Bouw van een CB-18

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dj Yves
    • Sep 2008
    • 72

Bouw van een CB-18

Op het moment ben ik een Cb-18 aan het bouwen, zelf vind ik het altijd leuk om een bouwverslag te volgen dus ik post ze zelf ook maar, de kast is een ''symmetrisch gevouwen dubbele tapped horn'' in het linkje vind je nog 2 links voor meer info.

linkje: klik hier

Op het moment moet/wil ik kiezen tussen de void v18-1000 of de b&c 18tbx100,
    voor welke driver zouden jullie gaan?
    heb je een suggestie voor een andere driver dan is dat zeker welkom.

Yves
    If brute force doesn't work, you're not using enough!
  • Bartje2012
    • Aug 2008
    • 93

ik ken die specifieke B&C driver niet, wat ik wel weet is dat de void v18-1000 echt een beest is, en dat veel volgelingen van Rog Mogale op het forum waar jij ook graag komt zweren bij deze driver in de X1 kast (ondanks dat de X1 voor de P.audio Sd18 is berekend).

Hier wat quotes van verschillende mensen waarom zij voor de void kiezen:

the void with it's massive magnetic motor might be better designed am could mantain better control at higher excursions than a normal NEO WOOFER that sims better.
    en een quote van onze vriend Johan over de X1 waar die een void adviseerd:

1. 6th order band pass, well it isn't (horn loaded). 2. Use it below 80 Hz and with a driver like the Void V18-1000 (strong motor = low Qes)
    Deze driver heeft dus veel controle waardoor je strakker geluid krijgt dan (denk ik) de B&C driver, maar nogmaals ik ken deze driver niet.

Echter de X1 is een bandpas kast en ik weet niet wat de void zou doen in jouw tapped horn kasten, rademakers zou het weten maar mischien heb ik je iets geholpen metmijn kijk hier op.

bart.

Comment

• Dj Yves
      • Sep 2008
      • 72

ik weet dat de v18-1000 een geweldig krachtige driver isen hij is ook krachtiger dan de b&c 18tbx100 maar de response van de b&c is iets vlakker.
      If brute force doesn't work, you're not using enough!

Comment

Working...