Nieuwe zelfbouw subs

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hardstyle
    • Jan 2010
    • 427

Nieuwe zelfbouw subs

Hoi,

Een bekende van mij wil wel voor mij voor een prikkie zelfbouw subs maken.
    Het enige wat ik hem moet leveren zijn de materialen.
    Het betreffende model sub staat hieronder (ff snel in paint zo duidelijk mogelijk proberen te maken, sorry dat het zo slordig is).
    Ik heb zelf een stel 15" zelfbouw subs van hem uit mogen proberen tijdens de carnaval hier afgelopen dagen.
    Echter wil ik wel wat meer vermogen erin pompen, met een hoger SPL.
    De luidspreker welke hij heeft gebruikt is de MB-15B (best leuk voor het geld) en de kast welke ik heb proberen na te tekenen is oorspronkelijk bedoeld voor wat zwaardere luidsprekers.
    Maar om ff to-the-point te komen: welke luidspreker is volgens jullie geschikt hiervoor. Het is niet de bedoeling dat ik hier een giga lijst met allerlei luidsprekers krijg voorgeschoteld, maar ik wil ook graag weten waarom juist die speaker.

Mijn budget: ongeveer 100,-- (mag niet meer dan 15,-- boven zitten, minder mag altijd)
    De bedoeling is dat hier 2 van worden aangeschaft.

Welke mij meteen opviel: RCF MB15N351 15 inch woofer
    Alvast bedankt

De betreffende baskasten mogen plaats nemen onder 2x Dap K-115 (versterkt door een P-1200)
    Last edited by hardstyle; 08-03-11, 19:16.
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Als je hier een aantal topics doorleest zul je er al snel achter komen dat het niet mogelijk is om aan de hand van een gekrabbeld schetsje te beoordelen of een bepaalde speaker voor dit ontwerp geschikt is.
    Waarom pak je niet gewoon een bestaand ontwerp zoals de Cubo of de Zelfbouwsub voor forummers?
    Dan maak je het jezelf iig een heel stuk makkelijker.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• hardstyle
      • Jan 2010
      • 427

Het punt is dat ik hem zelf niet hoef te maken.
      Dit model wat ik aangaf is ook al bestaand, de gene welke hem voor me zal maken heeft dit ontwerp ook van een site afgehaald en nagemaakt.

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Dan weet je toch ook welke speaker er in hoort?
        Kwestie van de TS parameters naast elkaar leggen, of hier posten dan is er vast wel iemand die er iets zinnigs over kan melden.
        Ik ga iig niet zelf op zoek voor je, het zoekwerk mag je lekker zelf doen.

Comment

• hardstyle
          • Jan 2010
          • 427

Ik ben al op zoek geweest, alleen de oorspronkelijke speaker welke hierin hoort is er eentje wat boven mijn budget uitschiet. (ik dacht zo'n 300,--/400,-- euro:O)
          Echter zie ik door de bomen het bos niet meer.

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Je moet wel ff lezen wat ik schrijf....
            Kijk of de TS parameters van de speaker welke jij wilt gebruiken redelijk overeenkomen met de originele speaker.
            Kom je daar zelf niet uit, post ze dan hier zodat anderen er voor je naar kunnen kijken.

Comment

• hardstyle
              • Jan 2010
              • 427

Ok, het exacte type zal ik nog navragen, het type sub is indd een 'zware' cubo.

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Originally posted by hardstyle
                Het type sub is indd een 'zware' cubo.
                Laat de ontwerper hiervan nou ook op dit forum rondhangen.....
                Die kan je, mits je de gegevens aanreikt, zo vertellen of het wel of niet matcht met zijn ontwerp.

Comment

• frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

Ik denk dat je voor minder dan 2-300€ niet veel goede drivers zult vinden. (Toch niet bij de bekende merken als b&c, rcf, beyma etc.)

En ik vind het ook spijtig, een goedkope driver te gaan gebruiken voor speakers die je zelf bouwt.
                  Dat scheelt dan op het volledig ontwerp misschien 100-150€.

Zoals Musicxtra eerder vertelde: zoek een ontwerp en bouw die met de aanbevolen speaker.
                  Last edited by frederic; 09-03-11, 09:07.

Comment

• Mark Vriens
                    • Oct 2009
                    • 139

Wacht nog even en ga 19 maart naar de PA Markt in houten. Kun je vast mooie subjes vinden die misschien nog beter zijn als jou idee!
                    CDJ 2000's zijn in tha pocket!

Comment

• salsa
                      • Jan 2007
                      • 1315

Hey Mark!!

We doen niet aan HIFI hier hoor!!! Hahaha!

Citaat:Binnenkort een Pioneer setje?
                      [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• frederic
                        • Jan 2006
                        • 3511

Lijkt wel me duidelijk te zijn dat het niet over hifi gaat.

Comment

• Rademakers
                          • Jul 2003
                          • 1281

In de prijsklasse van 100-115 euro zijn er wel luidsprekers te vinden, je zult echter altijd ergens op in moeten leveren. Meestal komt dat neer op lagere mechanische en electrische belastbaarheid, eventueel ook een lagere motorsterkte.

Enkele mogelijkheden in aflopende volgorde: RCF MB15N351, 15P (DAS), 15MB650 (18 Sound), 15W700 (18 Sound), Delta 15LF (Eminence). De laatste twee in Cubo 15 Standaard, de andere in Cubo 15 Extended.

De voorbeeld luidsprekers bij de plannen zitten in de 150 - 200 euro prijsklasse.

Betreffende de prijzen van luidsprekers voor de zelfbouwsub kan MusicXtra je wellicht beter informeren.

Mvg Johan

Comment

Working...