Cubo 15

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

    Originally posted by sjig
    En hoeveel man waren er, en qua toppen had je...
    Denk niet dat dat heel belangrijk is, maar was een slordige 200 man aanwezig (waarvoor ik full 'throttle' echt niet nodig had) en gebruikte de Cubo 15's met mijn 4-Acoustic FCS 115T G2 topjes.
    Zowel subs als toppen aangestuurd met een Synq Digit 2K2 en een Behringer DCX2496 als processor (met minimale limiting en praktisch geen EQ).
    Denk wel dat ik m'n crossover punt nog iets naar beneden moet brengen, miste toch wat mid/laag in de toppen.
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

    Comment

    • sjig
      • May 2012
      • 909

      Voor mij is dat heel belangrijk...

      Was wel benieuwd voor hoeveel mensen jij ze in durft te zetten!

      Comment

      • sjig
        • May 2012
        • 909

        Laat maar. Plannen gewijzigd!
        Last edited by sjig; 23-08-12, 21:53.

        Comment

        • sjig
          • May 2012
          • 909

          In mijn cubo zat een luchtlek bij 1 van de handvatten. Nu ik er wat rubber tussen heb gestopt komt er geen lucht meer uit. Nu klinkt het geluid (hoorbaar) beter. Terwijl de instellingen hetzelfde zijn gebleven. Komt dit dan echt door die luchtlek. Ik weet dat bij een luchtlek je rendement 3db naar beneden zakt. Maar dat dat ook echt met 1 dag verschil hoorbaar is?

          Dan nog een vraag. Aangezien ik op de achterkant een informatie labeltje wil hebben (voor ... je weet maar nooit). En dus ook het gewicht. Aangezien ik niet weet hoeveel 1 plaat mdf weegt, en niet de mogelijkheid voor het wegen, is mijn vraag of iemand mij kan vertellen hoeveel 1 plaat mdf 18mm weegt. Ik weet niet zeker of dit verschilt per winkel. Anders toch maar kijken hoe ik dat ding ga wegen.

          Comment

          • MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

            Je pakt de weegschaal, weegt jezelf en onthoudt dat.
            Vervolgens ga je met je Cubo in je handen nogmaals op de weegschaal staan en kijkt wat je dan weegt.
            Nu hoef je alleen nog het resultaat van de eerste weging van de tweede af te trekken en je hebt exact het gewicht van je Cubo.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

            Comment

            • sjig
              • May 2012
              • 909

              Dan zijn er 2 kleine probleempjes,
              1- De cubo is te groot voor mij om te dragen
              2- De cubo is te zwaar voor mij om te dragen
              Verslepen lukt nog wel, maar om er mee op een weegschaal te gaan staan.... nope

              edit: en heb m'n vinger gebroken!

              Comment

              • MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

                Dan zet je een emmer of iets dergelijks op de weegschaal en daar de Cubo op zodat je de weegschaal nog af kunt lezen.
                Ofwel, een beetje creatief bezig gaan.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                Comment

                • sjig
                  • May 2012
                  • 909

                  Zal ik doen! Bedankt voor de reactie!

                  Comment

                  • sidefill
                    • Sep 2009
                    • 130

                    Hey hallo,
                    ik wil de PD 154 's gaan bestellen, maar ik vind ze eigenlijk alleen bij Thomann.
                    Deze bied ze aan voor €185,00 p/st.
                    Voor ik ze bestel, weet iemand misschien of deze speakers ergens nog voor een scherpere prijs te vinden zijn.

                    sidefill.

                    Comment

                    • sjig
                      • May 2012
                      • 909

                      Ja, ooit ook eens naar gekeken. En een winkel gevonden waar die rond de 180 was ook. Ik weet ook nog heel goed dat ik ooit iets heb besteld daar, en na ongeveer een half jaar pas ontvangen. Zal kijken of ik de naam nog heb, maar of je die wilt weten.... en het is maar 5,00!

                      Comment

                      • sidefill
                        • Sep 2009
                        • 130

                        Hallo Renevanh of andere extra extended bouwers,

                        De bovenste bracing (latje 6x58,4 cm.) tegen bovenzijde van de kast.

                        Heb je die bij de xtra extended laten vervallen, of een andere plaats gegeven?
                        (deze zou nu bij de xtra extended de lucht doorlaat blokkeren)

                        lastig formuleren 'k hoop dat ik duidelijk genoeg omschreven heb.

                        Comment

                        • renevanh
                          • Oct 2004
                          • 2371

                          Je bedoelt het latje wat in de originele cubo op ongeveer 2/3de van de bovenkant zit, haaks op de bovenkant?

                          Deze laat je inderdaad weg, staat ook niet ingetekend in het plan van de extended of extra extended.
                          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

                          Comment

                          • DJ Antoon
                            • May 2005
                            • 1681

                            Originally posted by sidefill
                            Hey hallo,
                            ik wil de PD 154 's gaan bestellen, maar ik vind ze eigenlijk alleen bij Thomann.
                            Deze bied ze aan voor €185,00 p/st.
                            Voor ik ze bestel, weet iemand misschien of deze speakers ergens nog voor een scherpere prijs te vinden zijn.
                            Probeer eens bij HW sound.
                            Heeft dit type misschien ook nog wel op voorraad liggen.

                            Comment

                            • sidefill
                              • Sep 2009
                              • 130

                              Lijkt me achteraf gezien inderdaad overbodig, omdat de lengte van de hoorn al behoorlijk lang is. En voor extra stijfheid zorgt.
                              Maar voor ik de boel in elkaar lijm toch maar ff voor de zekerheid vragen

                              @ DJ Antoon: ik heb ze al besteld, maar als ik de volgende 2 ga bouwen ga ik ze zeker mailen. (thnx)

                              Comment

                              • sidefill
                                • Sep 2009
                                • 130

                                Ik wil binnenkort 2 Cubo's inzetten in combi met 2 rcf 525 a toppen, in kleinere gelegenheden.
                                Nu weet ik dat een 15/2 inch top soms slecht mached, maar ik heb ze nu eenmaal.

                                De bedoeling is 1 top met 2 Cubo's per kant ( dan is de verhouding qua vermogen wat beter verdeeld), maar voor kleine gigs (bijv kroeg 80-100 man) is dat wat overdreven.

                                Nu wil ik m'n processor instellen en zit direct met de vraag "toppen hebben ook 500 watt in het laag" waar moet ik gaan crossen.

                                Ter info.

                                Ik gebuik momententeel:

                                1 speaker man. TC electronics XO 24
                                Toppen RCF (spec.) http://www.rcf.it/products/pro-speak...ries/art-525-a
                                2 Cubo's extra extended.

                                Ik doe veel op gehoor ik wil gaan testen met als uitgangs punt voor cross: vanaf 40 hz. LP- LR 4e order - 100 hz op de Cubo's
                                Maar ik kan me voorstellen dat met het laag in de toppen,deze ook lager kunnen of overlappen, maar met risico op fase verschillen.
                                Heeft iemand tips voor een uitganspunt zie ik dingen over het hoofd.

                                Ik ben een muzikant met veel interesse voor geluid, maar instellen van een proscessor. Heeelp

                                (@ Mod. ik hoop dat dit de juiste rubriek is anders wordt het verhuizen )

                                Comment

                                Working...