21" beyma voor sublaag in huis

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djspeakertje
    • Oct 2008
    • 1912

Als TV kast, en dan half uit de grond laten komen als je hem gebruikt (basspoorten boven de vloer, speaker eventueel).

Daan
    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Needmoresound
      • Apr 2005
      • 170

Ik zou het wel weten, gewoon een 6de orde bandpass (van heeel veel liters). En de 2 poorten uit het ventilatie gat laten komen. Heb je waarschijnlijk genoeg ventilatie gat over voor de lucht (misschien 2 verschillende gaten gebruiken?)...
      X-max hoef je waarschijnlijk niet op te letten 1 driver, 100 watt is meer dan voldoende.

Ik had een 15'' driver onder een stoffe bank gemaakt (speaker naar boven gericht). In sommige films gaat het op spannende stukken zo laag, dat je alleen de bank voelt trillen.

Comment

• Watt Xtra
        • Oct 2004
        • 1119

Na niet stil te hebben gezeten Kom ik tot het volgende.

Ik heb de speaker in een krappe 220 liter kast gebouwd... Deze onder de vloer geplaatst. Met Als bedoeling de opening in de vloer te gebruiken als klankgat.

Echter.. alles trilt... boenkt maar is niet strak.. Ik krijg het geluid daar waar je het niet wilt hebben, de keuken!

speakertje loopt van 24hz tot 80 hz... staat maar paar honderd watt op. De kruipruimte wordt dus gebruikt als soort van 2de klankkast.. De beide afdekplaten op de gaten om de kruipruimte in te komen rammelen teveel mee..

Ik heb zn idee dat om het geluid wel op de juiste plaats te krijgen er veel meer zal moeten worden berekend, verbouwd, gebouwd en dan nog blijft de vraag of het strak klinkt.
        Misschien iemand die hier iets zinnigs op te zeggen heeft? Of mij kan uitleggen wat er minimaal anders zou moeten om het geluid toch wat meer geplaatst te krijgen?
        JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• @lex
          • Jul 2006
          • 1087

In het theater worden te kleine podia nogal eens uitgebouwd door de eerste twee rijen op te offeren en het toneel met hout uit te bouwen. Dan wordt daarna het sub vaak onder deze uitbouw gelegd (er is daar toch ruimte?). Soms gaat dit goed, maar er zijn ook gevallen waarin de subs binnen hun nieuwe onderkomen staande golven en resonanties veroorzaken. Met trillende vloeren, onvoorspelbaar gedrag in de zaal en teruglopend vermogen als gevolg. Hier zou je ook wel eens last van kunnen hebben!

@lex
          Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• jens
            • Aug 2004
            • 1067

dan maar je tv in de keuken zetten he

Ik denk dat het ook te maken heeft met wat voor vloer je hebt. Hoe je fundering loopt en bijvoorbeeld je vloerbalken? verder kan je last hebben van een roilering die trilt en zoals je nu zegt je luiken van je kruipruimte.
            denk dat bij het hele akoestieke verhaal een hoop komt kijken.

als het geluid in een zaal soms al niet goed te krijgen is laat staan onder je vloer

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Staande golven in je kruipruimte verzieken de boel, dat is het eerste dat in me opkomt.
              Mogelijk dat je kast niet stevig genoeg is, als ik een sub ontwerp zit deze aan alle kanten vol met bracing en ondanks dat blijf je altijd iets van trilling voelen bij ieder paneel.
              Waarom ga je niet voor een 4e order bandpass waarbij de opening in je vloer als poort dient?
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Rademakers
                • Jul 2003
                • 1281

Ik zou proberen te voorkomen dat de kruipruimte als klankkast kan werken door een voorkamer te creƫeren die hermetisch afgesloten is van de kruipruimte, waarbij het gat dus dient als poort. Bijvoorbeeld het idee van MusicXtra om een 4de orde BP te maken.

Persoonlijk zou ik (voor deze toepassing) kiezen voor minimaal 500 liter per stuk (eender welk kastprincipe). Afhankelijk van de afmetingen van de kruipkelder zou je wellicht kunnen volstaan met een muurtje/paneel. Waardoor een gedeelte van de kruipkelder als kast fungeert. Het beton zou ik dan wel bekleden/isoleren.

Mvg Johan

Comment

• salsa
                  • Jan 2007
                  • 1315

Stuur ze op naar mij, ik heb nog 32x 8 inch woofers liggen........
                  [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

Working...