Cubo 15

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hardstyle
    • Jan 2010
    • 427

    De grill is er momenteel al af, maar hoe jij bedoelt is de conus naar onderen gericht, maar deze richt juist naar de binnenkant van de kast.
    Als dit zo is, "hangt" de speaker toch als het ware in de kast (met de grill naar onderen).

    Comment

    • djspeakertje
      • Oct 2008
      • 1912

      Maak eens een foto, de enige manier waarop je hem er niet uit zou kunnen krijgen is als de bevestigingsrand in de kamer zit, in plaats van er buiten, dan moet er een achterkant of zijkant uit, omdat je anders de speaker nooit door het gat krijgt.



      Als je bedoelt dat de speaker halverwege het demonteren naar beneden komt zetten zet je de kast op de kop, maar ik denk dat je dat zelf ook al wel had bedacht


      Daan
      Last edited by djspeakertje; 12-01-12, 21:24.
      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

      Comment

      • Rolandino
        • Mar 2007
        • 1451

        ik denk dat de speaker er is ingezet aan de voorkant van de baffle en toen de kast in elkaar is gezet.

        Dus de speakerrand zit aan de binnenkant van de kast ( verkeerde montage dus ) hiij heeft geen grillplaat die de hele speakerkast dichtmaakt maar een ouderwetse grill die je bovenop de speaker klemt.

        Dat is wat ik denk uit zijn verhaal.

        Gewoon verkeerd in elkaar gezet.

        Heb je er ook aan gedacht toen je hem zo monteerde wat nu als de speaker stuk is ?
        EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

        Comment

        • renevanh
          • Oct 2004
          • 2371

          Originally posted by Rolandino
          Heb je er ook aan gedacht toen je hem zo monteerde wat nu als de speaker stuk is ?
          Volgens mij heeft ie ze 2de hands op de kop getikt, maar het blijft een stomme actie.
          Hopen dat die kast niet gelijmd is, want dan krijg je hem er nooit uit.
          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

          Comment

          • Rolandino
            • Mar 2007
            • 1451

            Of hij moet er een hele goede speaker inzitten die zich na stukken zelf reconed.
            EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

            Comment

            • hardstyle
              • Jan 2010
              • 427

              Hoi,

              Bedankt voor jullie reacties, ik heb inderdaad de subs voor het ophalen (en een etensbon van de chinees ) kunnen krijgen.
              Ik zal dus proberen dit weekend de sub van de zijkant of achterkant los te halen.
              Het is dus even kijken wat het makkelijkste lukt.

              Ik zal nog wel posten hoe en wat het is gegaan met het loshalen.

              Comment

              • All-round Sound
                • Feb 2006
                • 289

                gewoon een toegang zagen
                en op de ouderwetse manier je speaker wisselen

                suc6

                Comment

                • hardstyle
                  • Jan 2010
                  • 427

                  Haha, het lukt aardig met de boel loshalen. Ik zit alleen met het gat wat gefreesd is, dat is 1 mm (gok ik) te smal. Morgen er mee verder gaan, omdat ik vandaag moest stoppen ermee om te gaan bouwen aan de carnavalswagen :P
                  Ik zal dan eens een vergelijking gaan doen tussen de cubo 15 met DAP MB-15B en de Kappa pro15lfa2

                  Comment

                  • hardstyle
                    • Jan 2010
                    • 427

                    Het zal nog wel even duren voor ik een vergelijking kan doen. Ik zit hier namelijk met een aantal minder leuke gebeurtenissen.
                    Het verder gaan met het projectje zal dus nog even op zich moeten laten wachten. Helaas.

                    Comment

                    • Needmoresound
                      • Apr 2005
                      • 170

                      Ik laat de aanpassingen, van de cubo sub, nog weten. Heb het druk met andere dingen op het moment, dus het moet nog even wachten.

                      Weet iemand een vergelijkbare fabrieks-kast? Ik ben namelijk nog geen vergelijkbare ontwerpen tegen gekomen (van bijvoorbeeld EV, EAW, Dap, etc.), is dit nieuw of...?

                      Comment

                      • twan3pc
                        • Jul 2011
                        • 17

                        Ik heb ze inmiddels klaar:

                        2x cubo extended met 18sound 15w700
                        2x cubo extended met jbl 2226h

                        cubo's aangesloten op ecler Pam 4100(ongeveer 900 watt op 4 ohm)

                        Na wat proefdraaien klinken de cubo's goed en geven veel druk.

                        Rare is, als ik voor de speaker ga staan, hoor ik weinig bas.
                        Ga ik in het midden staan, hoor ik de bas die ik wil horen.

                        Lijkt wel uitdoving ofzo.
                        Fase staat goed.

                        Opstelling: 1x cubo 15w700 onder
                        1x cubo jbl 226h midden
                        topkast 15" + 1" bovenop

                        Kan het misschien zo zijn dat ik de middelste cubo op z'n kop moet zetten, zodat ik een cubo 215 systeem krijg?
                        Of ligt dit aan het zogenaamde hybirde systeem?

                        Comment

                        • MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

                          Waarom heb je verschillende drivers gebruikt?
                          Dat zou er wel eens voor kunnen zorgen dat het fasegedrag anders is met dit soort problemen als gevolg....
                          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                          Comment

                          • DJ Antoon
                            • May 2005
                            • 1681

                            Originally posted by MusicXtra
                            Waarom heb je verschillende drivers gebruikt?
                            Daar kan ik wel een antwoord op bedenken (en jij zelf ook):
                            Die waren namelijk voorhanden. Toch?

                            Test je in een wat kleinere ruimte?
                            Het kan goed zijn dat het op bepaalde plaatsen uitdooft, je kunt wat experimenteren door een andere plaatsing.

                            Comment

                            • twan3pc
                              • Jul 2011
                              • 17

                              Deze 2 sets had ik inderdaad nog liggen.
                              De ruimte waarin ze staan is ongeveer 10 meter lang en 7,5 meter breed(3,30 hoog)
                              Speakers staan in de hoeken, ongeveer 6 meter uit elkaar

                              De jbl's komen uit w-bins(deze had ik hiervoor) en met deze w-bins had ik ook dat de bass alleen in het midden te horen was.

                              Ik kan nog proberen om de jbl's links te zetten en de 18 sound aan de rechterkant. Als dat geen reslutaat geeft, kan ik uitsluiten dat het aan het fasegedrag van de verschillende speakers ligt

                              Comment

                              • Watt Xtra
                                • Oct 2004
                                • 1119

                                JBL is hel vaak andersom gpolt als de overige speakrmerken!! Dus plus min even omdraaien en proberen... grote kans dat je nu wel meer hebt
                                JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

                                Comment

                                Working...