Tops voor boven TSE sub 18"

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

Tops voor boven TSE sub 18"

Heb laatst 4 subs door ivo laten maken ivm tijdnood en dat zijn de bekende Hybrides van Acoustic Line.

Hier heb ik de Faital Pro 18HP1040 in gestoken en dat klinkt waanzinnig 1

Nu ben ik op zoek naar een passende top voor op deze kast ( 2 per kant )

Zit te twijfelen naar de 15` die Ivo mij aanraadt of een dubbel 12 top ( x12 ) of iets van hoorngeladen er op ( SMT212 )

Het moet wel dezelde breedte hebben als de TSEsub ( 53cm )

´Zelf heb ik nog kasten uit inruil staan die opgeknapt moeten worden nl 3 weg.

In deze kast kan een 15 incher een 12 incher en driver 1 inch geplaatst worden.

de 15 incher heeft een aparte kamer en is dus gescheiden van de 12 en 1

Nu zit ik te denken om deze kasten zelf op te knappen en boven op de 2 tse subs te zetten

Is dat een goede optie of hebben jullie daar andere ideeen over.

Als speakers wil ik Beyma gebruiken omdat ik er nog 2 15 van heb liggen SM115N
    Dus om hiervoor nwe te bestellen vindt ik zonde.

Zou het beter zijn om deze kasten te renoveren of lijkt het jullie beter om nieuwe kasten te maken

hier een foto van de kast

Last edited by Rolandino; 25-10-10, 13:50.
    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.
  • salsa
    • Jan 2007
    • 1315

Ik zou zeer zeker jezelf laten adviseren door Ivo, immers weet hij best welke combi het beste werkt voor je.
    Dave.
    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Zo op de foto te zien zijn het, met de hoogdriver in het midden, zeker niet de handigste kasten. Enige besparing die je hebt is een plaatje multiplex, om deze kasten echt deftig te krijgen ben je nog wel ff bezig.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Rolandino
        • Mar 2007
        • 1451

Met Ivo heb ik al genoeg gepraat maar we zijn er nog niet uit. Tenminste IK ben er nog niet uit.

IVO zweert bij de 15` kast die hij gebruikt maar ik ben niet zo een liefhebber van 15` in een mid top kast.

Dan heb ik liever dubbel 12.

Ook als ik deze 3/weg kast boven op de 2 tse subs zet is het hoog op de minimale hoogte.

Maar idd is het opknappen MEER werk dan nieuwe bouwen.

Sneller is mss wel nieuwe bouwen maar wat voor ontwerp zal ik gaan gebruiken dat is mijn vraag zit zowieso met die 53cm breedte van de subs

De X12 lijkt mij niet passend omdat deze frontloaded is to de subs

voor speakers wil ik Beyma BC of faital PRo gebruiken
        EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• pilot
          • Nov 2003
          • 267

zijn het deze subs die bij heuff te koop staan?
          master-qsc en de rest

Comment

• Rolandino
            • Mar 2007
            • 1451

Yup

Ik heb ze iid ook te koop staan maar zolang ik ze heb moet ik wel de set kompleet maken.

Comment

• HR Soundproductions
              • Oct 2005
              • 650

Originally posted by Rolandino
              Met Ivo heb ik al genoeg gepraat maar we zijn er nog niet uit. Tenminste IK ben er nog niet uit.

IVO zweert bij de 15` kast die hij gebruikt maar ik ben niet zo een liefhebber van 15` in een mid top kast.

Dan heb ik liever dubbel 12.
              voor speakers wil ik Beyma BC of faital PRo gebruiken
              Hier dacht ik ook altijd zo over. Fysiek gezien is een 12 inch beter in staat om mid weet te geven MAAR....zoals altijd bevestigen uitzonderingen de regel.

Ik gebruik zelf een 4-tal TSA C-115N (15/2 combinatie) welke standaard zijn voorzien van beyma componenten en ik moet zeggen dat het mid echt heel goed wordt weergegeven. Zo zijn er wel meer merken die voor een wat compactere kast kiezen en er toch een 15 inch insteken en deze wat verder door laten lopen om toch goed het mid weer te kunnen geven. Ik heb trouwens ook 4 stuks C-112 van welke ik voor monitoring gebruik (met de originele systeem processor).

Waarschijnlijk heeft Ivo genoeg ge-experimenteerd om tot zijn conclusie te komen. Misschien moet je je voor-oordeel proberen los te laten en op zijn advies (en natuurlijk je oren ) vertrouwen.
              Last edited by HR Soundproductions; 26-10-10, 08:32.

Comment

• Rolandino
                • Mar 2007
                • 1451

Heb nog 2 Beyma's SM115N liggen en SMC60 drivers liggen mss dat ik daar 2 kasten van ga maken.

Zit er ook aan te denken om dubbel 15 te gaan maken.

Comment

• 4AC
                  • Nov 2007
                  • 1791

Fantastische subs, zeker met Faital Pro's erin.
                  Ik ken ze alleen met de Ciare woofers die ook in de originele kasten zitten.

Je hebt nu twee 15" woofers en twee 2" drivers. Het zou natuurlijk te gek zijn als je die niet gaat gebruiken voor deze toepassingen. Ik zou persoonlijk overwegen om deze te gaan gebruiken in een topkast, tezamen met een 8" of 6,5" etc. woofer voor het mid-hoog. En dan dat woofertje met de 2" op een mooi Limmer hoorntje of iets dergelijks. Dan creeer je echt een mooie 3-weg top... En dat heb ik liever dan een dubbel 15, over het algemeen. In de toekomst zou je dan ook nog kunnen overwegen om de toppen bi-amped aan te sturen.

Mvg,

Teun
                  uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                  Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• Knoppemontsje
                    • Jan 2010
                    • 5

Ook zijn de tse subs een tijdje uitgevoerd met b&c speakers.
                    Later zijn ze over gestapt naar ciare speakers.

Ik heb zelf de k2 top erop staan van AC en werk ook wel met de tk112 ook van AC.

Mijn Monitoring trouwens is een 15" coaxiaal maar hierin mis je geen mid, misschien wel eerder het tegenover gestelde,dus ik geloof dat een 15" speakers op het mid heel prima kan,

Groeten Johan

Comment

• Rolandino
                      • Mar 2007
                      • 1451

ben ook erg onder de indruk van de FCS1220 top van 4Acoustic helaas momenteel niet leverbaar pas eind november.

Alleen is deze frontloaded wat niet echt werkt met de TSEsubs.

Voorbeelden genoeg van een set met 2 TSE per kant met een frontloaded top erop :

Achterin de zaal teveel laag en weinig mid hoog

Comment

• pilot
                        • Nov 2003
                        • 267

de kasten die je eerst wilde gebruiken van de foto zijn toch ook frontloaded?
                        master-qsc en de rest

Comment

• Rolandino
                          • Mar 2007
                          • 1451

Klopt maar die heb ik staan. maar is erg veel werk om ze weer mooi te krijgen ( nwe toppen bouwen is goedkoper ) dan deze opknappen.

Plus heb ik hetzelfde probleem als met andere frontloaded toppen.

MSS wacht ik wel op die 1220 top van 4Acoustic 12" + 2" koop ik er 4 van 2 voor op de set en 2 vliegen boven de DJ

Kan ze natuurlijk ook in de hoeken hangen van een carre en de subs als cluster neerzetten

Deze top klinkt echt waanzinnig en kost geen drol ( rond de 300 per stuk ) en daar kan je niet voor bouwen.

Denk ook dat ik deze TSE subs ga aanvullen met de 21" subkast van 4Acoustic die heb ik ook gehoord en gaat ook supergoed voor het geld ( ook iets van rond de 300 )

heb er geen haast mee wacht eerst ff de nieuwe zending af van 4Acoustic.

Comment

• pilot
                            • Nov 2003
                            • 267

En ook die fcs 1220 is weer frontloaded,waarom dan niet de fcs 1217 (hoorn geladen).
                            Het kan aan mij liggen maar je spreekt jezelf wel erg vaak tegen.
                            Neem eerst de keuze voor jezelf eens ,front loaded of horn loaded.
                            master-qsc en de rest

Comment

• Rolandino
                              • Mar 2007
                              • 1451

De FCS1217 is als eerste te licht vanwege zijn 1" driver plus is deze niet passend op de TSE sub ( deze is 53cm breed )

Kan de subs ook plat leggen maar dan wordt de stack te laag voor een normale set up.

De 1217 toppen zou ik kunnen vliegen en de 1220 top boven op de subs. Maar helaas hebben de nwe 1217 types geen vliegstrips dus je kan ze niet vliegen.

Dat zou een oplossing kunnen zijn.

In dat opzicht zou deze top best kunnen maar je hebt niet overal de mogelijk heid om te vliegen.

Klank van deze top is niet zo goed als de 1220 top

Had interesse in de andere hoorngeladen top van 4A maar deze is niet meer leverbaar.
                              Last edited by Rolandino; 29-10-10, 19:58.

Comment

Working...