wat kan ik nog met 2 oude jbl disco 4520 ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • salsa
    • Jan 2007
    • 1315

Bouw dan gewoon een compactere hoorn kast dan zo'n onbenullig grote dubbel 15 inch 'glijbaan' die niet te tillen is en bijna door geen enkele deur kan....

Ik heb nog wel een tekening van een compactere dubbel 15 inch bass hoorn..
    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• c.slopsma
      • May 2010
      • 57

Originally posted by salsa
      Bouw dan gewoon een compactere hoorn kast dan zo'n onbenullig grote dubbel 15 inch 'glijbaan' die niet te tillen is en bijna door geen enkele deur kan....

Ik heb nog wel een tekening van een compactere dubbel 15 inch bass hoorn..
      uhhhh... nee..
      het licht er natuurlijk aan wat voor hoorn ... Maar die glijbaanen hebben wel een errug hoog rendament .. Dus het lijkt me dat als je het kompakter gaat maken, Dat het dan ten koste gaat van het rendament. En dat is de reden dat je glijbanen koopt. (en omdat ze gewoon gruwelijk klinken)

btw: warom worden de hoorns van de klipsch la scala niet gebruikt @ pa .. het enige wat er op lijkt is W-bin. deze kunnen ook gruwelijk hard en laag.

grtz.

Comment

• HR Soundproductions
        • Oct 2005
        • 650

Originally posted by Turboke
        Als je voor 200€ kasten kan kopen met speakers erin dan moet je zeker niet andere gaan kopen, en als dat professioneel bedrijf u de beyma voorsteld dan vraag ik me toch wel af hoe professioneel ze zijn omdat in deze kast de jbl2225 hoort te zitten.
        Ik heb deze kasten gehad in het (grijze)verleden en volgens mij zit de jbl 2225 in de 4530 kast (heb ik zelf gehad) en zit er in de 4520 2 stuks jbl 2205.

Trouwens niet echt een hele fijne kast om mobiele klusjes mee te doen, kast is serieus groot (en zwaar).

Comment

• dexter
          • Jul 2005
          • 433

Ik heb zelf een set 4530, met jbl 2226 (waar simple40002000) het over had.
          Hierin zaten origineel de JBL 2205, welke ik heb vervangen door de 2226.
          Voor zover ik weet passen ongeacht enkele of dubbele glijbaan de volgende drivers erin: JBL 2205, 2225, 2226 en de E140.
          Ook passen er SA driver in ik meen de 1503 en 1513 maar pin me daar niet op vast.

Geloof me alleen met de juiste (JBL) drivers krijg je het gewenste resultaat, druk en weinig brokken.

Comment

• salsa
            • Jan 2007
            • 1315

Originally posted by c.slopsma
            uhhhh... nee..
            het licht er natuurlijk aan wat voor hoorn ... Maar die glijbaanen hebben wel een errug hoog rendament .. Dus het lijkt me dat als je het kompakter gaat maken, Dat het dan ten koste gaat van het rendament. En dat is de reden dat je glijbanen koopt. (en omdat ze gewoon gruwelijk klinken)

btw: warom worden de hoorns van de klipsch la scala niet gebruikt @ pa .. het enige wat er op lijkt is W-bin. deze kunnen ook gruwelijk hard en laag.

grtz.
            Nog niet zo lang geleden heeft D.A.S nog een bass bin gemaakt met dubbel 18 inch a'la Klipsch La Scala...
            Ok, dat was midden jaren 90....

Ook hard, maar je moet van de klank houden.

Dave
            [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• marnixgeerkens
              • Feb 2011
              • 3

bass in my face

Bedankt voor de vele reacties allemaal !

jullie zijn blijkbaar allemaal zeer goed thuis op deze markt !

ik ben tot de conclusie gekomen dat ik beter een goeie jbl set huur om mijn feestjes te voorzien van deftig geluid.

ik ben wel zeer onder de indruk van dit forum !
              mijn interesse is gewekt en ga binnekort ook eens aan de slag om een "draagbaar" subwoofer systeemke te bouwen voor in de woonkamer !

greetz

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Originally posted by marnixgeerkens
                ik ben wel zeer onder de indruk van dit forum !
                mijn interesse is gewekt en ga binnekort ook eens aan de slag om een "draagbaar" subwoofer systeemke te bouwen voor in de woonkamer !

greetz
                Daarvoor moet je dus niet op dit forum zijn maar op een HIFI forum.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• HR Soundproductions
                  • Oct 2005
                  • 650

Originally posted by MusicXtra
                  Daarvoor moet je dus niet op dit forum zijn maar op een HIFI forum.
                  Waarom???? Ik beschouw mijn oude SA-4530's nog steeds als een "draagbaar" systeem .... en het heeft zelfs regelmatig in de woonkamer gestaan (tot grote "vreugde" van mijn vrouw).

Comment

• c.slopsma
                    • May 2010
                    • 57

ok ... beter laat dan nooit.
                    je zecht dat je ze niet veel gaat gebruiken.. ok pima (dus niet al te veel geld in steken)
                    als je de kasten hebt staan kan je best is 2 dap mb-15 (dacht ik) erin proppen. ik had er nog 2 liggen (ook de kasten) en dat gaat nog wel goed. ik weet het het is maar dap ... maar voor dat geld heb je iets wat je aardig voelt!. verder heb ik er wel een aardige versterker voor hangen. (heb het ook met zon conrad dingetjeh geprobeert). als je eerst ik kijkt wat dat doet kan je daarna nog veel geld uitgeven aan duure luidsprekers, maar dan ben je voor voorlopig even klaar. voor als je het wil weten ik had ze zonder low-cut en op 120hz. ge-crossed.

mvg. coen

Comment

Working...