Zelfbouw sub naar wensen van forummers

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djjerom
    • Sep 2008
    • 22

    Ik heb inmiddels het hout binnen gekregen maar ik heb nu 18 mm i.p.v 15 mm.
    Is dit een probleem of moet ik de maten een beetje aanpassen

    Comment

    • sjig
      • May 2012
      • 909

      Originally posted by djjerom
      Ik heb inmiddels het hout binnen gekregen maar ik heb nu 18 mm i.p.v 15 mm.
      Is dit een probleem of moet ik de maten een beetje aanpassen
      Het is een probleem; dus moet je de maten aanpassen

      Comment

      • MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

        Stuk makkelijker om het om te ruilen voor 15 mm....
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

        Comment

        • djjerom
          • Sep 2008
          • 22

          Ik kan het helaas niet meer omruilen.

          Comment

          • vdlaanlichtengeluid
            • Jun 2010
            • 640

            tsja dat is dan erg lastig dat word gewoon alles omrekenen zodat het passend is voor de 18mm

            Comment

            • Ener96
              • Jan 2016
              • 1

              Hallo allemaal,

              Na een een hele tijd meelezen en mee kijken toch maar besloten om zelf de handen uit de mouwen te steken en een set van deze subs te gaan bouwen.

              Nu heb ik in één (van de vele) posts gelezen dat de 18 sound 15LW2400 ook goed zal presteren in deze kastjes, moet voor dit chassis dan nog iets aangepast worden aan de poort lengte of is dit pas te zeggen na een meting?

              Uiteraard zal ik jullie middels foto's op de hoogte houden van de ontwikkelingen.

              Comment

              • knorrepot
                • Oct 2009
                • 234

                Originally posted by vdlaanlichtengeluid
                Je kan van mij eventueel de tekeningen krijgen in autocad. Is wel mijn versie wijkt heel iets af van het orginele ontwerp van Sander.

                - Frontpaneel staat iets verder naar binnen omdat overige gebruikers aanlopers hadden met de grille
                - 2 connectorplaten ipv 1 grote. 1 onder en 1 boven.

                Ik ben met die pakket naar NLCases geweest en heb daar voor een schappelijke prijs de boel laten frezen. En geloof me dit is het 200% waard!
                Heb je enig idee wat de kosten waren?

                Comment

                • MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

                  Begrijp dat een aantal mensen weer begonnen zijn met bouwen van deze sub... Zou leuk zijn als er hier wat foto's geplaatst worden.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                  Comment

                  • NiekZantboer
                    • Sep 2017
                    • 1

                    Hallo,

                    Ik heb hier en daar wat reacties gelezen, en wat foto's gezien.
                    Het lijken mij mooie kastjes met n leuk vermogen..

                    Ik kan alleen niet alle links en foto's meer bekijken.., zou iemand zo vriendelijk willen zijn mijn de bouwtekeningen en speaker advies te kunnen mailen?

                    mijn mail adres is: Niekzantboer@outlook.com

                    Alvast bedankt !

                    MVG.

                    Comment

                    • Merijndj
                      • Mar 2001
                      • 660

                      Inmiddels heb ik een hele leuke faital pro speaker liggen en ook een hout pakket (op maat gezaagd) om te bouwen.
                      Ik heb een kleine wijziging in het ontwerp gemaakt welke hopelijk positief uitpakt

                      Binnenkort meer info en foto's

                      Comment

                      • stefke96
                        • Dec 2015
                        • 96

                        Welke Faital Pro als ik vragen mag?

                        Comment

                        • MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

                          Originally posted by NiekZantboer
                          Hallo,


                          Ik kan alleen niet alle links en foto's meer bekijken.., zou iemand zo vriendelijk willen zijn mijn de bouwtekeningen en speaker advies te kunnen mailen?

                          mijn mail adres is: Niekzantboer@outlook.com

                          Alvast bedankt !

                          MVG.
                          Je hebt mail.
                          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                          Comment

                          • MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

                            Originally posted by Merijndj
                            Ik heb een kleine wijziging in het ontwerp gemaakt welke hopelijk positief uitpakt
                            Wat heb je precies gewijzigd?
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                            Comment

                            • Merijndj
                              • Mar 2001
                              • 660

                              Wat ik verandert heb, onder andere:
                              - Speaker heb ik niet in, maar gewoon op de frontplaat liggen.
                              - Frontplaat zit net als de achterkant in de zijkanten en boven/onderkant ingefreesd.
                              - Ook heb ik extra ruimte gehouden aan de voorkant voor de xmax en grill + schuim. (70mm van frontplaat tot voorkant kast)
                              - Handvatten zijn een stukje groter ivm mijn grote klauwen
                              - Grotere gaten voor mijn NL4's om een eventuele toekomstige upgrade naar nl8 probleemloos te maken.
                              - Ohja, poort oppervlak iets groter omdat ik astronomische poortsnelheden kreeg

                              Het hele ontwerp heb ik verder door winisd heen gehaald om zo zeker mogelijk te zijn dat alle maten kloppen voor deze speaker.

                              Mijn (telefoon)camera wil in het donker geen mooie foto's maken, straks wanneer het licht is maak ik wat leuke foto's

                              Comment

                              • MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

                                Originally posted by Merijndj
                                - Ohja, poort oppervlak iets groter omdat ik astronomische poortsnelheden kreeg
                                Dan heb je toch iets niet goed gedaan in Winisd, low-cut misschien? In principe zou de luchtsnelheid onder de 20 m/s moeten zitten. Neem aan dat je de lengte van de poorten ook hebt aangepast?
                                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                                Comment

                                Working...