Cubo 15
Collapse
X
-
Als eerst. De rcf'jes zijn wel heftige speakertjes ( heb ze ook een tijdje ). De bas uit mijn dap x15b valt werkelijk in het niets in vergelijking met de rcf'jes. En dat is dan met processing op de sub ( behringer dcx 2496 ). Het zou dus kunnen dat het daardoor komt.
En ik denk dat je de sub inderdaad een beetje underpowered aanstuurt. Zo'n driver kan dacht ik iets van 1500 watt hebben ( hoewel dat uiteindelijk wel anders is in dergelijke behuizing). En je crest amp levert 600 watt @ 8 ohm bridged. Dus, ja dat is wat aan de weinige kant.
Ik denk wel dat een groot probleem wordt verholpen zodra je aan de processing gaat.
Staat het knopje op de achterkant op flat of op boost?
Allen hartelijk dank voor het meedenken.Comment
-
-
Ik heb al een hele poos 2x Cubo 15 (eminence kappa pro 15 LFA-2). Hierachter heb ik een DAP P-2000 staan met een DBX driverack pa als filtering. Echter heb ik nog niet de kans gehad om een andere versterker met gelijkwaardige specs (en ook prijsklasse) hierop te testen.
Heeft iemand hier al mee geprobeerd en vergeleken?Comment
-
Uit me hoofd waren dat:
DAP P2000
Samsom SX2400
Crown XLS 2500
DAP Audio Stage Amp 2.2 smps
Synq Digit 2K2
Heb ze enkel getest op de subs!
De Samson klonk niet slecht, vrij gelijk aan de P2000.
De Crown vond ik zeer matig presteren. Drukt niet echt door, meer iets voor topkasten.
De Stage Amp vond ik wel het beste uit het rijtje. Ging maar door, zonder problemen. Werd ook nauwelijks heet.
De Synq klonk ook echt niet slecht. Is ook lekker klein, en licht. Ik vond hem voor wat je krijgt wel wat aan de prijzige kant.
Dan waren er ook nog wat andere versterkers, iets van Camco, en een onbekend merk. Deden het beide beter dan de P2000. Maar het verschil was echt heel klein. Bij de DAP is het echter; kan je hem vertrouwen? Bij merken als camco, lab gruppen etc. kan je daar bijna blind wel vanuit gaan.
Over de Dap lees ik wel eens dat ze je in de steek laten. Is mij verder nog nooit in 2,5 jaar tijd overkomen.Comment
-
Weet iemand hoe de Beyma SM115/N presteert in de CUBO 15?
En als ik de breedte inkort naar 50 cm?
Op zich past een 50 cm brede kast dus goed bij een luidspreker als de SM115/N.
en beter dan de b1800x pro's??
Mvg JohanLast edited by Rademakers; 14-03-13, 14:00.Comment
-
Hoi,
tja je hebt het liggen dus proberen kan altijd, maar je houdt 60% tegen........
Je zou het bv (niet op maat geknipt) even ervoor kunnen houden ? (hoor je geen verschil dan knip je het op maat, bij hoorbaar verschil heb je niet een stuk metaal verprutst)Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....Comment
-
Voor sub maakt het niet zo heel veel uit, de opening in de Cubo is zo groot dat er weinig verschil zal zijn.
Vergelijk het met een deur waar tocht door komt, of die deur nou helemaal of slechts 40% open staat maakt geen 60% verschil in de hoeveelheid tocht.
Voor het hoog is het een ander verhaal, daar is het verschil heel duidelijk merkbaar.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Cubo 12 gaat waarschijnlijk niet zo laag als de B1800X (op zich ook niet zo gek aangezien de kast ca. 2,5 keer kleiner is). Vanaf een 50 - 60 Hz is er geen verschil (niet te horen en niet te meten). Vanaf ca. 80 Hz loopt de gevoeligheid van Cubo 12 langzaam op. Dat is ook de reden dat Cubo 12 een net wat hardere/ fellere kick geeft als de gemiddelde 18" basreflexkast. Eén en ander hangt uiteraard wel samen met de eigenschappen van de gebruikte luidspreker.
Mvg Johan
ik heb de cubo 12 gebouwd,speelt op 120hz met een crossover en speelt op een p2000.
daarnaast stond de b1800x(helaas de 450w versie,de 800´s staan in de opslag)en eerlijk is eerlijk de cubo maakt er echt gehakt van.
getest met harlem shake,drum and bass,dire straits en de bassen zijn schandalig te noemen tov de b1800x(zonder filter).
en de bas draagd ook verder dan de behringers.
wat mij betreft top ontwerp en met een eminence magnum presteren ze boven verwachting.
ook het gewicht en de handelbaarheid is perfect te noemen.
heb dus ook maar besloten om alle 4 de behringers eruit te doen en ze te vervangen door cubo´s
gr thomasComment
-
Da's niet zo gek dat de B1800's de Cubo's niet bij kunnen houden....
Doordat je geen filter gebruikt krijgen ze heel veel signaal waar ze niets mee kunnen maar die wel heel veel van de drivers vergt. Daarbij loopt het rendement behoorlijk op met de frequentie, hierdoor valt het sub in verhouding helemaal weg. Test ze nu eens met een cross-over ertussen (met een HP op 40 Hz) en netjes in fase met de toppen, dan zou de vergelijking weleens iets anders uit kunnen pakken.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
Comment