Zelfbouw sub naar wensen van forummers
Collapse
X
-
-
Zonde om die kasten niet te gebruiken, wel grappig dat er drie statiefflenzen in zitten.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Maar in grotere locaties zetten we er 2x SRX712M op, nu nog met een K&M dubbelle vork, maar op deze manier kon de kast plat op z'n zijkant en er dus rechtstreeks 2 kastjes op. ook de reden van het tussenschot, zo is de kast extra versterkt om die gewicht te dragen.
Ook in kleinere locaties kunnen we de kasten plat leggen en de plaatsing van de toppen wat aanpassen als er bv een lichtstatief zeer dicht tegen moet staan. Voor de prijs van 4 inslagmoeren, 4 bouten en een inbouwflens extra had ik het er liever in
De kasten waren inderdaad erg netjes, er was op die slechte inslagmoeren na niets op aan te merken qua constructie of kwaliteit. We moeten wel nog een oplossing vinden om de wielen goed te plaatsen, want 1 van die inslagmoeren was dus afgebroken maar zat achter dat paneel van de handvaten. Daar krijg je dus nooit of te nimmer nog een nieuwe moer in...Comment
-
Die werkplaats ligt niet in België (desolation komt uit BE), maar in de buurt van Waalre, gok ik...
Mooie kastjes inderdaad. Dat heeft jeba mooi gemaakt.
Ik zou - zoals al aangegeven - proberen de drivers verder in te frezen en een nieuwe rand er achterlijmen (en schroeven).
Het dhz subje is standaard niet voorzien van een wielplaat die je voor de grill kunt vastzetten? Zou nl mijn keuze zijn... mocht je toch nieuwe laten bouwen...As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.Comment
-
Je ziet ook veel dat kasten en flightcases eerst een strip 15 of 18mm multiplex tegen de kast gelijmd/geschroefd hebben waar dan de wielen op vast zitten.
Voor PA misschien iets minder gebruikelijk, maar in deze situatie misschien wel de oplossing.
Overigens zou ik daar dan wel dezelfde afwerking op laten maken als de rest van de kast heeft. Ook de randjes netjes rondfrezen is wel zo mooi, en vergroot de levensduur weer een beetje.
DaanI met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.Comment
-
Je hoort vaak zeggen dat geluk niet zo te koop is
Maar geld doet wonderen en vooral als het een hoop is!Comment
-
zo waren ze dus gemaakt, maar dan met de bouten door de wielplaat recht in de kast. onze huidige zelfbouwkasten hebben ook zo een plaat waar de wielen op staan.
ik denk er idd aan om een afneembare wielplaat te voorzien die voor de grille klikt ja, moet eens met jebalight kijken hoe dat het best realiseerbaar is maar zo een systeem vind ik absoluut geweldig. het is gewoon even kijken hoe het stevig gemaakt kan worden zonder een berg gewicht toe te voegen. wat mij hier vooral de uitdaging lijkt is hoe dit te realiseren zodat er nog een permanente raincover van muzip rond kan...
en over wat er met de kisten gebeurd, we hebben het besproken maar met de CNC machine kan het frezen sowieso niet meer gebeuren op de gemonteerde kast.
we wachten nu even op het nieuwe ontwerp van Sander, en gaat dit dan vertalen in een dubbel 15" kast (tenzij Sander hier ook zelf plannen voor gaat maken) met wat eigen aanpassingen zoals de 3 flenzen en misschien de afklikbare wielplaat.
Wat ik alleszins kan bevestigen van de dubbel 15" kast: zelfs geladen is dit een zeer handelbare kast! Door de 4 handvaten per kant heb je echt altijd wel een handzame greep ter beschikking en het gewicht is niet te heftig.Comment
-
Het is aan te raden om maar een paar korte stukjes te gebruiken, anders krijg je het bijna niet meer los !!!
By the way, dit wordt al jaaaaren gedaan bij de Synco/Martin kasten en er zijn vast nog wel meer speaker bouwers die dit zo doen, dus iets ingewikkeld bedenken wat moet klikken en vergrendelen hoeft nietEen feest is pas een feest als de politie is geweest.....Comment
-
Bij flightcases: Indien de mogelijkheid bestaat (zoals bv bij een kabelkist) kies ik er liever voor om een 15 of 18mm (wat voorhanden is) plaat aan de binnenkant op de bodem te lijmen. Zo heb je 2 vliegen in 1 klap: En je hebt niet zo'n lelijke strip houdt onder de bodem en de bodem zelf is een heel stuk steviger, wat natuurlijk altijd meegenomen is! Die kg of 2 meergewicht maakt bij een kabelkist oid ook niet uit...
ik denk er idd aan om een afneembare wielplaat te voorzien die voor de grille klikt ja, moet eens met jebalight kijken hoe dat het best realiseerbaar is maar zo een systeem vind ik absoluut geweldig. het is gewoon even kijken hoe het stevig gemaakt kan worden zonder een berg gewicht toe te voegen. wat mij hier vooral de uitdaging lijkt is hoe dit te realiseren zodat er nog een permanente raincover van muzip rond kan...
Last edited by Outline; 05-06-13, 22:53.Comment
-
Flightcase grendels (vlindersluitingen) zie je ook redelijk veel. O.a. TW audio en KS audio gebruiken dit om deksels/afneembare wielplaten vast te zetten aan de kast. Net iets duurzamer en steviger dan een stukje Velcro.
Deze afbeelding is overigens van TW audio, de wielplaat voor de B30. In de kast zitten dan de 2 "ontvangende" stukken, in dit geval de bovenste helft van de sluiting:
DaanI met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.Comment
-
Flightcase grendels (vlindersluitingen) zie je ook redelijk veel. O.a. TW audio en KS audio gebruiken dit om deksels/afneembare wielplaten vast te zetten aan de kast. Net iets duurzamer en steviger dan een stukje Velcro.
Deze afbeelding is overigens van TW audio, de wielplaat voor de B30. In de kast zitten dan de 2 "ontvangende" stukken, in dit geval de bovenste helft van de sluiting
DaanComment
-
Comment