Warnex spuiten

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • I.T. drive in
    • May 2009
    • 352

Dit is ook de reden waarom ik hem wil laten spuiten.

Comment

• ethen
      • May 2010
      • 92

hallo,

Ik wil de kast van musicxtra ook gaan spuiten met warnex.
      Ik heb een spuitpistol. Is er een met zo onderbeker. Maar alleen onze compressor is te licht.

Weet iemand hoeveel bar druk je ongeveer nodig hebt om het te spuiten.
      Ik heb ook ergens gelezen dat je ook een minimaal liter lucht moet hebben of zo.

Daarom wil ik op het werk zo grote compressor lenen ( zo eentje die je achter de auto moet hangen ) denk dat het daarwel mee moet lukken.

zou dit lukken of niet?

alvast bedankt

Comment

• renevanh
        • Oct 2004
        • 2371

Een huis/tuin/keuken compressor van de Gamma bouwt vaak al 8 tot 10 bar op, dat mag echt niet te weinig zijn voor wat spuitwerk...
        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Hoeveel lucht je nodig hebt hangt van de spuit af.
          Warnex spuiten met een onderbeker zal je echt niet gaan lukken (ook niet met een bovenbeker), de spuit is simpelweg niet in staat de Warnex uit de beker te zuigen.
          Zoals ik al meerdere keren heb gezegd heb je voor Warnex een drukvat, verfpomp of een body-schutz spuit nodig. De eerste twee zijn voor professionele toepassing met bijbehorend prijskaartje, de laatste is voor twee tientjes te krijgen bij de betere automaterialen handel.
          Drukvat zal ongeveer 4 bar nodig hebben, luchtverbruik is laag, denk rond de 150 ltr/min. Verfpomp heb ik zelf en gebruikt ook ongeveer 100-150 ltr/min. maar heeft een druk nodig van ongeveer 6 bar om de pomp aan te drijven. Body-schutz pistool heeft tussen de 2 en 6 bar nodig en zal tussen de 100 en 350 ltr/min. gebruiken, afhankelijk van de druk.
          Met een drukvat of pomp kun je spelen met de materiaaldruk en de lucht door je pistool, weinig materiaaldruk en relatief veel lucht resulteert in een fijne nevel voor de eerste laag. Daarna luchtdruk omlaag tot 2 bar en materiaal druk omhoog tot 4 bar om een mooie spetterstructuur te krijgen, dit alles met een 2,5 mm douchesetje.
          Met een body-schutz pistool doe je er goed aan eerst met een rollertje een dekkende laag aan te brengen om daarna de structuur met de spuit erop te spuiten.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• ethen
            • May 2010
            • 92

hallo,

Musicxtra bedankt voor u info.

Ik moet zeggen dat mijn spuit er niet een is die je zo bij de gamma koopt.
            Deze heb ik ook bij een goede auto matrialen zaak gekocht en die worden ook vaak gebruikt om auto's te spuiten.
            Zal de dat zaak van veranderen of niet?

Anders toch maar met de roller aan de gang.

bedankt groetjes

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Originally posted by ethen
              Deze heb ik ook bij een goede auto matrialen zaak gekocht en die worden ook vaak gebruikt om auto's te spuiten.
              Vergelijk de viscositeit van autolak eens met Warnex....
              Autolak wordt verspoten met een 1,3 mm douchesetje met een bovenbeker en heel soms nog met een onderbeker. Autolak is vergelijkbaar met limonadesiroop wat de viscositeit betreft en zal dus makkelijk door die 1,3 mm opening kunnen. Warnex daarentegen lijkt meer op dikke stroop en je wilt geen nevel maar grote spetters uit je spuit, dat bereik je door weinig lucht te gebruiken. Die lucht van een autospuitpistool zorgt ook voor onderdruk in de beker waarmee het materiaal opgezogen wordt. Heb je dus weinig druk dan zal er ook weinig materiaal mee komen en dat is precies wat je niet wilt.
              Fabrikanten schrijven ook niet voor niets technische informatie bladen, Warnex schrijft voor wat ik in mijn vorige post heb geschreven en dat is niet zomaar.

Comment

• ethen
                • May 2010
                • 92

Oke

Ik heb de spullen toch liggen dus ik kan het altijd proberen.
                En als het niet lukt pak ik gewoon lekker een rollertje.
                Ik zal het u wel laten weten hoe het gegaan is.

Toch bedankt voor alle info.

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Kan alleen ff niet volgen waarom je het vraagt als je het uiteindelijk toch gaat proberen.

Comment

• Richnies2000
                    • May 2008
                    • 204

om je gekochte verfspuit meteen een keer vies te maken!

Comment

• ethen
                      • May 2010
                      • 92

musicxtra. Ja dat is eigenlijk wel stom van mij. Maar ging er ook een beetje om van hoeveel liter lucht je nodig had en de druk.

richnies2000. nee niet om me nieuw gekochte verfspuit vies te maken want hij is al lang niet nieuw meer

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

musicxtra. Ja dat is eigenlijk wel stom van mij. Maar ging er ook een beetje om van hoeveel liter lucht je nodig had en de druk.
                        Gisteravond nog even gekeken welke druk ik heb ingesteld, dat is dus 4 bar voor de materiaal druk en tussen de 2 en 3 bar lucht.
                        Dat houdt dus in dat het materiaal met een druk van 4 bar door de spuitopening van 2,5 mm geperst wordt!
                        Verwacht dus niet dat het door jouw onderbeker door een opening van 1,3 mm gezogen wordt door de kleine onderdruk die er in de stijgbuis ontstaat.

Comment

• ethen
                          • May 2010
                          • 92

Originally posted by MusicXtra
                          Gisteravond nog even gekeken welke druk ik heb ingesteld, dat is dus 4 bar voor de materiaal druk en tussen de 2 en 3 bar lucht.
                          Dat houdt dus in dat het materiaal met een druk van 4 bar door de spuitopening van 2,5 mm geperst wordt!
                          Verwacht dus niet dat het door jouw onderbeker door een opening van 1,3 mm gezogen wordt door de kleine onderdruk die er in de stijgbuis ontstaat.

Hallo.

Musicxtra bedankt voor de info.
                          Ik heb net even gekeken welke spuit ik heb.
                          Het is een star paint spray gun sj-101-8a.
                          Er zit een 1.7 mm spuitkopje op.
                          Ik kan de onderbeker ook op druk zetten als het nodig is.

groetjes michiel

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

Ik kan de onderbeker ook op druk zetten als het nodig is.
                            Voor zover ik kan zien is dat een imitatie van een Devillbis en dus een conventionele onderbeker spuit. Die zal het dus echt niet doen met Warnex en al helemaal niet met een 1,7 mm nozzle.

Comment

• Gertje123
                              • Aug 2011
                              • 61

Hoe moet ik de Warnex verf aanbrengen op hout met een roller (die nog moet worden gekocht)??

Comment

• dj-inkognito
                                • Jun 2011
                                • 416

gertje.........

wanneer ga jij ZELF EENS LEZEN?!
                                dit topic heeft maar 3 paginas. als je leest op pagina 2 had je gezien wat voor roller je het best kon gebruiken.
                                het is niet de bedoeling dat wij joun huiswerk gaan doen toch?

Een schapenvachtroller zorgt voor het gewenste effect.... en het is handig een zo'n breed mogelijke roller te nemen. Een kleine roller "rolt" nl. niet in de Warnex (hij glijdt namelijk zonder te "rollen" door de verf), waardoor je de gewenste struktuur niet meer krijgt.
                                "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

Comment

Working...