Zelfbouw sub naar wensen van forummers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Merijndj
    • Mar 2001
    • 660

De beloofde foto's zijn er helaas niet gekomen, of nauwelijks dan, zal een dezer dagen eens kijken of ik deze online kan zetten.

Ook wil ik even wat meer informatie geven wat ik nou eigenlijk uitgevreten heb, dat is namelijk het volgende:
    De DHZ 15" sub, is een DHZ 18" sub geworden.

De buitenmaten zijn geworden: 510x630x800 mm
    De gebruikte speaker: Faital Pro 18XL1600
    Het gewicht schat ik in op een 42a45kg (mijn reisweegschaal gaat niet hoger dan 40kg )

@MusicXtra: De poorten zijn idd groter en (flink) langer geworden, pak um beet 24m/s bij continu vermogen.

Afgelopen avond alvast wat getest en moet zeggen klinkt heel aardig (aangezien alles in de kamer om mij heen trilde is het lastig luisteren ).
    Morgen (vandaag eigenlijk al) in open lucht testen.

Comment

• Merijndj
      • Mar 2001
      • 660

De beloofde foto's:

Zoals te zien is heb ik de plaat waar de speaker in zit ook ingefreesd in de zijkanten en boven/onderkant.
      De grill zit met magneten vast, ik heb inmiddels wel wat plaatjes metaal op de grill gelast om hem goed vast te kunnen zetten.
      Ik ben nog op zoek naar speakerschuim dat veel "luchtiger" is, met dit schuim wordt de grill bijna uit de kast gedrukt.
      De wielplaat wordt op de voorkant bevestigd.

Linkje naar de gebruikte driver:
      Faital Pro 18XL1600

Comment

• stefke96
        • Dec 2015
        • 96

@Merijndj

En hoe bevallen de kasten, en waar stuur je ze mee aan?

Comment

• Merijndj
          • Mar 2001
          • 660

Ik heb (helaas) nog geen processor en ook niet zo'n heel krachtige amps (behringer inuke nu4-6000 in brug mode), echter tot nu toe een paar keer flink op zijn staart getrapt maar die sub geeft geen krimp

Misschien dat ik over een paar maandjes en processor en meet software kopen ga, dan kan ik eens echt kijken wat ie kan...

Tot noch toe, bevallen ze zeker goed

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Ik heb hier nog een paar mooie Powersoft amps in de aanbieding, K10, K10DSP en een nieuwe K20DSP. Dan heb je iig voldoende power.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Merijndj
              • Mar 2001
              • 660

Dankjewel voor het aanbod, ik denk echter dat ik voorlopig meer heb aan een goede processor. Iets met 2 in en 6 of liever 8 uit.
              Ik wissel ook op regelmaat van setjes met hetzelfde amprack, dus een processor met meerdere presets is wel prettig.

Comment

• vester86
                • Jul 2010
                • 164

heb zelf wel goeie ervaring met de DBX driverack PA2, niet heel erg veelzijdig (qua routing) prima in staat om verschilende setjes sub/top of 3-weg aan te sturen. klank prima, niet heel prijzig en ook handig met laptop/tablet en zelfs telefoon te bedienen & in te stellen.

Comment

Working...