Warnex spuiten

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • I.T. drive in
    • May 2009
    • 352

Warnex spuiten

Hallo,

Ik ga toch de DHZ sub overspuiten omdat de warnex die er nu opzit niet de echte warnex look heeft. Bovendien heb ik niet grof genoeg geschuurd want er komen scheurtjes in. Dan kan ik meteen nog wat kleine aanpassingen doen aan het houtwerk enz.
    Ik heb alle mogelijke topics al doorgelezen over warnex maar ik kan nergens duidelijk vinden hoe je het moet spuiten.
    Wat ik begrepen heb heb je dit allemaal nodig:

-Compressor
    -Warnex
    -Hogedrukspuit met fijnnevelaar.
    -Drukvat.

klopt dit hele verhaal of zie ik dingen over het hoofd?
  • HR Soundproductions
    • Oct 2005
    • 650

Ik weet niet of je de spuitspullen hebt staan, maar met een (grove) roller kun je ook een prima resultaat behalen..

Verder is het heel belangrijk dat na het schuren de boel goed stofvrij maakt en ontvet. Je eindresultaat valt of staat met deze werkzaamheden.

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Scheurtjes komen meestal doordat de ondergrond oplost in de warnex, wat zit eronder?
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• I.T. drive in
        • May 2009
        • 352

Hallo,

Ik had er eerst nog een gewone zwarte laag houtverf op.
        Toen heb ik de hele laag kaalgeschuurd tot op het hout.
        Daarna twee lagen warnex.

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Dan denk ik dat de Warnex reageert met de verf die er al op zat. Kaalschuren op de plekken waar de scheurtjes zitten, heel dun laagje Warnex opbrengen en kijken of het dan wel goed blijft. Daarna kun je een tweede laag in de normale dikte opbrengen en zou het goed moeten zijn.
          Mocht het niet gaan dan kun je een grondverf proberen op waterbasis.
          Waar het om gaat is de onderlaag te isoleren zodat het niet meer kan reageren met de Warnex.

Comment

• DJ Antoon
            • May 2005
            • 1681

Originally posted by MusicXtra
            Mocht het niet gaan dan kun je een grondverf proberen op waterbasis.
            Waar het om gaat is de onderlaag te isoleren zodat het niet meer kan reageren met de Warnex.
            Dat heb ik dus gedaan op wat binnenbakken voor een flightcase, helaas ging de warnex door de (acryl) grondverf ook scheuren.

Daarna nogmaals met warnex eroverheen en toen was het wel ok.
            De andere bakken heb ik direct met warnex gedaan, dat zag er meteen goed uit.
            Ik weet niet op langere termijn... Ik ben er zelf altijd zuinig op, dus leid het niet zoveel.

Een vriend van me heeft het op turbosound bassen gesmeerd (na goed schuren) daar lag de warnex zo af...

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Als het niet scheurt kun je ervan uitgaan dat er geen reactie is tussen de Warnex en de onderlaag en dat het dus blijft zitten.
              Probleem bij Warnex is de hoge laagdikte, hierdoor duurt het erg lang voor alle oplosmiddelen echt verdampt zijn en is er dus alle tijd om de ondergrond op te lossen wat zich dus uit in de scheurtjes. Warnex is ook bedoelt om zonder grondverf aangebracht te worden, dus zo op het blanke hout. Je moet bijvoorbeeld ook niet een laag Warnex aanbrengen en een dag later nog een laag, dan loop je ook het risico op scheurtjes.

Comment

• I.T. drive in
                • May 2009
                • 352

Nee, dat snap ik.
                Ik had gewoon 5 a 6 min. gewacht voordat de andere laag erop ging.
                Maar ik krijg ook niet het echte warnex effect.
                Daarom ga ik hem ook spuiten, maar wat heb ik daar precies voor nodig?
                Ik kan nergens precies vinden wat je nodig hebt.
                Ik heb nam. een kennis die een spuiterij heeft

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Warnex kun je spuiten met een 'bodyschutz' spuit, deze kun je krijgen bij een automaterialen handel voor rond de € 20,-. Wil je het professioneel doen dan heb je een drukvat of pomp nodig met een pistool en een 2.0-2.5 mm douchesetje. Omdat Warnex een heel hoge viscositeit heeft zul je deze apparatuur weinig tegenkomen bij spuiterijen.
                  Mijn ervaring is dat het met een rollertje prima gaat en met de juiste structuur.

Comment

• laserguy
                    • Jun 2003
                    • 2755

Stomme vraag van een verfleek: kun je echt die structuur krijgen met een gewoon vlak rollertje of heb je er dan zo een nodig waar kuiltjes in de rol zitten?
                    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• HR Soundproductions
                      • Oct 2005
                      • 650

Originally posted by laserguy
                      Stomme vraag van een verfleek: kun je echt die structuur krijgen met een gewoon vlak rollertje of heb je er dan zo een nodig waar kuiltjes in de rol zitten?
                      Een schapenvachtroller zorgt voor het gewenste effect.... en het is handig een zo'n breed mogelijke roller te nemen. Een kleine roller "rolt" nl. niet in de Warnex (hij glijdt namelijk zonder te "rollen" door de verf), waardoor je de gewenste struktuur niet meer krijgt.

Comment

• Richnies2000
                        • May 2008
                        • 204

mijn ervaring met warnex opbrengen is eerste laag met een fijne gele structuur roller, de 2de en derde laag met een kortharige lakviltroller

na het rollen lijkt de warnex vol met luchtbelletjes te zitten niets van aantreken en na een paar minuten even narollen met dezelfde gele roller dan verdwijnen de luchtbelletjes.

hier een plaatje van het resultaat (beetje veel schittering, fotograveren is niet mijn hobby!)

Comment

• laserguy
                          • Jun 2003
                          • 2755

ok, dank voor de zeer nuttige tips!
                          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• I.T. drive in
                            • May 2009
                            • 352

@richnies2000

volgens mij heb je hetzelfde effect als mij alleen dan zonder scheurtes...
                            Want ik krijg niet dit effect:

Comment

• Richnies2000
                              • May 2008
                              • 204

ik denk dat het zo ongeveer onmogelijk is om die laag te krijgen met een roller, dit omdat je met een roller geen spetters kan maken!

Comment

Working...