Rcf 18"

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • som
    • Nov 2002
    • 787

Rcf 18"

Goedendag heren,
    Ik ben bezig met mijn subs te updaten,een basreflex van 175 liter en 2 rond 13 cm poorten van 18 cm lang per speaker.
    Mijn oog is gevallen op de rcf l18p300 of de rcf l18p400,
    zover heeft de 400 mijn voorkeur vanwege de grotere vas en iets ruimere x-max.
    beiden komen in winisd netjes uit in de bestaande kast.

De 18p300 ken ik wel maar de 18p400 is mij vreemd en op het web zijn niet echt gebruikerservaringen te vinden.

Heeft iemand ervaring met de 400?
    Last edited by som; 06-08-11, 09:51.
    Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Beide speakers zijn praktisch identiek, het grootste verschil zit hem in de Fs, die is bij de 400 net een fractie lager wat zo te zien komt door een iets grotere Mms. Hierdoor kan deze speaker een iets lagere tuning hebben van je baspoorten. De 400 heeft ook een iets sterkere aandrijving, die heeft hij ook nodig door de grotere Mms. De Vas van de 400 geeft aan dat deze in een kleinere behuizing thuishoort dan de 300, zou daar in de simulaties eens mee spelen.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• som
      • Nov 2002
      • 787

Originally posted by MusicXtra
      Beide speakers zijn praktisch identiek, het grootste verschil zit hem in de Fs, die is bij de 400 net een fractie lager wat zo te zien komt door een iets grotere Mms. Hierdoor kan deze speaker een iets lagere tuning hebben van je baspoorten. De 400 heeft ook een iets sterkere aandrijving, die heeft hij ook nodig door de grotere Mms. De Vas van de 400 geeft aan dat deze in een kleinere behuizing thuishoort dan de 300, zou daar in de simulaties eens mee spelen.

Hoi dan,

Simulatie met iets kleinere kast klopt,het verschil ook blijft heel klein.
      Is er iemand die iets kan zeggen over klank en betrouwbaarheid van de 18p400?.

Ik heb ook de beyma lw1400 gesimuleerd, geeft ook een nette curve,bijna gelijk aan rcfp300.

Tis wat lastig,ergens moet ik een keer kiezen.
      De toepassing is voor live muziek top40/rock.

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Originally posted by som
        Hoi dan,

Is er iemand die iets kan zeggen over klank en betrouwbaarheid van de 18p400?.
        De klank hangt heel sterk af van de kast, daar is dus geen zinnig woord over te zeggen. De betrouwbaarheid zou ik me geen zorgen over maken, RCF heeft daar wel een goede naam in.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• som
          • Nov 2002
          • 787

Nog even een kleine update;

Het is geworden de rcf LFn401, icm met een xilica als controller.

Met dank aan diverse fora en Johan.

Comment

Working...