''mensen zoals aangekondigd open ik hier een nieuw topic.
voor de mensen die het oorspronkelijke topic niet gelezen hebben:
wat ik wil voorstellen is dit topic naar het zelfbouw forum te verhuizen onder een nieuwe naam. Ik stel voor als topic naam": Subkast voor beginner.
misschien is het leuk om een compact ontwerp te maken met een speaker voor onder de 100 euro p/s. en dan ook echt ONDER de honderd euro. Rede: het blijft een test. ik heb geen groot budget op het moment, en zo zijn er vele. dus zou het leuk zijn om op basis van prijs het voor iedereen mogelijk te houden mee te denken maar ook zelf te kunnen bouwen.
wat ik voor mezelf in gedachte had,
- een goed stapelbare sub, die ook dubbel is uit te voeren
- met 3 op elkaar op een goede stack hoogte komt. (3 subs top er op zonder tussenpaal)
- BETAALBAAR (voor zoveel mogelijk meedenkers)
- handelbaar
- goed voor on the road gebruik.
- simpel te bouwen.
- een RMS vermogen van tussen de 300 tot 600 watt.
- een Professionele look
deze eisen lijken een beetje op die van de compacte 15'' sub die MusicXtra al eens ontworpen heeft. maar omdat ik het leuk zou vinden dat iedereen mee kan denken, is dat project te duur.
hopelijk wordt het een levendige topic.
ik zal de nieuwe topic openen en beginnen met een simpel ontwerp gemaakt in sketchup zodat iedereen kan zien wat de bedoelingen zijn
================================================== =======
wat ik nu nog wil toevoegen: ze worden vooral voor drive in gebruik, en verhuur:
dus let vooral op stevigheid maar OOK dat ze een mooie diepe klank hebben. het rendement valt op te brengen uit een hoger aantal subjes.
alhoewel mogen ze best diep worden in mijn ogen. (vervoer op de voorkant op een wielplaat zodat ze alsnog weinig ruimte innemen met het vervoer.
de ONDER 100 euro wil ik rond de honderd euro maken
dit zijn dus de bedoelingen.
de sketchup plannen zal ik later vandaag posten.
ik zelf heb al wat woofers geselecteerd: (laat me weten welke afvallen of er bijgevoegd kunnen worden)
-DAP AB15 (dit soort is het richting woofer)
-Beyma SM 15/n (bovengrens kwa prijs)
voor de mensen die het oorspronkelijke topic niet gelezen hebben:
wat ik wil voorstellen is dit topic naar het zelfbouw forum te verhuizen onder een nieuwe naam. Ik stel voor als topic naam": Subkast voor beginner.
misschien is het leuk om een compact ontwerp te maken met een speaker voor onder de 100 euro p/s. en dan ook echt ONDER de honderd euro. Rede: het blijft een test. ik heb geen groot budget op het moment, en zo zijn er vele. dus zou het leuk zijn om op basis van prijs het voor iedereen mogelijk te houden mee te denken maar ook zelf te kunnen bouwen.
wat ik voor mezelf in gedachte had,
- een goed stapelbare sub, die ook dubbel is uit te voeren
- met 3 op elkaar op een goede stack hoogte komt. (3 subs top er op zonder tussenpaal)
- BETAALBAAR (voor zoveel mogelijk meedenkers)
- handelbaar
- goed voor on the road gebruik.
- simpel te bouwen.
- een RMS vermogen van tussen de 300 tot 600 watt.
- een Professionele look
deze eisen lijken een beetje op die van de compacte 15'' sub die MusicXtra al eens ontworpen heeft. maar omdat ik het leuk zou vinden dat iedereen mee kan denken, is dat project te duur.
hopelijk wordt het een levendige topic.
ik zal de nieuwe topic openen en beginnen met een simpel ontwerp gemaakt in sketchup zodat iedereen kan zien wat de bedoelingen zijn
================================================== =======
wat ik nu nog wil toevoegen: ze worden vooral voor drive in gebruik, en verhuur:
dus let vooral op stevigheid maar OOK dat ze een mooie diepe klank hebben. het rendement valt op te brengen uit een hoger aantal subjes.
alhoewel mogen ze best diep worden in mijn ogen. (vervoer op de voorkant op een wielplaat zodat ze alsnog weinig ruimte innemen met het vervoer.
de ONDER 100 euro wil ik rond de honderd euro maken
dit zijn dus de bedoelingen.
de sketchup plannen zal ik later vandaag posten.
ik zelf heb al wat woofers geselecteerd: (laat me weten welke afvallen of er bijgevoegd kunnen worden)
-DAP AB15 (dit soort is het richting woofer)
-Beyma SM 15/n (bovengrens kwa prijs)
Comment