Cubo 15

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SPS
    • Mar 2004
    • 1662

    Originally posted by MusicXtra
    Da's niet zo gek dat de B1800's de Cubo's niet bij kunnen houden....
    Doordat je geen filter gebruikt krijgen ze heel veel signaal waar ze niets mee kunnen maar die wel heel veel van de drivers vergt. .
    ??? Hij zegt dat hij op 120 hz crosst.
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

    Comment

    • sjig
      • May 2012
      • 909

      Waarschijnlijk heeft ie het passieve filter uit de sub geschroefd. En gewoon actief gecrossed.
      Is natuurlijk een hele eerlijke vergelijking; Sub 1 met crossover en high pas - Sub 2 zonder dat alles... Geen wonder dat sub 1 wint

      Comment

      • gimmebass
        • Feb 2013
        • 37

        Originally posted by MusicXtra
        Da's niet zo gek dat de B1800's de Cubo's niet bij kunnen houden....
        Doordat je geen filter gebruikt krijgen ze heel veel signaal waar ze niets mee kunnen maar die wel heel veel van de drivers vergt. Daarbij loopt het rendement behoorlijk op met de frequentie, hierdoor valt het sub in verhouding helemaal weg. Test ze nu eens met een cross-over ertussen (met een HP op 40 Hz) en netjes in fase met de toppen, dan zou de vergelijking weleens iets anders uit kunnen pakken.
        ik draai met zowel de cubo en de behringer zonder filters.
        cubo links b1800 rechts bijde met een top erboven,en filter actief.
        als ik bijde subs test op halfvol dan gaat de cubo al duidelijk harder
        gaa ik harder dan gaat de behringer vervormen.
        naa ong een meter valt de bassdruk weg bij de behringer,
        terwijl de cubo naa 4 meter duidelijk voelbaar is.

        wat is jullie mening over het volgende:

        2 behringers leeg verkopen en de speakers in cubo 18's?

        of alle 4verkopen voor 400,uitgaan van 100euro hout(hoeken speakons heb ik
        ik nog)en voor 300 2 woofers kopen(als er voor dat geld iets beters te krijgen valt??)

        of er 2 verkopen en er een cubo 12 met een eminece magnum bijbouwen
        mits dat samengaat?
        de magnums gaan wel echt hard voor 12 inch

        verder blijft dit ontwerp me verbazen!!
        zo klein zoveel power.en goedkopen dan nieuw b1800's

        Comment

        • MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

          Ik wil de Cubo niet afvallen want dat is een prima ontwerp maar kasten vergelijken met een signaal erop dat er niet op hoort werkt gewoon niet.
          Daarbij denk ik dat, gezien je opmerking dat het sub al na een meter weg is, je Behringer subs heel erg uit fase staan met je toppen waardoor die uitgedoofd worden.
          Dan is het niet zo gek dat er niks uit lijkt te komen.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

          Comment

          • dexter
            • Jul 2005
            • 433

            Wat voor signaal hoort er dan niet op de B1800?
            Beide zijn actief gefilterd, beide signaal van dezelfde crossover en dezelfde versterker, en beide hebben geen intern filter.

            Comment

            • sjig
              • May 2012
              • 909

              Je moet er geen muziek mee draaien, waar de subs gewoon simpelweg niet voor bedoeld zijn

              Comment

              • SPS
                • Mar 2004
                • 1662

                Originally posted by sjig
                Je moet er geen muziek mee draaien, waar de subs gewoon simpelweg niet voor bedoeld zijn
                ?????Liefst geen lage tonen erin...worden ze moe van
                Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

                Comment

                • MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

                  Originally posted by gimmebass
                  ik draai met zowel de cubo en de behringer zonder filters.
                  cubo links b1800 rechts bijde met een top erboven,en filter actief.
                  Uit dit verhaal maak ik op dat alleen de toppen gefilterd worden maar kennelijk een foute interpretering.
                  Dan nog is de kans groot dat de aansluiting van de 1800 subs op de toppen qua fase heel erg verkeerd zit.
                  Kan best zijn dat de Cubo 12 het beter doet als die 1800, heb ze beide nooit gehoord, maar dat het verschil zo groot zou zijn gaat er bij mij niet in.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                  Comment

                  • gimmebass
                    • Feb 2013
                    • 37

                    Originally posted by MusicXtra
                    Uit dit verhaal maak ik op dat alleen de toppen gefilterd worden maar kennelijk een foute interpretering.
                    Dan nog is de kans groot dat de aansluiting van de 1800 subs op de toppen qua fase heel erg verkeerd zit.
                    Kan best zijn dat de Cubo 12 het beter doet als die 1800, heb ze beide nooit gehoord, maar dat het verschil zo groot zou zijn gaat er bij mij niet in.
                    sorry voor de onduidelijke verklaring het forum werkt niet zo best op mijn telefoon.

                    maar ook als ik alleen de subs test(dus zonder de toppen)gaat alsnog de cubo harder.

                    die drukt gewoon verder door.
                    maar even een stomme vraag,als het in fase staat kan je niet zomaar de polariteit omdraaien vanwege de uitslag
                    richting toch??

                    onze setup is als volgt:

                    behringer actief filter op alle versterkers
                    behringer equalizer op de ep1500
                    behringer equalizer op de rpa700

                    dap p2000 achter het actief filter op de subs
                    behringer ep 1500 achter het actief filter op de behringer toppen met black widows
                    reloop rpa700 achter het actief filter op peavey pv115 toppen

                    alles is goed aangesloten met speakons voor in het rack.
                    wel is de ep1500 gebrugd op de toppen.


                    maar wat denken jullie van b1800x woofers in een cubo bouwen??
                    of toch beter alles verkopen en 2 dikke cubos bouwen met wat fatsoenlijk spul wat goed op een p2000 gebrugd
                    op 4 ohm werkt?

                    mischien iemand in de buurt van nijmegen (woon zelf in druten) die een cubo 18 heefd en wil testen met de b1800 woofers??
                    ben zelf namelijk erg benieuwd.




                    alvast bedankt.

                    Comment

                    • Rademakers
                      • Jul 2003
                      • 1281

                      maar dat het verschil zo groot zou zijn gaat er bij mij niet in
                      Als je maar hoog genoeg crosst (ca. 125 Hz) dan kan het verschil oplopen tot 4 dB, dat is ook precies één van de gebieden waar je de bas snel voelt en dan kan ik me het ervaren verschil goed voorstellen.

                      Ik zal een Cubo 40 mee nemen naar de submeeting (kastje van 40 x 40 x 40 cm) dan heb je een impressie

                      maar wat denken jullie van b1800x woofers in een cubo bouwen??
                      of toch beter alles verkopen en 2 dikke cubos bouwen met wat fatsoenlijk spul
                      Proberen zou wel zo safe zijn, maar vrijwel alle 18" werken in een Cubo 18. Als je nu echter tevreden bent (met Cubo 12's), dan zou ik op die manier doorgaan.

                      Mvg Johan
                      Last edited by Rademakers; 15-04-13, 22:57.

                      Comment

                      • sjig
                        • May 2012
                        • 909

                        Hoe zou de JBL M115-8 het in de cubo 15 doen? Heb een oude tr 125 kast staan, hooguit een recone voor nodig.

                        Alle parameters zien er voor de cubo prima uit, alleen de fs is met zijn 46 hz 1 hz te hoog.

                        Comment

                        • renevanh
                          • Oct 2004
                          • 2371

                          Ik heb nu al een tijdje Cubo 15's met PD154. Werkt prima
                          Cubo extra extended, 15mm berkentriplex.

                          M'n topjes (32kg) zet ik er naast op een speakerstatief. Nu zou ik dat toch graag met tussenpaaltjes op gaan lossen, maar ik twijfel nogal of de 15mm plaat waar dan 32kg op komt te staan (op een paaltje, nogal gecentreerde last dus) dat gaat volhouden.

                          Iemand hier ervaringen mee?
                          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

                          Comment

                          • MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

                            Dat valt alles mee, de statiefflens is al snel 100 mm diameter en die verdeeld de last al over een groter oppervlak.
                            En vergis je niet in 15 mm berken, dat is heel erg sterk.
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                            Comment

                            • SPS
                              • Mar 2004
                              • 1662

                              Originally posted by MusicXtra
                              Dat valt alles mee, de statiefflens is al snel 100 mm diameter en die verdeeld de last al over een groter oppervlak.
                              En vergis je niet in 15 mm berken, dat is heel erg sterk.
                              Jawel, maar als je een 20mm draad schotel toepast, en je plaatst die verzonken, gaat er al weer gauw 3 mm af, en blijft er max. 12 mm over...Ik zet er wel een SX300 of D12-3 op (<20kg), maar veel meer zou ik niet durven op een 15mm kastje. Als je bij de prof. subs kijkt, zit er meestal een 20mm versterkingsplaat onder.
                              Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

                              Comment

                              • MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

                                Dan doe je er een 3 mm dikke staalplaat onder van 200 mm vierkant.
                                Heeft geen merkbare invloed op de kastinhoud maar is wel heel sterk.
                                Bedenk ook dat de meeste belasting alleen maar loodrecht naar beneden is.
                                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                                Comment

                                Working...