Master audio MA218D

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • de Heijde
    • Jan 2011
    • 47

Master audio MA218D

Beste mede forummers,

ik zit nou al een paar dagen foto's op te zoeken van de Master audio MD218 HLD, MA218 D en Xllience 218 subwoofers. ik ben namelijk erg benieuwd hoe deze subwoofers werken.
    ik heb namelijk het idee dat het hoorn subwoofers zijn maar dan nog kan ik me weinig bij het principe voorstellen... zo staat er bij dat ze omnidirectioneel zijn wat ik ook nog niet helemaal begrijp.
    zijn er misschien mensen op dit forum die weten hoe deze dingen in elkaar zitten en hoe ze werken. ik ben namelijk nu bezig met 2 cubo SUBs en 4 gewone cubo's maar vind 2 dat soort subwoofers een mooi volgend project.

Marthijn
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Omnidirectioneel is vrij vertaald richtingloos of alle richtingen, dat wil dus zoveel zeggen dat een sub een bolvormige afstraling heeft.
    Dat geldt voor iedere sub met uitzondering van cardoïde subs waarbij aan de achterzijde ook een speaker zit maar dat is weer een heel ander verhaal.
    En een sub nabouwen van een foto zou ik je sterk afraden, details bepalen uiteindelijk of het een goed ontwerp is.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• de Heijde
      • Jan 2011
      • 47

ja oke dat ben ik helemaal met je eens. maar dat was meer wat ik vanuit de plaatjes had opgemaakt. Ik ben alleen erg benieuwd hoe die dingen er van binnen uitzien in in mekaar steken. vind het namelijk mooie kasten en klinken best chique. maar om nou een subwoofer van 6500 euro te kopen om hem open te schroeven vind ik ook weer zo wat.

Comment

• Rolandino
        • Mar 2007
        • 1451

Ik heb een tijd geleden de MD218 gebouwd ( gehalveerde en dubbele uitvoeringen ) de gehalveerde kasten klonken met 2 per kant beter dan de dubbele versie.

Speakers zijn frontgeladen maar liggen schuin in de kast naar elkaar toe.

Jier een afgewerkte halve kast ( in masterlook )

Hier een set met de 2x enkele kasten op elkaar zoals de originele dubbel 18 is :

EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• de Heijde
          • Jan 2011
          • 47

zozo kijkaan! dat ziet er chic uit mensen!
          klinken ze echt master achtig ook? flinke zware drukkende bassen?

je hebt toevallig ook niet een keer een MA218 sub gebouwd? dat zijn eigenlijk de kasten waar ik op doel... niet dat deze geen mooi project zouden zijn... heb je de bouwtekeningen?

groeten

Comment

• Rolandino
            • Mar 2007
            • 1451

zoals ik al zei klinken 2 losse op elkaar BETER dan de MD218 kast. ( elke speaker heeft zijn eigen klankast )

Eerlijk gezegd heb ik geen tekeningen ervan alleen maar mallen van degene die ze in opdracht van mij bouwt.

Ook deze mallen kan ik niet vrijgeven omdat er afspraken zijn gemaakt met diverse mensen die niet willen dat ze vrijgegeven worden.

Ben een kerel die zich aan afspraken houd.

Kan je wel kasten bezorgen die je zelf nabouwt. worden alleen per set verkocht

Volgens mij heeft RSL er nog een paar staan.
            EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• de Heijde
              • Jan 2011
              • 47

nee oke snap ik!
              zijn er misschien wel mensen die de kast die ik eigenlijk echt bedoelde ooit gekopieerd hebben?
              ik stond trouwens gisteren op HBO intro Breda, waar RSL ook een master line-array had hangen, met ik denk de dubbele MD218HL... klonk wel echt flink veel druk maar wat wil je ook met 4 dubbel 18'' subs per kant. maar dat ter zijde,
              zijn er mensen met ervaring van de bouw van een MA218?

Comment

Working...