Zelfbouw sub naar wensen van forummers

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    Breukelen is dit keer de locatie, altijd leuk om even binnen te vallen.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • Ericsamandj
      • Jul 2010
      • 414

      Dat is ruim 90 km minder voor mij dan Almelo, jammer zeg. Heb nu het vrouwtje beloofd om naar de kust te gaan.

      Comment

      • kvdb013
        • Nov 2010
        • 337

        Originally posted by Ericsamandj
        Dat is ruim 90 km minder voor mij dan Almelo, jammer zeg. Heb nu het vrouwtje beloofd om naar de kust te gaan.
        Er kan natuurlijk altijd iets heeeeeeeeel belangrijks tussen komen!
        Discussiëren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

        Comment

        • Ericsamandj
          • Jul 2010
          • 414

          Originally posted by kvdb013
          Er kan natuurlijk altijd iets heeeeeeeeel belangrijks tussen komen!
          De laatste tijd komt er wel vaker iets belangrijks tussen, dat blijft niet goedgaan.

          Comment

          • MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

            Vrouwen zijn talrijker dan kerken.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

            Comment

            • Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

              Originally posted by Ericsamandj
              Dat is ruim 90 km minder voor mij dan Almelo, jammer zeg. Heb nu het vrouwtje beloofd om naar de kust te gaan.
              almelo-breukelen = 90 kilometer, Sander, nooit meer miepen dus

              Comment

              • MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

                Hahaha, navigatie kun je beter aan de juffrouw in je Tomtom overlaten Gerard.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                Comment

                • 2mancrew
                  • Feb 2010
                  • 96

                  Originally posted by MusicXtra
                  Hahaha, navigatie kun je beter aan de juffrouw in je Tomtom overlaten Gerard.
                  Mijn chinese navigatie weet Almelow te vinden dus ook Sander zijn geluidshokkie.
                  Gaat morgen de routing van Sander zijn schuivenbak eens bekijken en oh ja kijken hoe zijn koffie smaakt. die van Gerard was prima te slurpenb ...

                  Oh ja Ik neem ook zonnecreme mee dat was ik in almelow vergeten.

                  Bis morgen

                  Ed
                  ff knutselen met hout en speakers : resultaat 4 subwoofers

                  Comment

                  • djspeakertje
                    • Oct 2008
                    • 1912

                    Originally posted by MusicXtra
                    Morgen, dinsdag 16 juli dus gaan we de DHZ sub en de Cubo eens naast elkaar zetten.
                    Dit naar aanleiding van de erg tegenvallende resultaten van de Cubo tijdens de sub testdag in Harderwijk eerder dit jaar.
                    Toen was er door de slechte akoestiek en beperkte tijd geen gelegenheid om er wat dieper in te duiken.
                    2menCrew zal twee DHZ subjes meenemen, RenevH neemt zijn Cubo's mee. Rademakers en Teunos zullen erbij zijn voor mentale steun, vakgerichte adviezen, koffie opdrinken, en slap ouweh%&ren.
                    Later zullen we de bevindingen op het forum vermelden.
                    Komt ie nou mee. Ben morgen al een dagje klussen (echt klussen, plintjes tegen de muur maken enzo)...


                    Daan
                    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

                    Comment

                    • 2mancrew
                      • Feb 2010
                      • 96

                      Originally posted by djspeakertje
                      Komt ie nou mee. Ben morgen al een dagje klussen (echt klussen, plintjes tegen de muur maken enzo)...


                      Daan
                      Net 2 sjouw het jezelf subbies in de auto gezet. Kan iemand een subkast ontwerpen die op stem commando's op de jusite plek komt te staan en compact is. Met dank namens mijn rug.;-)


                      Straks naar het geluidshok van musicxtra om zijn koffie te testen. DIe dhz subs doen t wel.

                      Greetz

                      Ed
                      ff knutselen met hout en speakers : resultaat 4 subwoofers

                      Comment

                      • MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

                        De kachel brand al dus het is lekker behaaglijk.
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                        Comment

                        • MELO
                          • Feb 2011
                          • 77

                          Mogelijk is de koffie met deze temperaturen wel warm...
                          Olé Olé, mijn baas heeft Brooklyn Audio !!

                          Comment

                          • jakkes72
                            • Dec 2003
                            • 1015

                            ben wel benieuwd naar de resulaten...

                            Comment

                            • 2mancrew
                              • Feb 2010
                              • 96

                              Originally posted by jakkes72
                              ben wel benieuwd naar de resulaten...
                              Laat ik beginnen dat de koffie goed te drinken is grinzzz ;-)
                              Dat we subkasten getest hebben met muziek en pink noise.
                              Dat de Cubo's (ja ik weet dat ze cudo genoemd zijn) het best goed doen.
                              Dat de DHZ subjes het ook best doen.
                              Dat ik iets aan die gril van de DHZ ga doen ben er niet tevreden over.
                              Dat Sander zijn Prospect set nog steeds verdomd vet klinkt.
                              Dat ik project Leo2 best goed klinkt en dat ik het met iemand eens ben dat die baspoorten omhoog moeten.
                              Dat de Cudo mini goed klinkt voor zo'n klein kastje.
                              Dat de stroopwafels best lekker waren net als de gevulde koeken.
                              Dat we een middag lol hebben gehad en toch best wat wijzer zijn geworden.
                              Dat Magu geintjes uithaalt met polariteits schakelaartjes en dat iemand daar gistermiddag achterkwam....
                              Verdere informatie en plotjes en de rest mogen de andere heren aanwezigen typen.

                              Oh ja dat ik het station van Breukelen van 2 kanten heb bekeken..


                              Greetz

                              Ed

                              Zo en nu ga ik mijn xilica van een nieuwe firmware voorzien
                              Last edited by 2mancrew; 17-07-13, 09:10. Reason: bas gaten vervangen voor baspoorten
                              ff knutselen met hout en speakers : resultaat 4 subwoofers

                              Comment

                              • MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

                                Plotjes moet ik nog verder uitzoeken, die volgen nog.
                                In feite is gisteren verworden tot een extra sub testdag waarbij vooral 15" subs aan de tand gevoeld werden.
                                Aanwezig waren de Cubo 15, de DHZ sub, de Prospect kick, de Mini Cubo (10"), Prospect sub en X218.
                                Die Cubo 15 was dezelfde welke in Harderwijk totaal niet wilde presteren, uiteindelijk heeft dat aan iets anders gelegen dan aan de Cubo 15 want dit keer kwam er wel degelijk geluid uit.
                                Gemeten werd voor een openstaande overhead deur zodat er geen achterwand was die reflecties zou kunnen geven.
                                Links en rechts stond een stack van 2 Prospect subs met 1 top erop, tussenafstand ongeveer 6 meter en middenin werd de te meten sub geplaatst, steeds alleen de te meten subs.
                                Er werd gemeten met een microfoon op 1,5 meter op de grond en een microfoon op ca. 3 meter afstand op de grond.
                                Het signaal voor de metingen was een full-range pink-noise.
                                Voor de luistertest werd er een 24dB LR filter ingesteld met een HP op 20 en een LP op 125 Hz, iedere sub werd 'op tijd' gezet met de toppen.
                                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                                Comment

                                Working...