Warnex spuiten

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kvdb013
    • Nov 2010
    • 337

    #61
    Ik doe zelf eerst een laag met een gewoon lakrollertje(zo'n witte) alszijnde grondlaag, en dan een laag met de structuurroller. Succes!
    Discussiƫren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

    Comment

    • weller
      • Nov 2013
      • 13

      #62
      Eerder in dit topic is aangehaald om warnex te spuiten met een body-schutz pistool.

      Ik heb deze pistool gekocht:




      ik heb een bus verf gekocht en leeg gegooit, schoon gemaakt met thinner, en warnex erin gegoten.

      de druk die aangegeven wordt (3-5 bar) is te hoog, er ontstaat geen spetterlak, maar een gewone gladde egale laag. Ik heb uiteindelijk de druk op 2 bar gezet en dit was het resultaat:



      van mij mogen de spetters nog groter maar de druk is nu al zo laag dat er weinig materiaal mee komt.

      Comment

      • MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

        #63
        Je kunt ook nog proberen de Warnex met 5-10% water te verdunnen.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

        Comment

        • frederic
          • Jan 2006
          • 3511

          #64
          Ik kan nergens terug vinden (ik dacht hier ergens iets over gelezen te hebben) of je Warnex op polyester kunt aanbrengen?

          Comment

          • MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

            #65
            In het technisch informatieblad van Warnex geven ze aan dat het op de meest diverse ondergronden hecht, je dient dit zelf te testen.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

            Comment

            • Rademakers
              • Jul 2003
              • 1281

              #66
              Vanuit chemische achtergrond zou ik op goed geschuurde en schone polyester (en epoxy) geen problemen verwachten. Wel op polyetheen (PE) en polypropeen (PP). Ik gebruik al jaren polyesterplamuur in combinatie met Warnex.

              Mvg Johan

              Comment

              • weller
                • Nov 2013
                • 13

                #67
                Geprobeerd met water te verdunnen. Het effect is minder mooi. De spetters liggen minder op het oppervlak maar vloeien meer door in de lak. Wel zijn de spetters grover doordat de druk verder omlaag kan (+/1 bar). De spettergrootte en dichtheid zijn naar het zin, maar het is niet ruw genoeg. De spetters glimmen ook niet zo mooi als zonder verdunning.

                Een foto heb ik nu even niet. vergeten te maken.

                de spuit en bus heb ik nu over omdat ik wil proberen met een verfpomp.



                zou dit geschikt kunnen zijn?
                Last edited by weller; 04-06-15, 22:04.

                Comment

                • MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

                  #68
                  Zeker wel geschikt alleen zou ik er een 2,5 of 3 mm doucheset bij nemen, met 2 mm loop je tegen hetzelfde probleem aan.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                  Comment

                  • Rademakers
                    • Jul 2003
                    • 1281

                    #69
                    Mijn ervaring met rollen is dat elke opeenvolgende laag een grover resultaat geeft. De eerste laag is niet grof genoeg, de derde laag is prima. Het zou zo kunnen zijn dat dit met spuiten hetzelfde is.

                    Comment

                    • frederic
                      • Jan 2006
                      • 3511

                      #70
                      Zou je warnex kunnen spuiten met een elektrische pistool? Eventueel een dunne laag meer leggen.

                      Comment

                      • weller
                        • Nov 2013
                        • 13

                        #71
                        Hoe maken jullie het oppervlak geschikt voor het spuiten van warnex?

                        Bij het direct spuiten van warnex is het vullend effect weg, wat bij rollen wel gebeurt.

                        eerste laag rollen geeft al weer een structuur.

                        kwestie van minder laks zijn bij schuren en plamuren? Ik zou dan echt moeten gronden met een lak om te zien of het wel echt glad is.

                        Comment

                        • MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

                          #72
                          Hier een linkje naar de officiƫle TI.
                          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                          Comment

                          • gimmebass
                            • Feb 2013
                            • 37

                            #73
                            Hallo,

                            Ikzelf gebruik geen warnex,vind het te duur en kan weinig hebben.
                            Bij ons zit een constructiebedrijf in xe buurt die damwanden maken en ook spuiten, gegarandeerd 30jr onder water,daar gebruiken ze industrieverf voor uiteraard.
                            Deze verf is hele dikke smurrie en met een normale spuit niet te spuiten en is 2k.
                            Nu komt die....naar brezan oid rijden..tectyl spuit aanschaffen en een onderschroef fles met whatever
                            Het goedkoopst is..leegmaken en op 2.5bar spuiten maar.
                            Net zo mooi als uit de fabriek.
                            Mooiste is om het wel even met een roller vooraf in de grondverf of zwarte verf te zetten.
                            Gr thomas

                            Comment

                            Working...