Cubo 15

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sjig
    • May 2012
    • 909

    Nou oke hoor. Heb vast wel wat liggen.

    Helaas moet het cubo project nog even in de ijskast want onze mengtafel is gecocacolaat. En het budget laat het niet toe om beide te kopen

    Deze maand aantal klusjes, hopelijk met kerst dat het budget weer eens aardig is!

    btw; woon in het gooi (noord-holland, blaricum!).
    Last edited by sjig; 25-11-12, 12:33.

    Comment

    • beyma
      • Oct 2002
      • 1614

      Originally posted by MusicXtra
      Ach welnee, niet zo moeilijk doen.... Schuurpapier met korrel 80 heb je zo de kanten mee afgerond.

      Tja, prutsen kunnen we allemaal.....

      @ sjig , als de kasten klaar zin PB maar even, ik woon in hilversum en loop graag de kantjes er af
      Last edited by beyma; 25-11-12, 15:19.
      Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

      Comment

      • MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

        Originally posted by beyma
        Tja, prutsen kunnen we allemaal.....
        Gelukkig wordt je niet door kennis gehinderd.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

        Comment

        • sjig
          • May 2012
          • 909

          Originally posted by beyma
          @ sjig , als de kasten klaar zin PB maar even, ik woon in hilversum en loop graag de kantjes er af
          Je hoort nog van me

          Comment

          • jakkes72
            • Dec 2003
            • 1015

            Originally posted by sjig
            Je hoort nog van me
            Zo makkelijk kan het dus zijn/worden!!!

            Comment

            • vow
              • Jul 2012
              • 15

              Hoi, even geleden dat ik nog in dit topic geweest ben.
              We zijn er dus uit en gaan cubo 18 subs bouwen.
              We willen hiervoor de 18 sound 18lw1400 gaan gebruiken. Is deze aan te raden?
              Echter zitten we met een probleem ivm de maten van de kast. We willen deze subs nu namelijk ook gebruiken voor bij de carnavalgroep en op de wagen is de max breedte die beschikbaar is maar 60 cm per kant. Als ik het goed meen is de cubo 18 normaal gezien 62 cm breed?? Wat zijn de gevolgen als ik de kast dus 60 cm zou maken ipv 62 cm?
              Welke cubo bouw ik het beste? De extended of de gewone?

              mvg

              Comment

              • erikk
                • Nov 2007
                • 22

                ikzelf ben ook van plan om 2 dubbel cubo18s te maken met de 18lw800 als driver.
                maar kan helaas niet vinden of ik nou de gewonen of exended moet gebruiken?
                kan iemand hier mij mee helpen? ik zou namelijk maandag willen beginnen met zagen

                groeten

                Comment

                • Rademakers
                  • Jul 2003
                  • 1281

                  De 18LW800 werkt het beste in de Extended.

                  Ik heb de 18LW800 ooit een budgetdriver genoemd maar dat werd me niet in dank afgenomen

                  Laat ik de positieve eigenschappen benadrukken: Lekker efficient, simuleert als 103 dB/W/m in het gros van het werkgebied. De Le is niet bijzonder hoog en de Mms vrij laag, dus dikke kans dat je rond de 100 Hz (of hoger) kan crossen.

                  Wel zou ik een high pass op 35 - 40 Hz willen plaatsen.

                  Mvg Johan

                  Comment

                  • erikk
                    • Nov 2007
                    • 22

                    danku voor het snelle antwoord!

                    Comment

                    • assinkm
                      • Nov 2010
                      • 26

                      Ik heb de cubo 15 extended gebouwd met een RCF woofer L15P-200 AK.
                      Als versterker gebruik ik een Crest cpx900, welke in bridgemode gebruikt wordt. Dit is dan 600 watt RMS.
                      De Cubo wil ik inzetten als extra bas bij twee RCF boxen Art 312-A

                      De RCF Art 312-A boxen klinken van zichzelf al niet slecht en hebben ook een redelijke bas, maar als ik de Cubo er bij zet, hoor ik amper een verschil. Is de Crest cpx900 te ligt voor deze combinatie?

                      Graag hoor ik van jullie kenners of dat zo is.
                      Alvast bedankt voor de te nemen moeite.

                      Comment

                      • drbeat
                        • Jun 2012
                        • 671

                        Originally posted by assinkm
                        Ik heb de cubo 15 extended gebouwd met een RCF woofer L15P-200 AK.
                        Als versterker gebruik ik een Crest cpx900, welke in bridgemode gebruikt wordt. Dit is dan 600 watt RMS.
                        De Cubo wil ik inzetten als extra bas bij twee RCF boxen Art 312-A

                        De RCF Art 312-A boxen klinken van zichzelf al niet slecht en hebben ook een redelijke bas, maar als ik de Cubo er bij zet, hoor ik amper een verschil. Is de Crest cpx900 te ligt voor deze combinatie?

                        Graag hoor ik van jullie kenners of dat zo is.
                        Alvast bedankt voor de te nemen moeite.
                        Gebruik je een crossover? Das wel belangrijk.anders doen die subs het niet..en haalt hij geen rendament...de cubo moet je goed crossen...ook de tops moet je crossen anders lopen ze ongecontroleerd in elkaar over en doven ze elkaar misschien alleen maar uit....??een speakerprocessor is voor dit soort kastjes eigenlijk een must...
                        Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

                        Comment

                        • assinkm
                          • Nov 2010
                          • 26

                          Originally posted by drbeat
                          Gebruik je een crossover? Das wel belangrijk.anders doen die subs het niet..en haalt hij geen rendament...de cubo moet je goed crossen...ook de tops moet je crossen anders lopen ze ongecontroleerd in elkaar over en doven ze elkaar misschien alleen maar uit....??een speakerprocessor is voor dit soort kastjes eigenlijk een must...
                          Hoi drbeat,

                          Bedankt voor je reactie.

                          Wat je zegt klinkt logisch. Op de Crest zit wel en lowcut filter en een X cross op 150 hz.

                          Ik ga me verdiepen in een speakerprocessor en hoe dit dan op de monitoren aangesloten moet worden, want die zijn al bedraad.

                          Maar ik heb een richting aangereikt gekregen.

                          Bedankt

                          Comment

                          • Rolandino
                            • Mar 2007
                            • 1451

                            IK snapiets niet je gebruikt de sub icm met 2 toppen maar je hoort geen verschil als je de setmet of zonder subkastgebruikt ?

                            Ik bedoel ook al is de subkast niet gecrosst dan komt er nog een geluid uit de kast dat moet je echt horen in mijn ogen.

                            Is je speaker wel in orde ? als je op je versterker kan crossen is dat meestal kanaal a sub en kanaal b de top of andersom.

                            Jij zegt de versterker te hebben gebrugt zou het kunnen zijn dat de x-over in de versterker niet werkt omdat je van het ene kanaal de min pakt en van het andere kanaal de plus wat je moet doen als je brugt ( of er zit een aparte uitgang voor bridge )

                            In mijn ogen doe je echt iets verkeerd of je speaker is stuk als je niets of geen verschil hoort als je de 2 toppen erbij gebruikt.

                            Ook al is een baskast niet gecrosst komt er echt wel geluid uit de kast .
                            EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                            Comment

                            • kvdb013
                              • Nov 2010
                              • 337

                              Als je subs uit fase staan met je toppen kan het inderdaad wel eens zijn zo dat je geen verschil hoort, ik ben dan ook van mening dat een processor en must is. Daarmee kan je het een en ander op tijd zetten met elkaar. Daar is trouwens al veel over geschreven hier op het forum.Succes
                              Discussiƫren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

                              Comment

                              • assinkm
                                • Nov 2010
                                • 26

                                Originally posted by Rolandino
                                IK snapiets niet je gebruikt de sub icm met 2 toppen maar je hoort geen verschil als je de setmet of zonder subkastgebruikt ?

                                Ik bedoel ook al is de subkast niet gecrosst dan komt er nog een geluid uit de kast dat moet je echt horen in mijn ogen.
                                Bedankt voor je reactie,

                                Er komt wel degelijk geluid uit de Cubo. Dat is moelilijk te horen in combinatie met de RCF 312A maar als ik er een krant voor hang beweegt deze behoorlijk, dus geluidsdruk is er wel. Ook heb ik geprobeerd de fasen te draaien, echter zonder resultaat. Ook heb ik de sub alleen aangestuurd en dan hoor ik hem wel degelijk, maar beslist niet harder dan de RCF312A en dat is toch de bedoeling, vandaar dat ik me afvroeg of de Crest cpx900 versterker niet aan de krappe kant is.

                                De gebruiksaanwijzing voor de Crest versterker is heel duidelijk over het gebruik, bridgemode, low pass e/d/. Ik ben er van overtuigd dat dit zit zoals in de gebruiksaanwijzing aangegeven is.

                                Ik kan me wel helemaal voorstellen, dat de bas van de RCF 312 de Cubo in de weg zit.

                                Comment

                                Working...