Zelfbouw sub naar wensen van forummers
Collapse
X
-
-
Beste collegae.
Nadat ik van de week de tekeningen ontvangen had van sander ( waar best woordje van dank voor mag vallen , want hij heeft er veel tijd ingestoken) heb ik besloten 4 van deze kastjes te gaan bouwen met de selenium speaker.
M.v.g.
Ed
P.s. het zou leuk zijn als anderen het ook melden als ze deze kast nabouwen.
Mvg,
Teunuǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazenComment
-
Hoi Teun, en alle andere.
Had een probleempje om berken platen te krijgen maar als het goed is komt dat morgen of woensdag binnen.
Dus dan begint het project subwoofers.
Hou jullie op de hoogte.
De speakers zijn ook besteld en zullen ook denk ik wel snel binnen komen.
Mvg
Edff knutselen met hout en speakers : resultaat 4 subwoofersComment
-
-
-
Comment
-
Ik zie het ook wel zitten om dit te gaan bouwen.
Wil een nieuwe set gaan maken en dan lijkt mij 4 van deze jongens toch best een mooi DIY project.
Heb ik nog een paar vragen:
Is het mogelijk om het sketch-up model op internet te zetten ? ( begrijp goed als dit niet gaat )
Enig idee wanneer het passende top kastje aan de beurt zal komen ?
Welke versterker raden jullie aan bij deze sub's ? Het liefste natuurlijk een waar je 1 sub per kant maar ook 2 kunt gebruiken. Het mooiste zou natuurlijk een inbouw versterkertje zijn, maar dat word denk ik een duur grapje.
Het verhaal met het dempings materiaal is mij niet geheel duidelijk. Hoeveel en waar moet er geplaatst worden ?
Alvast bedankt voor alle moeite !
Dit word misschien een leuk zomer projectjeComment
-
hernieuwde insteek
De eerste maal dat ik reageer op het forum maar voel de behoefte:
Ben op zoek naar 2 subs voor een een startende drive in show van mijn zoon (en een beetje omdat ik het zelf ook nog steeds niet kan laten).
zal direct to the point komen.
Op basis van de start van deze discussie had ik het idee dat er creatief ontwerp gezamenlijk zou worden opgezet waarbij goed rendement, lage/redelijke prijs en redelijke tot goede kwaliteit het uitgangs punt zou worden.
afhankelijk van de keuze van de luidspreker een een betere configuratie.
Het BR ontwerp voldoet hier mogelijk aan maar een BR heeft zeker geen hoog rendement is wel relatief universeel te gebruiken.
Een creatief eenvoudig ontwerp vond in onlang op speakerplan:
mijn vraag met als doel de discussie nieuw leven in te blazen, waarom geen Speakerstore website hoog rendement, voordelige betrouwbare luidspreker hoge SPL max, nog geen plaat multiplex dus compleet nog geen 30 kg, compact makkelijk bouwbaar
Totale prijs ca 250 euro (inclusief hout, knappe plug en handvatten)
volgens mij stuk beter dan skytec voor mooi zelfbouw geld, iemand nog gelijkwaardige creative ontwerpen of heb ik deze discussie werkelijk totaal niet begrepen.Comment
-
de kastjes die jij zelf aangeeft (HD-15) zijn prima kastjes voor een drive in showtje, ze gaan niet heel laag maar wel harder dan een standard br, ze zijn prima te gebruiken. uit mijn hoofd gebruik ik ze vanaf 47hz, ik zal van de week eens even meten of ze dit ook echt halen.If brute force doesn't work, you're not using enough!Comment
-
De bedoeling van dit ontwerp was dat het vooral makkelijk te maken moest zijn. Natuurlijk kun je eindeloos discussie voeren over welk ontwerp beter is maar dat is een discussie waar je nooit uit zult komen.
Een BR is eenvoudig, geeft een redelijk rendement en dit ontwerp heeft als grootste voordeel dat de poorttuning eenvoudig aan te passen is aan de wensen. Met de Selenium speaker is het een heel betaalbaar ontwerp en kan er veel vermogen op waardoor de druk voor zo'n klein kastje best fors is en vooral de combinatie van diepgang en druk indrukwekkend is.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
de kastjes die jij zelf aangeeft (HD-15) zijn prima kastjes voor een drive in showtje, ze gaan niet heel laag maar wel harder dan een standard br, ze zijn prima te gebruiken. uit mijn hoofd gebruik ik ze vanaf 47hz, ik zal van de week eens even meten of ze dit ook echt halen.
En vertel dan gelijk even hoe je dat hebt gemeten!
Want 47 Hz haalt een hd15 zeker weten niet binnen de -6dB tov 100Hz!
Je mag blij zijn als 'ie 60 Hz -6dB haalt.
Tenzij je er natuurlijk 4 in een stack zet, maar dat is niet de doelstelling van de vraagsteller lijkt mij
PaulGeluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!Comment
Comment