2 extra subwooferkasten

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wildhorses
    • Oct 2010
    • 10

2 extra subwooferkasten

Hallo Forumleden,

Ik ben op dit ogenblik in het bezit van 2 subwoofer Baskasten met daarop twee Topkasten.
    De basspeakers zijn 15 inch en 150 watt en de topkasten ook 150 watt.
    In de de twee baskasten zitten filters te weten Pass Bass 300.
    Per kant doorgelust kom ik dus uit op 4Ohm. Ben daar best wel tevreden mee maar wil iets mee bas dus vandaar de twee extra kasten

Nu wil twee extra baskasten bij deze set gaan plaatsen, nu dus nu mij vraag hoe moet ik die twee nieuwe kasten daarbij gaan aansluiten, en wat (nieuwe) voor filters moet ik dan gaan gebruiken....

Hoop dat jullie mij kunnen helpen aan een goed advies

gr. John
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Om te beginnen kom je niet uit op 4 Ohm maar op 8 Ohm, de filters zorgen ervoor dat de versterker de baskasten en de topkasten alleen 'ziet' in het frequentiegebied wat de filters doorlaten.
    Je kunt er dus nog twee (dezelfde) subs bij aansluiten dan is de impedantie in het lage frequentie gebied dus 4 Ohm en voor de toppen 8 Ohm.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Wildhorses
      • Oct 2010
      • 10

Oke hele duidelijke uitleg, maar moet ik dan in de nieuwe baskasten dezelfde filters plaatsen als in de bestaande baskasten Pass Bass 300 filter ?

gr. John

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Zonder technische specificaties van het filter kan ik je daar niks zinnigs over zeggen.

Comment

• Wildhorses
          • Oct 2010
          • 10

PCX-1 Bass crossover
          500Hz / 12 dB, max 300W

Art. code: HLD3191

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Is het een 2 weg filter of zorgt het er alleen voor dat het laag alleen laag krijgt en krijgen je toppen een full range signaal?
            Is handig om zoveel mogelijk info te geven, mijn glazen bol is namelijk nog steeds niet gerepareerd.

Comment

• Wildhorses
              • Oct 2010
              • 10

Ja klopt Laag alleen laag en de toppen Full Range

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Dan wordt je versterker in het laag dus al wel met 4 Ohm belast en zul je een extra versterker nodig hebben om extra laagspeakers aan te kunnen sluiten.

Comment

• Wildhorses
                  • Oct 2010
                  • 10

Owhkidokie dat is dan duidelijk, maar dan gelijk de vraag hoe ga ik dan de nieuwe subs met de extra versterker aansluiten op de bestaande set.......
                  Deze materie is dus namelijk helemaal nieuwe voor mij, kan aardig freubelen om Speakerkasten in elkaar te zetten, maar dit soort aansluitingen ..

gr. John

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Speakerkasten kunnen bouwen en dan niet weten hoe je ze aan moet sluiten?
                    Ik raad je aan de zoekfunctie van dit forum eens aan een slijtagetest te onderwerpen, er zijn meer dan genoeg topics waarin je een antwoord op je vragen zult vinden.

Comment

• Wildhorses
                      • Oct 2010
                      • 10

Achja zo heeft een ieder zijn kunnen, de een is daar redelijk goed in en de ander in wat anders, toch.....

Maar luister als ik nu twee nieuwe kasten zou gaan bouwen, met daarin 2 speakers gaat het uitleg verhaal dan anders worden ??...
                      En kan ik dan de filters gewoon blijven gebruiken.....

Comment

Working...