Past het ook allemaal? Iedere keer als ik wat liet zagen bij de bouwmarkt klopte er uiteindelijk niet veel van....
Cubo 15
Collapse
X
-
-
Het valt me op bij de laatste foto, dat je een latje van 6 cm breed hebt gebruikt om het onderste paneel in de hoornmond te bracen (bovenste op de foto).
Daar hoort eigenlijk het paneel van 25,5 cm gelijmd te worden. Bij de tweede, derde en vierde render op de eerste pagina van dit topic, kun je dit goed zien. Of bij de constructietekeningen: http://www.hardware-test.de/hornresp...ructie_tek.jpg
Mvg JohanLast edited by Rademakers; 31-05-11, 17:35.Comment
-
Fins berken multiplex, B/BB, 18 mm, 13 laags, of 15 mm, 11-laags. Deze multiplex soort wordt al jaren toegepast en is vrijwel de standaard voor PA. De 122 x 244 platen zijn soms wat prijziger ten opzichte van de 153 x 153 platen. Denk aan <<100 euro per Cubo 15, oftewel <<<200 euro per Cubo 215.
Mvg JohanComment
-
Het valt me op bij de laatste foto, dat je een latje van 6 cm breed hebt gebruikt om het onderste paneel in de hoornmond te bracen (bovenste op de foto).
Daar hoort eigenlijk het paneel van 25,5 cm gelijmd te worden. Bij de tweede, derde en vierde render op de eerste pagina van dit topic, kun je dit goed zien. Of bij de constructietekeningen: http://www.hardware-test.de/hornresp...ructie_tek.jpg
Mvg Johan
@timedrive :
bij mij kloppen alle maten van de platen , ook laten zagen bij een doe het zelfzaak.Comment
-
Zelf zou ik de plaat zeker nog bevestigen. Je kunt 6,1 cm van de plaat van 25,5 cm afhalen en deze direct tegen de 6 cm aanlijmen, of juist een geultje ertussen in laten zitten.
Weglaten kan natuurlijk ook maar ik zou het niemand aanraden.
Mvg JohanComment
-
mijn Cubo is ruw af , op dit moment geladen met een tsx15 driver van Jb systems.
Ik moet eerlijk zijn , zelfs met deze (goedkope) driver speelt deze kast erg goed.
Volle ,warme klank en toch nog goed hard kunnen gaan.
Op termijn ga ik er een Eminence kappa 15LF of een 4-acoustic driver inzetten.
Warnex en handvaten komen er ook nog op.
Bedankt Johan voor dit ontwerp , ik ben er zeer tevreden overLast edited by ultrakiller; 18-06-11, 15:08.Comment
-
-
Comment
-
Ik heb 2x 18sound 15w700, die ik wil plaatsen in nieuw tge bouwen cubo's.
Moet ik hiervoor de normale of de extended versie bouwen?
Op de tekening zie ik dat er 1 plank aan de kopse kant gezaagd moet worden op 19 graden om zodoende de hoek van 109 graden te krijgen.
Over de hoek van 89 graden wordt niks vermeld op het zaagplan, moet ik hiervoor een beetje smokkelen met schroeven?
Gr.
TwanComment
-
De 15w700 is en leuke luidspreker en komt het beste uit in Cubo 15 Extended.
In de praktijk kom je bij een hoek van 87 graden over een korte afstand goed uit met een beetje smokkelen. De hoek staat wel vermeld voor diegene die kiezen om met die nauwkeurigheid te werken.
Zelf gebruik ik hiervoor schroeven, minstens 3 van 4,0 x 40 mm en bison tix professional (een vullende thixotrope polyurethaan kit).
Mvg JohanComment
-
Dat zijn de bracings aan weerszijden van de hoornmond (die ook dienen ter bevestiging van de grill). Ze moeten nog wel op maat worden gezaagd (bijvoorbeeld met de handzaag). Ter vereenvoudiging van het zaagplan.
Mvg JohanComment
-
Misschien een hele domme vraag
Mocht een driver stuk gaan, is er dan nog een mogelijkheid om de Cubo weer open te krijgen (voor service/vervanging).
Of is alles na montage rondom dicht gelijmd.
Ik vraag dit omdat ik een lamellen frees gebruik (festool domino) voor alle lijm verbindingen, en deze verbinding ongelijmd al haast niet meer los krijgen zijn .Comment
Comment