Cubo 15

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rademakers
    • Jul 2003
    • 1281

    Dat ligt helemaal aan de wikkelhoogte en de dikte van de poolplaat. Van de Eminence Kappa 15LF is dat in ieder geval bekend.

    Waarom heb je de bracing aangepast/ wat wil je er mee bereiken?

    Is dat een dubbele achterwand? Wat is daar de gedachte achter?

    Mvg Johan

    Comment

    • sjig
      • May 2012
      • 909

      Originally posted by Rademakers
      Dat ligt helemaal aan de wikkelhoogte en de dikte van de poolplaat. Van de Eminence Kappa 15LF is dat in ieder geval bekend.
      Oké, ga dit van het weekend even opmeten. Dit is volgens mij niet al te denderend.


      Originally posted by Rademakers
      Waarom heb je de bracing aangepast/ wat wil je er mee bereiken?
      Dit omdat de versterkermodule anders in de weg gaat zitten.


      Originally posted by Rademakers
      Is dat een dubbele achterwand? Wat is daar de gedachte achter?
      Dat zie je goed! Heeft 2 redenen, de versterker is nu beter beschermt tegen invloeden ( en ik hoef op deze manier geen nieuwe freesmachine te kopen ), en voor een extra stukje stevigheid voor de wielen ( ipv. 2 strookjes hout ).


      Ik heb ook even zitten kijken naar de Kappalite 3015lf, is dit wat?

      Comment

      • Rademakers
        • Jul 2003
        • 1281

        De bracing van de bovenplaat is in dit geval minder dan optimaal. Door de bracing van de bovenplaat met het eerste hoornpaneel te verbinden, krijg je een effectieve vorm van wall-to-wall (WTW) bracing, die is effectiever als WTW met de panelen onder een hoek van 90 graden.

        Als je de bracing dan toch gaat aanpassen zou ik er voor kiezen om de bracing helemaal tot de voorkant te laten lopen en dus aan het eerste hoornpaneel te bevestigen.

        In het originele plan zitten er 2 bracings tegen het voorste paneel (i.p.v. één in jouw tekening), uitgelijnd op 1/3 en 2/3 van de voorplaat (net zoals de twee kleine driehoekige bracings).

        De achterkant is stevig genoeg, dus dubbel uitgevoerd al helemaal. Hou er alleen rekening mee dat als je gaat verlijmen je zoveel druk als mogelijk uitoefend, terwijl de lijm uithard. Om een indicatie te geven: Ik verlijm vandaag een stukje 24 mm berken van ca. 34 x 18 cm en gebruik daarvoor minstens 6 grote lijmklemmen, goed voor een equivalent gewicht van een ton.

        De 3015LF is het neodymium equivalent van de Kappa 15LF, met een iets lagere elektrische belastbaarheid t.g.v. de neodymium motor. Er zijn sinds de introductie van de 3015LF en de flucturerende neodymium-markt wat andere versies uitgebracht die qua T/S-parameters wat minder goed scoren.

        Mvg Johan
        Last edited by Rademakers; 21-05-13, 11:32.

        Comment

        • kvdb013
          • Nov 2010
          • 337

          Na enig contact te hebben gehad met Johan Rademakers ben ik afgelopen vrijdag begonnen met het bouwen van een tweetal cubo 18 subs,
          Hierbij enkele foto's van het bouwen, het eind resultaat komt later deze week.
          Enige aan of opmerkingen zijn altijd welkom.
          Het totale houtpakket voor twee speakerkasten.

          Kastjes voor de handgrepen.

          Speaker baffle.

          Handgrepen ingefreesd.

          Wielen + aansluitplaat.

          Statiefflens.
          Discussiëren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

          Comment

          • kvdb013
            • Nov 2010
            • 337

            En het monteren van de kast.








            En het eindresutaat tot zo ver.



            Discussiëren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

            Comment

            • sjig
              • May 2012
              • 909

              Een ding viel mij op; vanwaar de bokwielen onder?

              Welke driver ga je erin schroeven?

              Maar verder ziet het er meer dan prima uit zo hoor


              edit: Laat maar; 18sound 18lw1400!

              Comment

              • Timothy
                • Aug 2005
                • 175

                Originally posted by sjig
                Een ding viel mij op; vanwaar de bokwielen onder?
                Met bokwielen onderaan, kan je iets beter kantelen. De zwenkwielen geven bij het kantelen altijd nog een 'slag' van 180 graden, waardoor je soms toch nog de speaker tegen de grond krijgt. Met bokwielen heb je dit dus niet.
                Nadeel van de bokwielen: je rijdt iets stroever.

                Maar ik heb bij zelfbouwsubs ook steeds voor optie 2 bokwielen en 2 zwenkwielen gekozen...

                Comment

                • kvdb013
                  • Nov 2010
                  • 337

                  Originally posted by sjig
                  Een ding viel mij op; vanwaar de bokwielen onder?

                  Welke driver ga je erin schroeven?

                  Maar verder ziet het er meer dan prima uit zo hoor


                  edit: Laat maar; 18sound 18lw1400!
                  Ik vind de bokwielen prettiger met het kantelen van de kast, en de Driver is niet de 18lw1400 maar een 18hp1030 van faital pro.

                  @ timothy, je was me voor.
                  Last edited by kvdb013; 26-08-13, 08:23.
                  Discussiëren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

                  Comment

                  • drbeat
                    • Jun 2012
                    • 671

                    Zozo dat ziet er netjes uit!! Zou dat wel eens willen horen...is een bruut setje zo met die top er op!!

                    Top is eighteensound toch??

                    Complimenten hoor!! waar stuur je het mee aan als ik vragen mag?? Blijft leuk dat bouwen...
                    Als de dhz top klaar is ga ik dat ook bouwen met zo af en toe een foto...vind dit leuk om te volgen en te zien...
                    Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

                    Comment

                    • kvdb013
                      • Nov 2010
                      • 337

                      De toppen zijn idd van 18sound, het geheel word aangestuurd door een xti4000 voor de toppen (wil nog een xti1000 kopen om het geheel actief aan te sturen) en een 3k6 voor de subs. Ik heb er gisteren even 1 aangesloten en ik moet zeggen dat ik met mijn oren stond te klapperen, wat een geluid komt er uit deze cubo's. Ik ben even een meter of 20/30 weggelopen en het werd maar niet minder!
                      Ben benieuwd wat twee van deze kasten presteren.
                      Discussiëren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

                      Comment

                      • kvdb013
                        • Nov 2010
                        • 337

                        En zoals beloofd het eindresultaat van de cubo's!
                        En natuurlijk zijn aan en/of opmerkingen welkom.















                        En ik wil Johan ook bedanken voor de tijd en energie die hij in dit project (alle cubo's)heeft gestoken.

                        mvg,

                        koen van den bersselaar
                        Discussiëren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

                        Comment

                        • drbeat
                          • Jun 2012
                          • 671

                          Ik kan alleen maar zeggen dat het er supergelikt uit ziet!! Mijn welgemeende complimenten.

                          Even ter info, is een setje zoals dit nu een beetje geschikt voor live toepassingen met een band??

                          Enne goeie frontplaatjes voor die subs...lang leven jumbo?? ;-)
                          Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

                          Comment

                          • kvdb013
                            • Nov 2010
                            • 337

                            De roosters komen idd van de jumbo ja.
                            Of de set ook voor live muziek geschikt is durf ik niet te zeggen, puur omdat ik daar totaal geen ervaringen mee heb.
                            De set zal voornamelijk verhuurd worden aan een kroeg die kleine feesten geven en een enkel buiten feestje. . Je moet dan denken aan vooral dj werk en een klein beetje zang.

                            En natuurlijk bedankt voor de complimenten.
                            Discussiëren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

                            Comment

                            • MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

                              Ik zou niet weten waarom dit setje niet voor live muziek geschikt zou zijn....
                              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                              Comment

                              • drbeat
                                • Jun 2012
                                • 671

                                Originally posted by MusicXtra
                                Ik zou niet weten waarom dit setje niet voor live muziek geschikt zou zijn....
                                Het is maar een vraag... Je hebt ook van die setjes die simpelweg niet geschikt zijn omdat ze niet de ballen hebben en de kracht om live muziek weer te geven maar ik denk ook wel dat dit prima gaat over dit setje...

                                Even als vraag...Hoe vaak heb je de kasten gelakt? 2 lagen of 3?? en het lijkt me dat je een primer gebruikt hebt, maar dat kan ook aan de foto liggen.

                                Heb je ook die monitor die op foto 4 in het hoekje op de kist ligt zelf gebouwd? Ik heb nu een aantal ontwerpen daarvoor gevonden om na te bouwen..Ik ga daar eens een appart topic voor aanmaken..

                                O ja, Welke professor gebruik je?
                                Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

                                Comment

                                Working...