Zelfbouw sub naar wensen van forummers

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 2mancrew
    • Feb 2010
    • 96

    Originally posted by 2mancrew
    Laat ik beginnen dat de koffie goed te drinken is grinzzz ;-)
    Dat we subkasten getest hebben met muziek en pink noise.
    Dat de Cubo's (ja ik weet dat ze cudo genoemd zijn) het best goed doen.
    Dat de DHZ subjes het ook best doen.
    Dat ik iets aan die gril van de DHZ ga doen ben er niet tevreden over.
    Dat Sander zijn Prospect set nog steeds verdomd vet klinkt.
    Dat ik project Leo2 best goed klinkt en dat ik het met iemand eens ben dat die baspoorten omhoog moeten.
    Dat de Cudo mini goed klinkt voor zo'n klein kastje.
    Dat de stroopwafels best lekker waren net als de gevulde koeken.
    Dat we een middag lol hebben gehad en toch best wat wijzer zijn geworden.
    Dat Magu geintjes uithaalt met polariteits schakelaartjes en dat iemand daar gistermiddag achterkwam....
    Verdere informatie en plotjes en de rest mogen de andere heren aanwezigen typen.

    Oh ja dat ik het station van Breukelen van 2 kanten heb bekeken..


    Greetz

    Ed

    Zo en nu ga ik mijn xilica van een nieuwe firmware voorzien

    Zo na een middag bakken in de achtertuin nog ff het volgende wat ik vanmorgen vergat te vermelden.
    De kick van de prospect set hebben we getest samen met de DHZ, de cudo, de x218 en de cubo mini
    .
    De Kick van de prospect set klinkt strak en vet hard.
    De Cudo gaat hard maar klinkt niet zo aangenaam (Mocht iemand beter woord weten laat even weten).
    De DHZ sub gaat ietsje minder hard dan de Cudo maar klinkt veel warmer
    De x218 gaat rete strak . Kun je weinig anders van zeggen.
    De mini Cudo verbaasde iedereen (proto type nr. 25 van Rademakers) maar kan het natuurlijk niet opnemen tegen 15 en 18 inch speakers.
    ff knutselen met hout en speakers : resultaat 4 subwoofers

    Comment

    • teunos
      • Feb 2008
      • 352

      Over de Cubo, het is bewezen en aangetoond gisteren dat de cubo wel degelijk iets kan neerzetten, en de tegenvallende ervaringen van de subtest dag in harderwijk zijn rechtgezet. Het is en blijft echter een kastje waarvan voor het volume er meer volume uitkomt dan uit de DHZ wat een simpele BR is. Dan moet er ergens voor betaald worden, en dat is diepgang en toch net wat klank.

      Dat woord 2men is denk ik gepiekt, wat de metingen ook bevestigden. Desondanks dat Johan (angelo) een prachtig, breed toegangkelijk ontwerp heeft neergezet met zijn cuBo, je moet ergens op inleveren.
      ''diamonds are forever''

      Comment

      • MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

        Hier de plotjes van de metingen op 1 meter.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

        Comment

        • MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

          En hier de impedantie plots.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

          Comment

          • MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

            Nog even een toevoeging op de plotjes; de impedantie plots zijn gedaan met een full range pink noise signaal van 5 V, de lijntjes heb ik zelf zo onder elkaar gezet.
            Dat de Cubo's een band-pass ontwerp zijn is terug te zien aan de derde impedantie piek, deze wordt door de voorkamer veroorzaakt.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

            Comment

            • Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

              Originally posted by MusicXtra
              Nog even een toevoeging op de plotjes; de impedantie plots zijn gedaan met een full range pink noise signaal van 5 V, de lijntjes heb ik zelf zo onder elkaar gezet.
              Dat de Cubo's een band-pass ontwerp zijn is terug te zien aan de derde impedantie piek, deze wordt door de voorkamer veroorzaakt.
              en we kunnen opnieuw beginnen: mijn persoonlijke favo is eindelijk binnen.
              De M1D-sub. Links onder die array-kastjes…

              Comment

              • MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

                Originally posted by MacGyverSounds
                en we kunnen opnieuw beginnen: mijn persoonlijke favo is eindelijk binnen.
                Schroef de parasols maar weer op de weg vast.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                Comment

                • djspeakertje
                  • Oct 2008
                  • 1912

                  Ben ik weer van de partij, en dit keer zorg ik dat Timmetje er ook bij is
                  Dagje bakken op het asfalt onder het genot van een paar leuke setjes geluid is helemaal zo slecht nog niet. Moet dat trouwens niet tussen 26-07 en 05-08 plaatsvinden...


                  Daan
                  I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                  I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

                  Comment

                  • 2mancrew
                    • Feb 2010
                    • 96

                    Originally posted by MusicXtra
                    Schroef de parasols maar weer op de weg vast.

                    Sein dan die agent ook ff in dat ie biertje komt halen dan heb je er geen last van ;-)
                    ff knutselen met hout en speakers : resultaat 4 subwoofers

                    Comment

                    • Rademakers
                      • Jul 2003
                      • 1281

                      De meting voor Cubo Mini lijkt niet te kloppen. Iedereen is het er over eens dat de Cubo 15 harder gaat als de DHZ maar de meting geeft aan dat de DHZ harder gaat?!

                      PS. De koffie was prima.

                      Mvg Johan

                      Comment

                      • renevanh
                        • Oct 2004
                        • 2371

                        Originally posted by Rademakers
                        Iedereen is het er over eens dat de Cubo 15 harder gaat als de DHZ maar de meting geeft aan dat de DHZ harder gaat?!
                        Wat mij opvalt is dat o.a. de DHZ best ver doorloopt waar de Cubo 15 na pakweg 120Hz compleet in elkaar stort. Niet erg voor een sub uiteraard.
                        Bedenk ook even dat deze metingen fullrange gedaan zijn, de uiteindelijk luistertest met een x-over op pakweg 100Hz.
                        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

                        Comment

                        • MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

                          De levels in de metingen moet je niet naar kijken, die heb ik gecorrigeerd om alle metingen gelijk te trekken zodat de frequentie response goed vergeleken kan worden.
                          Dat de Cubo instort komt omdat het een band-pass is, in principe komt die niet boven de tuningsfrequentie van de voorkamer uit, daar krijg je dus rendement voor terug.
                          De DHZ sub is een bass-reflex, die kan theoretisch onbeperkt de hoogte in.
                          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                          Comment

                          • teunos
                            • Feb 2008
                            • 352

                            Aangezien alle subs gemeten zijn met een ingangsspanning van 5V, en de ingangsgevoeligheid van de microfoons niet is veranderd tijdens het meten (voor zover ik me herinner), zou ik zeggen Sander post even een screenprint van alle subs zonder dat je in Smaart de levels hebt aangepast door curves omhoog.omlaag te schuiven. Dan heb je wel direct een vergelijk qua geluidsdruk.
                            ''diamonds are forever''

                            Comment

                            • Overdrive
                              • Feb 2002
                              • 717

                              Met spanning alleen heb je geen juist vergelijk. Veel fabrikanten specificeren helaas op deze manier bv @2.83V. Wat je liever wilt is het gedissipeerd vermogen gelijk houden bij alle metingen met verschillende speaker systemen.

                              Impedantie is namelijk niet netjes 8 of 4 ohm:


                              Figure: Speaker equivalent circuit

                              Comment

                              • MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

                                Hier dan de ongecorrigeerde plotjes.
                                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                                Comment

                                Working...