RCF lf18x400

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • siebengewald
    • Feb 2009
    • 20

RCF lf18x400

hallo allemaal ik wil 4 bassen bouwen met de rcf lf18x400
    maar wat zou de beste kist zijn voor deze speaker
    een br bandpass of horn ?
    heeft iemand hier ervaring met deze speaker ?
    of zelfs een ontwerp

B.V.D.
  • 4AC
    • Nov 2007
    • 1791

Ik meende dat Bill Woods een dubbel 18 BR ontwerp heeft gemaakt voor deze driver. Excuse me als het niet zo is...

Mvg,

Teun
    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• siebengewald
      • Feb 2009
      • 20

nee dat klop maar dat is een dubbele 18
      ik wil het liefst 4 losse kisten bouwen
      maar toch bedankt voor je reply
      groetjes marco

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Om van een dubbel 18 een enkel 18 te maken is niet zo moeilijk hoor, gewoon halveren.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• djspeakertje
          • Oct 2008
          • 1912

Sterker nog, soms zijn het al bijna 2 subs waarvan 1tje de bovenkant/onderkant mist die ze gewoon op elkaar lijmen. Gewoon netjes "doormidden zagen" en 2 stukjes multiplex erop schroeven dus.

Daan
          I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
          I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• siebengewald
            • Feb 2009
            • 20

ik heb deze kist gesimuleerd in winisd maar ik krijg een groote powerdip rond de 60 Hz volgens winisd zou ik bij die fr. de speaker nog maar 600w zijn kan dit dan geen kwaad voor de speaker ?
            (ik heb de kist gewoon aan liters gehalveerd en de reflex poorten ook)

MVG
            marco

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Winisd heeft als groot voordeel dat je gemakkelijk de parameters kunt wijzigen zodat je de meest optimale combinatie krijgt.
              Dus, probeer eens een iets hogere afstemming, iets kleinere of grotere kast, etc.

Comment

• siebengewald
                • Feb 2009
                • 20

ik heb nu ook de orginele kast zo als op de site van rcf te vinden is gesimuleerd dus de dubble 18 en die heeft ook een grote powerdip
                volgens mij doe ik echt iets verkeerd het lijkt mij stug dat rcf een schema op hun site zet die de speaker om zeep helpt zou iemand (die dit al vaker gedaan heeft) mij kunnen helpen met het simuleren van deze speaker in de kist
                hier staad de tekening van de dubbele sub (http://www.rcf.it/c/document_library...=DLFE-5148.pdf)
                MVG
                marco
                Last edited by siebengewald; 12-09-10, 10:32.

Comment

• jorre
                  • May 2007
                  • 44

Ik heb 8 subs gebouwd met deze speker, naar alle tevredenheid trouwens.
                  Het originele ontwerp kwam van de rcf site, wat ik iets heb aangepast
                  om makkelijker te stacken met mijn andere speakers (toppen)
                  indien er interesse moest zijn, stuur gerust een pm

Comment

• siebengewald
                    • Feb 2009
                    • 20

als jij die tekeningen nog hebt heb ik daar zeker intresse in
                    want ik kan op de site van rcf voor deze driver alleen maar de dubbel 18 vinden maar geen enkele en het bereken in winisd lukt ook al niet goed heb van alles geprobeert maar ik krijg hem niet goed of ik heb een grote power dip of als ik tuning hoger zet begint de speaker pas bij 40 Hz belastbaar te worden
                    dus als je de tekeningen wilt delen heel graag zelfs

MVG
                    marco

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

De tekening uit je linkje kun je zonder problemen naar een enkel 18" verbouwen. Dat je een speaker onder de tuningsfrequentie nauwelijks kunt belasten is normaal, onder deze frequentie wordt de conus nauwelijks door de kast belast waardoor deze extreme uitslagen gaat maken. Dat is ook de reden dat je altijd een laag af filter moet gebruiken bij br kasten.
                      Staar je overigens niet blind op Winisd, het is slechts een indicatie van wat je kunt verwachten met veel mogelijkheden om fouten te maken.

Comment

• siebengewald
                        • Feb 2009
                        • 20

bedankt MusicXtra voor je info
                        ik ga het proberen maar weet jij misschien ook te vertellen hoe hoog ik die low cut in moet stellen heb de DBX nu geloof ik op 25Hz staan maar die zal dan wel iets omhoog moetten ?

BVD
                        marco

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

De fs van de RCF is 28 Hz, waarschijnlijk zal de afstemfrequentie van de kast ergens tussen de 30 en 35 Hz liggen.
                          Ik zou het low-cut filter op 30 Hz instellen en eventueel luisteren of er verschil hoorbaar is met 35 Hz.

Comment

• siebengewald
                            • Feb 2009
                            • 20

erg bedankt MusicXtra kunne we lekker aan het bouwen
                            groetjes
                            marco

Comment

• siebengewald
                              • Feb 2009
                              • 20

Originally posted by siebengewald
                              als jij die tekeningen nog hebt heb ik daar zeker intresse in
                              want ik kan op de site van rcf voor deze driver alleen maar de dubbel 18 vinden maar geen enkele en het bereken in winisd lukt ook al niet goed heb van alles geprobeert maar ik krijg hem niet goed of ik heb een grote power dip of als ik tuning hoger zet begint de speaker pas bij 40 Hz belastbaar te worden
                              dus als je de tekeningen wilt delen heel graag zelfs

MVG
                              marco
                              hey jorre ik heb nog steeds intresse in die tekeningen zou jij die kunnen mailen naar mij
                              BVD
                              marco

Comment

Working...