zelf subs bouwen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wouterbeesd
    • Jan 2011
    • 8

    zelf subs bouwen

    ik ben op zoek naar bouwtekeningen van
    Synq RS-218B


    of die op deze lijkt wie kan mij helpen ??

  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

    #2
    Waarom zelf bouwen ?

    Deze kasten klinken op zich zelf al redelijk alleen op zijn tijd eens een andere speaker in stoppen.

    Deze kast kost inclusief speakers 685,00 in BTW.

    Als je zo een soort kast goed bouwt en afwerkt komt hij leeg schat ik op een kleine 300 dan moeten de speakers er nog in ( als je bouwt stop je er toch geen goedkope 18"ers erin.

    Beetje redelijke speaker zit al snel boven de 200 euro per stuk
    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

    Comment

    • wouterbeesd
      • Jan 2011
      • 8

      #3
      beter zelf bouwe

      ja oke dat begrijp ik maar ik heb al 18inch rcf speaker liggen 8 stuks en vind deze kast wel mooi dus ja

      Comment

      • Roelande
        • Jan 2009
        • 140

        #4
        misschien is de G sub van speakerplans.com iets voor jou:

        Ok ja het is al een redelijk oud ontwerp maar toch.



        Last edited by Roelande; 18-01-11, 13:08.

        Comment

        • wouterbeesd
          • Jan 2011
          • 8

          #5
          nou nee ik wil de Synq RS-218B

          die zijn horn geladen die wil ik gaan bouwe maar ja nu ff tekeningen er van vinden

          maar toch bedankt

          Comment

          • salsa
            • Jan 2007
            • 1315

            #6
            Originally posted by wouterbeesd
            nou nee ik wil de Synq RS-218B

            die zijn horn geladen die wil ik gaan bouwe maar ja nu ff tekeningen er van vinden

            maar toch bedankt
            Nou, niet echt hoor..

            De Synq RS-218B heeft zijn 'baffle' schuin geplaatst maar om dit nu 'hornloaded' te noemen...
            Het is gewoon een bassreflex kast.

            Dave
            [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

            Comment

            • Rolandino
              • Mar 2007
              • 1451

              #7
              Deze tekst staat bij de subkast vermeld bij Beglec :

              Het hoorngeladen design garandeert een mooie stevige basweergave

              Dit geeft NIET aan dat het een hoorngeladen kast is maar dat door de stand van de 2 speakers ( naar elkaar toe ) een soort van hoorn effect ontstaat waardoor en een koppeling ontstaat en daardoor een iets steverige klank geeft dan een gewone basreflex kast.

              Bij een HOORNgeladen kast zie je de speaker niet zitten ( die zit IN de kast ) behalve bij REARHORN geladen kasten ( zoals glijbaan ) zit de speaker frontloaded in de kast en achter de speaker is een hoorn gemaakt.

              Deze RS218 kast is gewoon een frontloaded geladen kast met de speakers schuin geplaatst zodat er meer koppeling ontstaat dan bij normale frontloaded kasten waardoor er iets meer rendement ontstaat.

              Om deze kast na te maken voor jouw RCF speakers is geen optie omdat mss deze speakers juist zich niet thuis voelen in deze kast ( mss klinkt de originele Synq wel beter )

              Je zit zowieso met de literinhoud en je poortafstemming.

              AED heeft ook zo een kast ontworpen voor de Beyma 18GT400 ( hier heb ik er 8 van staan ) mss willen hun de tekeningen aan je vrijgeven ( let wel kast is niet voor jouw speakers ontworpen )
              EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

              Comment

              • MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

                #8
                Originally posted by wouterbeesd
                nou nee ik wil de Synq RS-218B

                die zijn horn geladen
                DE G-sub is in feite precies hetzelfde ontwerp, de baffles schuin plaatsen en vervolgens de kast een fractie dieper maken zodat de inhoud weer klopt en je hebt hem.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                Comment

                • 4AC
                  • Nov 2007
                  • 1791

                  #9
                  Voordat we vroegtijdige conclusies trekken lijkt het mij verstandig om te beginnen met de vraag: welke rcf luidsprekers heb je nu?

                  Mvg,

                  Teun
                  uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                  Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

                  Comment

                  • wouterbeesd
                    • Jan 2011
                    • 8

                    #10
                    Subs bouwe

                    Ja oke dat wist ik niet maar ik heb rcf 18p300 speakers liggen en die wil ik in zoon kast bouwen zou dat niet kunnen dan ????

                    Comment

                    • wouterbeesd
                      • Jan 2011
                      • 8

                      #11
                      Originally posted by rolandino
                      deze tekst staat bij de subkast vermeld bij beglec :

                      Het hoorngeladen design garandeert een mooie stevige basweergave

                      dit geeft niet aan dat het een hoorngeladen kast is maar dat door de stand van de 2 speakers ( naar elkaar toe ) een soort van hoorn effect ontstaat waardoor en een koppeling ontstaat en daardoor een iets steverige klank geeft dan een gewone basreflex kast.

                      Bij een hoorngeladen kast zie je de speaker niet zitten ( die zit in de kast ) behalve bij rearhorn geladen kasten ( zoals glijbaan ) zit de speaker frontloaded in de kast en achter de speaker is een hoorn gemaakt.

                      Deze rs218 kast is gewoon een frontloaded geladen kast met de speakers schuin geplaatst zodat er meer koppeling ontstaat dan bij normale frontloaded kasten waardoor er iets meer rendement ontstaat.

                      Om deze kast na te maken voor jouw rcf speakers is geen optie omdat mss deze speakers juist zich niet thuis voelen in deze kast ( mss klinkt de originele synq wel beter )

                      je zit zowieso met de literinhoud en je poortafstemming.

                      Aed heeft ook zo een kast ontworpen voor de beyma 18gt400 ( hier heb ik er 8 van staan ) mss willen hun de tekeningen aan je vrijgeven ( let wel kast is niet voor jouw speakers ontworpen )

                      oke bij wie moet ik daar voor zijn dan voor die tekeningen

                      Comment

                      • Rolandino
                        • Mar 2007
                        • 1451

                        #12
                        Er staat toch duidelijk wie hem ontworpen heeft AED rental

                        kast is de B218

                        Stuur een mail met je vraag en mss krijg je iets terug !
                        EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                        Comment

                        • wouterbeesd
                          • Jan 2011
                          • 8

                          #13
                          nou sorry maar ik snap nou nog niet hoe ik hem kan krijgen wie kan mij hier mee helpen ???

                          Comment

                          • djspeakertje
                            • Oct 2008
                            • 1912

                            #14
                            Nou, er staat dat AED Rental de kast destijds heeft ontworpen, en dat je kan proberen een mailtje naar AED te sturen met de uiteraard beleefd gestelde vraag of je die ontwerpen zou mogen hebben. Wie of wat is AED?
                            Let me google that for you

                            Vervolgens klik je op de diverse links tot je er eentje gevonden hebt waar het mailadres van AED Nederland staat, daar stuur je vervolgens je beleefde mail naartoe en je wacht geduldig op een antwoordt.


                            We willen je best helpen, maar je moet zelf ook wat doen, Daan
                            I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                            I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

                            Comment

                            • Watt Xtra
                              • Oct 2004
                              • 1119

                              #15
                              Bestudeer die Synq kasten nu eens heel goed, neem een paar platen hout, schroef, lijm die op elkaar zoals op de foto en maak de gaten zo groot als dat je speakers er netjes inpassen. Hoppa, heb jij je Synq bassen met je eigen speakers!!

                              Iedereen blij... en dat is wat je wilt horen, toch??

                              Voor die P300 speakers die jij hebt zijn veel betere ontwerpen te verkrijgen, effe Googlen, meneer!

                              Tekeningen, afmetingen alles staat daarbij.
                              Doe zelf ook effe wat, en blijf anders lekker eigenwijs..
                              JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

                              Comment

                              Working...