Speakon aansluiting monteren op een jack kabel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jessy27
    • Nov 2003
    • 15

Speakon aansluiting monteren op een jack kabel

Hallo,

Ik heb speakerkabels met aan beide zijden een 6,3 mm jack aansluiting. I.v.m. de aanschaf van nieuwe speakers heb ik een speakon aansluiting nodig. Kan ik i.p.v. nieuwe kabels te kopen een speakon aansluiting monteren op mijn huidige kabels? En wat heb ik dan precies nodig? Ik heb gegoogled maar ik kom er niet uit. De speakers worden aangesloten op een Behringer PMP 518 versterker.
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

De J&H shop kan je vast wel aan Speakon NL2 connectors helpen.
    Zou trouwens die jack aansluitingen aan de andere kant ook gelijk voor Speakon vervangen.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Jessy27
      • Nov 2003
      • 15

Bedankt voor je reactie. Heb ik dan zoiets als dit nodig? http://www.licht-geluid.nl/shop/p-85...p-neutrik.aspx En zo ja, kan ik hier gewoon de jack plug in doen of moet ik dan de speakerkabel door knippen? Wat de andere kant betreft: het lijkt of ik maar 1 speakon kabel kan aansluiten op de versterker, zie link: http://www.behringer.com/assets/PMP518M_P0672_M_NL.pdf

Comment

• Hitvision
        • Jun 2003
        • 388

Beste Jessy27,

Je versterker heeft standaard speakon aansluitingen dus simpel beide jacks er af en speakon nl2 of nl4 (2 polig of 4 polig) monteren. Simpel je kabel doorknippen en de aansluitingen vastschroeven in de connector. Deze zitten niet gesoldeerd. Houd wel even rekening met +1 en -1 en +2 en -2 dat je de zaakjes wel correct aansluit. Nauwkeurig werken en je bent klaar.
        Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Nee, zou die jack=plug eraf knippen en voor deze gaan.
          Op je versterker zit ook een dergelijke aansluiting dus aan de andere kant van de kabel kun je er ook een monteren.
          De speakers zou ik dan doorlussen met weer een zelfde kabel.

Comment

• Jessy27
            • Nov 2003
            • 15

Sorry maar ik ben echt een leek..... Ik zie toch maar 1 gat voor speakon zitten op mijn versterker als ik de handleiding bekijk of ben ik nu heel erg blond? En wat is het verschil tussen 2 of 4 polig? En wat bedoel je met rekening houden met +1 en -1 en +2 en -2??

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Je versterker is een mono exemplaar, daarom zit er dus maar één Speakon aansluiting op.
              Dat is ook de reden dat ik je adviseerde om één speaker op de versterker aan te sluiten en vanaf die speaker een kabel naar de andere speaker te leggen, dit gaat alleen wanneer er twee Speakon aansluitingen op de speakers zitten.
              Welke speakers wil je aanschaffen?

Comment

• Jessy27
                • Nov 2003
                • 15

Oke, ik begin het een beetje te snappen, denk ik. :-) Er staat bij de specificaties van de boxen het volgende: aansluiting: Speakon in- en uitgang. Zou ik dan het volgende kunnen doen: Vier van deze http://www.licht-geluid.nl/shop/p-73...g-2-polig.aspx pluggen kopen. Bij 1 speakerkabel aan beide kanten zo'n plug monteren, deze aansluiten op de versterker en 1 speaker. Op de andere speakerkabel ook aan beide kanten deze plug monteren en die van speaker naar speaker laten lopen. Of heb ik dan andere pluggen nodig? Wederom bedankt voor alle hulp!

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Je gaat door voor de koelkast.

Comment

• Jessy27
                    • Nov 2003
                    • 15

Dat is mooi. Kan ik ook doorgaan voor nieuwe speakers? :-) Zeker weten dat ik dan 4 van deze dezelfde pluggen nodig heb?

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Ja, dat weet ik zeker.

Comment

Working...