8x10"

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e-sonic
    • Aug 2004
    • 329

4x10 inch

Originally posted by djspeakertje
    Een compacte 4*10 selfpowered is volgens mij nog nooit gedaan, lijkt me een mooie uitdaging

Het mooie van 10"ers is dat ze (indien met genoeg) evenveel lucht verplaatsen als een enkele of dubbele 15"er of 18"er, maar door het kleine oppervlak en de lagere conusmassa veel sneller reageren, met strakker laag als resultaat.

Daan
    Meyer heeft een 2x 10" , Ik heb ooit eens mogen meten aan dit systeem.
    Hangt in het BIMhuis.

Als je twee op elkaar zet heb je ook 4x10"

Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Originally posted by e-sonic
      Meyer heeft een 2x 10" , Ik heb ooit eens mogen meten aan dit systeem.
      Wat waren je bevindingen?
      @ RonaldB; dat zit er waarschijnlijk ook niet in, wij willen helemaal niet zo'n groot assortiment producten hebben maar een assortiment dat heel goed met elkaar te combineren is en dat lang ongewijzigd blijft. Zodat je net zo kunt combineren dat je voor iedere gig de perfecte set samen kunt stellen en toch slechts weinig hoeft te investeren.
      Last edited by MusicXtra; 23-09-11, 00:09.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• e-sonic
        • Aug 2004
        • 329

Resultaten

Ik heb toen alleen specifiek STI metingen verricht.

Nu heeft het SUB wel invloed op STI o.a. maskering door luidheid, maar dit was een onderzoek om te kijken of er belangstelling was voor een meetsysteem ter vergelijking van audiosystemen. Ik liep daar echter een paar jaar voor de muziek uit

Dergelijke testen worden nu wel uitgevoerd. voorbeeld is te vinden op de site van raadgevers beeld en geluid. www.rgb.nl onder nieuws.

Project in de concertzaal tilburg.

Keuze van het systeem is daar gemaakt op basis van luistertesten en meetsessies. ik heb dit meetsysteem nog wel in gebruik, maar dan voor STI metingen en simulaties in combinatie met regelgeving en brandveiligheid. In theaters kom ik alleen voor de voorstelling....

groet jurjen
        Last edited by e-sonic; 23-09-11, 10:58. Reason: typo
        Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

Comment

Working...