Zelfbouw sub naar wensen van forummers

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stage-support
    • Oct 2011
    • 38

    Originally posted by vdlaanlichtengeluid
    Je kan van mij eventueel de tekeningen krijgen in autocad. Is wel mijn versie wijkt heel iets af van het orginele ontwerp van Sander.

    - Frontpaneel staat iets verder naar binnen omdat overige gebruikers aanlopers hadden met de grille
    - 2 connectorplaten ipv 1 grote. 1 onder en 1 boven.

    Ik ben met die pakket naar NLCases geweest en heb daar voor een schappelijke prijs de boel laten frezen. En geloof me dit is het 200% waard!
    Zou super zijn. Ik heb je een pm gestuurd.

    m.v.g. Job
    Stage-support.com licht- en geluidstechniek

    Comment

    • vdlaanlichtengeluid
      • Jun 2010
      • 640



      Tekeningen zijn hier te vinden...

      Comment

      • Tummy
        • Nov 2008
        • 324

        hey jongens,

        ik heb 4 drivers 18sound 18NLW9601

        specs per stuk:97 dB SPL 1W / 1m average sensitivity
        135 mm (5.3 in) split winding four layers ISV aluminum voice coil
        3600 W program power


        (staan veel gegevens)

        die zitten nu per 2 in een Hoorn geladen kast.. echter vallen de resultaten met het meten me erg tegen..
        kast gaat niet Laag (zwakt bij 50 hz erg af) tenzij je veel eq toepast..

        de drivers zijn erg prijzig dus mijn twijfel punt is nu:
        nog een paar kasten maken, met dezelfde drivers, zodat het koppelt en frequentie ook lager uitvalt

        of een nieuwe kast voor dit alles laten bouwen..
        mijn voorkeur heeft 4 losse kasten, die wil ik per 2 stapelen, en dan een top erbovenop.
        4 losse kasten geeft me ook meer mogelijkheden mbt endfire etc..

        kwa hoogte van 2 kasten moet deze dan idd rond de 1,80/1,90 uitkomen

        wie kan me helpen met een geschikte kast voor deze drivers? en deze bouwen?

        mijn drivers zijn echter 4 ohm per stuk, en ik heb per driver zo'n 2kw aan versterker vermogen beschikbaar.
        met 4 kw gevoed aan sub per kant met een top erbovenop moet dit toch wel een aardig setje kunnen worden denk ik..

        de top die ik erop wil hebben is een Audiance Delight 32 top (hoorn geladen dubbel 12').. hier heb ik er 4 van beschikbaar, maar vermoedelijk kwa breedte van de sub zal er 1 op passen.

        deze subs en drivers en toppen staan al een tijdje in de hoek te verstoffen, en hier wil ik wel een nieuw extra systeem van maken.
        Last edited by Tummy; 16-06-14, 15:37.
        Profiel wordt door meerdere personen gebruikt :)

        Comment

        • kvdb013
          • Nov 2010
          • 337

          En waarom precies plaats je dit in het topic voor een 15inch sub?
          Maar ik denk dat er op het net bij verschillende fora's wel een geschikte kast te vinden is voor deze driver.
          Discussiëren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

          Comment

          • rammon
            • Apr 2012
            • 59

            Ik vind dat kvdb013 gelijk heeft. Waarom begin je geen nieuwe topic?

            Maar dan toch een klein vraagje. Welke versterkers leveren die 2kw?

            Comment

            • Superfly
              • Sep 2008
              • 86

              Tummy,

              Op de site van eighteensound staan ook kast voorbeelden.

              Er staat er ook 1 voor de 18NLW9600, welke denk ik niet veel zal verschillen met jou 18NLW9601.


              Marcel.
              Make My day, Blow your Amp

              Comment

              • ACSlater
                • Oct 2007
                • 57

                Originally posted by PeterSchut
                Ik denk dat de kast te laag getuned is. Deze curve laat zien dat er een gat ontstaat tussen de 50 en 80 Hz. Dat kan een keuze zijn, maar lijkt mij een beetje zonde. Als je tuned op 45 a 47 Hz krijg je meer punch en vul je dat gat.
                Ik zie dat de nanosub dat ook heeft en natuurlijk is dat met een processor op te lossen. Het zal echter gepaard gaan met meer uitslag en meer vervorming.
                Voor de forumsub is dit 6dB en dus 4x het vemogen om dat gat te vullen, bij de nanosub is dat zelfs nog meer. Dat is bij een beetje volume gewoon niet mogelijk.
                Zat dit topic nog eens door te bladeren en kwam deze post tegen. Hoeveel korter zouden de poorten moeten zijn om de tuning rond de 45/47 Hz te krijgen? Ik pas toch een lowcut toe op 40 Hz en ik zou dat extra rendement wel kunnen waarderen in het gebied tussen 50 en 80 Hz.

                Comment

                • MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

                  Poorten 3 cm korter maken dan zit je iets hoger qua tuning.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                  Comment

                  • djjerom
                    • Sep 2008
                    • 22

                    Voor wat voor soort feesten worden deze subs vooral gebruikt, En voor hoeveel personen kun je gemiddeld aan met deze subs.
                    B.V je hebt 2 subs met ieder een topkast.

                    Comment

                    • Dj Gino V
                      • Feb 2009
                      • 237

                      Originally posted by vdlaanlichtengeluid

                      Beste als ik het goed heb kan ik met deze bestanden naar een cnc frees gaan om de platen te laten frezen

                      alvast bedankt
                      mvg Gino

                      Comment

                      • vdlaanlichtengeluid
                        • Jun 2010
                        • 640

                        klopt maar je moet alleen zelf de poorten nog in korten want die tekeningen heb ik zelf niet. Ik heb het voor de 2e gewoon door gegeven en de frezer heeft dat voor mij even gedaan in autocad

                        Comment

                        • ACSlater
                          • Oct 2007
                          • 57

                          Ik heb nu, i.v.m. het aanlopen van de woofer tegen de grille, achter de voorplaat een nieuwe plaat gelijmd, zodat hij een centimeter dieper in de kast komt te liggen. Tevens de baspoorten een stuk ingekort om een hogere tuning te bereiken. Hiervoor heb ik alle demping verwijderd. Is het echt nodig om demping in de kast aan te brengen? Meende dat MusicXtra al een keer liet vallen dat dit niet nodig zou zijn.
                          Omdat ik binnenkort de woofers er dus weer in moet zetten, komt bij mij nog een andere vraag boven: Is het nodig om een soort pakking tussen de woofer en de kast te plaatsen? Of is de afdichting voldoende door het strak aandraaien van de boutjes?

                          Comment

                          • vdlaanlichtengeluid
                            • Jun 2010
                            • 640

                            Demping in de kast is totaal niet nodig naar wat ik begrepen heb. Als afdichting voor je woofer zou je gewoon tochtband kunnen gebruiken dit heb je in verschillende diktes. Ik heb het er ook tussen zitten werd zelfs meegelevert met de woofers (Beyma). Ik moet van 1 kast nog de poorten inkorten maar er zit wel degelijk verschil tussen de verschillende kasten.

                            Comment

                            • MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

                              Het is inderdaad aan te raden om tochtband te gebruiken als pakking voor de speaker.
                              Demping is niet nodig, ook niet verboden.
                              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                              Comment

                              • ACSlater
                                • Oct 2007
                                • 57

                                Oké, dan weet ik weer waar ik aan toe ben. Ik heb naast tochtband, ook nog kitband liggen. Dat lijkt me eigenlijk nog meer geschikt. Zal dat eens proberen. De demping blijft er dus uit.
                                @vdlaanlichtengeluid het verschil slaat positief uit naar de sub met de hogere tuning hoop ik?

                                Comment

                                Working...