Cubo 15

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rademakers
    • Jul 2003
    • 1281

    De PD.154 mits gebruikt in Cubo Extra Extended heeft mijn voorkeur.

    De simulatie kost niet veel moeite, het is de uitleg die bij de simulatie hoort die omslachtig is. zo zie je vaak geen groot verschil tussen luidsprekers in de simulatie terwijl je distincte verschillen meet. Of zie je verschillen die er in de praktijk niet zo distinct zijn. Door dat niet elke keer te hoeven uitleggen hou ik tijd over voor antwoorden zoals:

    Een andere optie is Cubo 15 Extended met de Kappa Pro 15LF. Scheelt toch al snel zo'n 4 kg op de vorige optie. Beloof dat je 15 mm, 11-laags berken gebruikt en je kunt de plannen voor 15 mm i.p.v. 18 mm krijgen (scheelt weer ruim 6 kg).

    Deze keer een bovenfrees lenen met een afrondfreesje van zo'n 9 mm (radius) vraag wel wat begeleiding (heb je geen hoekstukken meer nodig). Voor de afwerking gebruik je drie lagen Warnex die je opbrengt met een structuurroller (die zijn meestal geel gekleurd).

    Mvg Johan

    Comment

    • sjig
      • May 2012
      • 909

      Alweer heel erg bedankt voor je reactie!

      Ik ga nog even goed nadenken over de kappa 15lf of de pd. 154. 15mm hout plannen heb ik geloof ik nog liggen, anders ontvang je vanzelf wel een mailtje

      Ik kan het afronden waarschijnlijk laten doen bij de doe-het-zelf winkel hier om de hoek, mocht dit niet lukken kan het ook met schuurpapier (korrel 80)?

      Comment

      • renevanh
        • Oct 2004
        • 2371

        Ik heb deze op de hoekjes gebruikt: http://www.licht-geluid.nl/shop/p-12...tapelbaar.aspx
        Ziet er een stuk beter uit dan bolhoeken oid (beter gezegd: je ziet er bijzonder weinig van) maar bied prima bescherming voor de hoekjes.
        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

        Comment

        • DJ Antoon
          • May 2005
          • 1681

          Originally posted by renevanh
          Prima hoeken, (al klopt het fototje niet 100% meer) maak niet de fout om de jb systems hoeken te kopen (uiterlijk hetzelfde / compatibel) want die gaan allemaal kapot...
          Zorg er ook voor dat de radius van de gefreesde randen klopt, dus eerst hoeken bestellen en dan pas frezen.

          Comment

          • sjig
            • May 2012
            • 909

            Ik heb die op me vorige cubo gehad, maar vond dit niet echt mooi eruit zien. Vandaar dat ik deze keer liever gewoon mooie afgeronde hoeken wil hebben die tegen een stootje kunnen. Hoop ook een frees te kunnen regelen om gaatjes in de bovenkant de frezen voor de voetjes....

            edit; nog even voor de zekerheid. Dit (http://www.licht-geluid.nl/shop/p-12...watt-8ohm.aspx) is de kappa 15lfa waar we het over hebben ?
            Last edited by sjig; 14-11-12, 18:37.

            Comment

            • sidefill
              • Sep 2009
              • 130

              Kan in een standaard bovenfrees (6mm klauw)


              Valt (voor af en toe gebruik) best mee in prijs ten opzichte van de pro freesjes a € 170.
              Ik heb ze gebruikt voor het uitfrezen van de voetjes, speakon aansluitplaat, en flens van paal houder.
              De kopieer mallen die je maakt kan je voor de volgende bouw projecten gewoon weer hergebruiken.
              Werkt prima.

              Comment

              • Rademakers
                • Jul 2003
                • 1281

                Originally posted by sjig
                Dit (http://www.licht-geluid.nl/shop/p-12...watt-8ohm.aspx) is de kappa 15lfa waar we het over hebben ?
                Dat lijkt ém te zijn, behalve dat de Kappa Pro 15LF toch echt een aluminium chassis heeft en de Kappa 15LF een geperst stalen chassis.

                Ik kan het afronden waarschijnlijk laten doen bij de doe-het-zelf winkel hier om de hoek, mocht dit niet lukken kan het ook met schuurpapier (korrel 80)?
                Twee Cubo 15's van een goede kwaliteit Fins berken afronden (9 mm radius):

                - Goedkoop schuurpapier korrel 80: Enkele weken en 100 velletjes
                - Kwalitatief schuurlinnen korrel 80: Enkele dagen en een tiental velletjes
                - Excentrische schuurmachine korrel 80: Enkele uren en een tiental velletjes
                - Schuurbandmachine korrel 80: Uurtje, paar bandjes, pas op dat je niet uitschiet

                - Bovenfrees, afrondfreesje met kogellager aan de onderkant; half uurtje (en het netste resultaat)

                Bij de laatste twee opties nog even licht over heen gaan met de eerste drie opties korrel 120+

                Mvg Johan

                Comment

                • sjig
                  • May 2012
                  • 909

                  Alweer bedankt!

                  Als ik deze ( http://www.thomann.de/nl/eminence_kappapro_15lf.htm ) bestel, heb ik dan de juiste versie? Sorry voor de hoeveelheid vragen, wil graag geen miskoop doen

                  Ik heb tot mijn beschikking; een schuurbandmachine en eventueel ook zo'n excentrische dus dat gaat hoe dan ook wel lukken met wat werk.

                  Ik ga kijken of ik iemand kan regelen voor de bovenfrees, en anders moet het op de manier zoals hierboven!

                  edit; nog even 1 vraagje. Ik heb zojuist even berekend wat ik kwijt zal zijn aan 1 sub incl. driver en btw. Dat bedrag werd toch wat hoger dan verwacht...
                  Dus vandaar de vraag met welke fabriekskast deze ongeveer te vergelijken is? Voor te letten op het geluid, gewicht, omvang maakt me niet eens zovele uit.
                  Het is misschien een wat onmogelijke vraag, maar als er een antwoord voor is hoor ik dat graag!

                  Last edited by sjig; 18-11-12, 10:16.

                  Comment

                  • sjig
                    • May 2012
                    • 909

                    Iemand?


                    ​10 tekens!

                    Comment

                    • djspeakertje
                      • Oct 2008
                      • 1912

                      Tip: ga niet voor het schuren, maar leen ergens een bovenfrees. Beetje bouwmarkt verhuurt hem ook wel (o.a. Gamma, ookal weet ik niet of ze die overal "op voorraad" hebben liggen.). Wel even zelf een freesje bij kopen trouwens (die krijg je er niet bij als je huurt).

                      Of dat de goede speaker is weet ik niet zeker, maar dat lijkt me eigenlijk wel.


                      Daan
                      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

                      Comment

                      • beyma
                        • Oct 2002
                        • 1614

                        Er gaat niets boven een goede bovenfrees (LOL) , maar met een oud hollandsche analoge schaaf kom je ook gewoon een heel eind hoor om de kantjes er af te lopen!

                        En als je een schaaf neemt met in de zool een 45 graden groef dan zijn - met een beetje oefenen- al je kantjes gelijk qua schuinte. (En zeker met MDF kasten, dan ben je met een paar halen klaar)
                        Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

                        Comment

                        • MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

                          Ach welnee, niet zo moeilijk doen.... Schuurpapier met korrel 80 heb je zo de kanten mee afgerond.
                          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                          Comment

                          • sjig
                            • May 2012
                            • 909

                            Gaat korrel 80 net zo gemakkelijk als bij mdf (nu op berken multi)?

                            Comment

                            • jakkes72
                              • Dec 2003
                              • 1015

                              @sjig: waar woon je ergens, wellicht dat er wel iemand is die genegen is om een frees uit te lenen? Of wellicht een bouwbedrijf in de buurt? Voor een pak koeken oid willen mensen nog wel eens wat doen....

                              Comment

                              • MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

                                Originally posted by sjig
                                Gaat korrel 80 net zo gemakkelijk als bij mdf (nu op berken multi)?
                                Dat mag je lekker zelf uitzoeken.....
                                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                                Comment

                                Working...