Peavey Eurosys 2 Tweeters

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _GingerNinja
    • May 2011
    • 7

Peavey Eurosys 2 Tweeters

Hallo allemaal,

Ik heb een setje Peavey Eurosys 2, alleen is van beide de tweeter dood.
    Ik ben op zoek gegaan naar nieuwe, maar het blijken speciaal door Motorola vervaardigde piezo drivertjes te zijn á €87 per stuk.

Nu lijkt het mij dat ik ook gewoon andere tweetertjes in kan bouwen en er dan een filtertje tussen gooien.

Zie ik iets belangrijks over het hoofd of heb ik hier gelijk in?

Alvast bedankt, Groeten

-edit- de tweeters die er nu in zitten zijn volgens mij 'Horn 1177A'
    Last edited by _GingerNinja; 15-05-11, 20:17.
    Duct tape is like the force; It has a dark and a light side and it keeps the universe together
  • HR Soundproductions
    • Oct 2005
    • 650

Is een veel voorkomend euvel van deze kastjes (heb er in het verleden een flink aantal van gehad omdat ze zo lekker goedkoop waren).

Als vervanger kun je prima de JB systems 660 dual piezo tweeter (5 euro per stuk) gebruiken. Vergeet niet een weerstand erbij te zitten als bescherming van de"tweeter".

Beter het weerstandje vervangen, dan je tweeter

Comment

• _GingerNinja
      • May 2011
      • 7

Bedankt voor de reactie.. ga ze morgen bestellen. Hoe sterk weerstandje zou je advieseren? Of is het misschien slim om er sowieso een scheidingsfiltertje tussen te gooien zodat de woofer ook alleen de lagere tonen geeft en niet gaat proberen de hogen er uit te persen?
      Duct tape is like the force; It has a dark and a light side and it keeps the universe together

Comment

• Whitefarmer
        • Oct 2003
        • 1244

ik typte in google:

PEAVEY EUROSYS 2, en de eerste hit was van dit forum......

Groeten John
        ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
        Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• HR Soundproductions
          • Oct 2005
          • 650

Originally posted by _GingerNinja
          Bedankt voor de reactie.. ga ze morgen bestellen. Hoe sterk weerstandje zou je advieseren? Of is het misschien slim om er sowieso een scheidingsfiltertje tussen te gooien zodat de woofer ook alleen de lagere tonen geeft en niet gaat proberen de hogen er uit te persen?
          Weerstand van 20 Ohm/10W zal er wel voor zorgen dat deze heel blijft.
          Filter ertussen??/ Niet nodig en niet gewenst.

Comment

• drummerke
            • Oct 2006
            • 432

ik heb dat in de tijd ook gedaan (zelf zonder weerstandje) en heb er nog lang geniet van gehad...

Comment

• _GingerNinja
              • May 2011
              • 7

oke, de piezo's zijn besteld. hartelijk dank voor de info

Groeten,

Comment

• HR Soundproductions
                • Oct 2005
                • 650

Als je ze geplaatst hebt, misschien leuk om nog terugkoppeling te geven??

Comment

Working...