen, de speaker pastte namelijk niet en de kast was niet meer aan te passen.

                            De grille lag op de speaker ipv ervoor, en als ik de plannen bekijk snap ik ook waarom.
                            De rand is op 5mm gefreesd, en het montagelatje is 6mm dik. Dat geeft 11mm hoogte
                            De Selenium is 12mm dik aan zijn rand, de 18sound 15mm, onze Beyma 13,5mm. Dat past dus nooit of te nimmer.

                            Ik heb Sander een PM gestuurd of hij soms wat licht kan werpen op wat er is misgelopen, het was alleszins een jammere zaak want voor de rest was het echt een pracht van een kast die we graag en goed hadden kunnen gebruiken. Door het drukke seizoen dat eraankomt hebben ze bij Jebalight pas tijd ten vroegste augustus om er terug te bouwen.

                            Comment

                            • MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

                              Dat is vreemd, volgens de tekeningen steekt de buitenrand van de kast 23 mm voorbij het front paneel.
                              Het is heel goed mogelijk dat de latjes om de grille te monteren te dun zijn voor de 18 Sound driver, die steekt immers nog 10 mm uit het front.
                              Maar zelfs dan zou er nog 13 mm ruimte over moeten blijven, trek daar 2 mm voor de grille af en dan kom ik nog steeds op 11 mm ruimte wat voldoende zou moeten zijn.
                              Uitgaande van de 18 Sound met een X-max van 39 mm (+/- 19,5 mm) moet de grille dus minimaal 20 mm verwijderd zijn van de conus en dat klopt dan ruim.
                              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                              Comment

                              • kvdb013
                                • Nov 2010
                                • 337

                                Ik heb een aantal Posts terug ook al aangegeven dat je bij de 15nlw9500 net wat ruimte te kort komt voor het uitslaan van de speaker. Ook aangegeven dat het verstandig is voor toekomstige bouwers het boven/onder en de zij panelen een cm langer te maken aan de voorzijde van de kast om dit probleem op te lossen.
                                Ik moet wel zeggen dat ik het rooster nu exact aan de voorzijde gelijk heb gezet en de speaker 5mm in de frontplaat zit, daarmee is het probleem opgelost! Er is echter geen ruimte meer voor speakerschuim.
                                misschien een idee om de tekeningen aan te passen voor toekomstige bouwers?
                                Discussiëren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

                                Comment

                                Working...