Zelfbouw top voor forummers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

@Melo, volgens mij CAO ben ik na 17.00 uur in mijn eigen tijd bezig, en tsja, als jij tijdens werktijd steeds belt met allerlei onzin dan gaat het heel lang duren voor die set een keer klaar is.
    Maar hij wordt wel deftig.....
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• kvdb013
      • Nov 2010
      • 337

Originally posted by MELO
      Tja, ik snap ook niet dat hij nu weer op dit forum zit, het materiaal is binnen en de set is bijna klaar...maar nee, forum gaat voor..
      Tja, dan weet je op welke plek de klanten staan.
      Discussiƫren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

Comment

• kvdb013
        • Nov 2010
        • 337

Originally posted by MusicXtra
        voor het hoog de Faital Pro HF10AT achter de Faital Pro STH100 hoorn.
        Ik had eigelijk wel verwacht dat het een 1.4inch zou gaan worden. Maar de keuze zal weloverwogen zijn.

Comment

• MELO
          • Feb 2011
          • 77

Niet om het 1 of ander, maar Sander weet perfect waar zijn klanten staan. Heb afgelopen weekend weer met zijn set mogen werken.
          hij is er zelf ook de hele avond / nacht bij gebleven... Dat zie ik andere fabrikanten niet zo snel doen.
          ( goedkope krachten zijn altijd welkom )
          OlƩ OlƩ, mijn baas heeft Brooklyn Audio !!

Comment

• Stage-support
            • Oct 2011
            • 38

Originally posted by MusicXtra
            Jazeker zijn er al vorderingen, het duurt allemaal wat langer dan ik gehoopt had maar de keus voor de drivers is gemaakt.
            Voor het laag zal er de Faital Pro 12 HP1020 in komen en voor het hoog de Faital Pro HF10AT achter de Faital Pro STH100 hoorn.
            Deze combinatie is behoorlijk heftig en past mooi bij de DHZ sub, je hebt wel twee subs per kant nodig om Ć©Ć©n top bij te houden.
            Hoe bepaal je zoiets eigenlijk? Is dit een gokje of?
            Stage-support.com licht- en geluidstechniek

Comment

• beyma
              • Oct 2002
              • 1614

Je kan tegenwoordig vrijwel 100% zuiver simuleren op de PC wat een speaker/kast combi gaat doen in werkelijkheid!
              Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• mrVazil
                • Mar 2010
                • 330

*zucht*

ja, hij print eerst een hoop merknamen af en die hangt ie op een dartbord. Dan blinddoekt hij zichzelf, draait vijf rondjes en schiet met een kruisboog om het merk te bepalen. Vervolgens scheurt ie heel de catalogus van dat merk aan stukken en herhaalt het proces. Af en toe wordt er een kind met een appel op zijn hoofd tussengezet om het spannend te houden

Comment

• kvdb013
                  • Nov 2010
                  • 337

Ja het is allemaal zo makkelijk, maar het grootste gros heeft er gewoon geen zin in.

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

De 12" moet de 12HP1060 zijn in plaats van de 1020.

Comment

• beyma
                      • Oct 2002
                      • 1614

Originally posted by mrVazil
                      *zucht*

ja, hij print eerst een hoop merknamen af en die hangt ie op een dartbord. Dan blinddoekt hij zichzelf, draait vijf rondjes en schiet met een kruisboog om het merk te bepalen. Vervolgens scheurt ie heel de catalogus van dat merk aan stukken en herhaalt het proces. Af en toe wordt er een kind met een appel op zijn hoofd tussengezet om het spannend te houden
                      LOL zo gaat dat dus, en ik maar denken dat er hogere wiskunde voor nodig was en snelle computers......

Oja, witte letters op witte achtergrond = lastig te lezen ;-)
                      Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Originally posted by Stage-support
                        Hoe bepaal je zoiets eigenlijk? Is dit een gokje of?
                        De keus voor een bepaalde driver is niet zo heel moeilijk.
                        Ik kijk eerst welke criteria er belangrijk zijn, in dit geval zijn dat de prijs, beschikbaarheid en moet het een compact kastje worden.
                        Traditiegetrouw moet het behoorlijk heftig zijn en dus hoog belastbaar, de top moet ook full-range gebruikt kunnen worden bij kleine evenementjes dus moet er wel wat laag uit komen. Frequentiebereik moet dus vanaf pakweg 50 Hz al bruikbaar zijn en omdat een 12" bij hogere frequenties al behoorlijk gaat bundelen moet de hoogdriver liefst onder de 1,6 kHz al ingezet kunnen worden. Dan lijkt de keus voor een 1,4" hoogdriver vanzelfsprekend maar die zijn weer duurder dan een 1" driver.
                        Zo kom ik dus bij Faital Pro terecht, een mooie Neodynium 12" met een AES vermogen van 1000 Watt, een FS van 45 Hz en geschikt voor een heel klein kastje. Blijken ze ook een 1" driver te hebben die al vanaf 1000 Hz ingezet mag worden, diezelfde driver heb ik al in een ontwerp van Brooklyn Audio zitten en is dus bewezen goed.
                        Hieromheen ben ik nu dus bezig de top te ontwerpen.

Comment

• mrVazil
                          • Mar 2010
                          • 330

Originally posted by beyma
                          Oja, witte letters op witte achtergrond = lastig te lezen ;-)
                          Ik vroeg me af of iemand uberhaupt zou zien dat daar nog iets onder stond

Comment

• Rolandino
                            • Mar 2007
                            • 1451

Originally posted by MELO
                            Niet om het 1 of ander, maar Sander weet perfect waar zijn klanten staan. Heb afgelopen weekend weer met zijn set mogen werken.
                            hij is er zelf ook de hele avond / nacht bij gebleven... Dat zie ik andere fabrikanten niet zo snel doen.
                            ( goedkope krachten zijn altijd welkom )

Ik weet het niet hoor ................ de afzet markt van de meeste Amerken liggen wereldwijd met ik weet niet hoeveel sets daar kan een A-merk echt niet 100% service opgeven door er bij elke set er iedere x bij te zijn .

Sander heeft nu sets uitstaan die op een hand of mss 2 handen te tellen zijn in een bereik van 100 / 300km.

Wil die service nog wel eens zien als er meer sets on the road zijn en meerdere sets op een avond hulp nodig hebben.

Als Sander zijn sets zo exclusief houd ( dus aantal leveringen op 1 of 2 handen geteld ) zou hij die service kunnen aanhouden. Wat natuurlijk een goede zaak is.

Hij kan zich niet in meerdere delen splitsen heeft ook zijn eigen klussen plus die van zijn kopers waar hij bij moet zijn om het geluid goed te krijgen. (wat mss meer zegt over de gebruikers dan over de set )
                            EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• drbeat
                              • Jun 2012
                              • 671

De kracht van Sander zijn systemen zit hem juist in dit soort opleiding en training..meeste bedrijven zitten gedwongen in bulkverkoop..overigens zijn er meer die dit doen hoor.alleen is daar een ander kostenplaatje.

Importeurs zijn gericht op verkoop.en kennen de producten minimaal..om een processor of complete set in te regelen hebben zij de kennis niet..dus kunnen zij hem ook niet delen..je koopt de set van hen..niet de achterliggende benodigde kenis van de set.

Ik durf mijn vingers in het vuur te steken dat als men na Sanders training met de set bijna geen ondersteuning nodig zal zijn omdat de klant ook begrijpt hoe het zit, zijn set kan meten of in ieder geval foefjes heeft om het beste er uit te halen..

Kennis en ervaring uitwissellen daar zit een van de krachten van BA...het anders durven doen dan de concurentie..dit soort bedrijven hebben de toekomst maar zullen altijd scherp en revolutionair moeten blijven...
                              Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• kvdb013
                                • Nov 2010
                                • 337

Originally posted by Rolandino

Ik weet het niet hoor ................ de afzet markt van de meeste Amerken liggen wereldwijd met ik weet niet hoeveel sets daar kan een A-merk echt niet 100% service opgeven door er bij elke set er iedere x bij te zijn .

Sander heeft nu sets uitstaan die op een hand of mss 2 handen te tellen zijn in een bereik van 100 / 300km.

Wil die service nog wel eens zien als er meer sets on the road zijn en meerdere sets op een avond hulp nodig hebben.

Als Sander zijn sets zo exclusief houd ( dus aantal leveringen op 1 of 2 handen geteld ) zou hij die service kunnen aanhouden. Wat natuurlijk een goede zaak is.

Hij kan zich niet in meerdere delen splitsen heeft ook zijn eigen klussen plus die van zijn kopers waar hij bij moet zijn om het geluid goed te krijgen. (wat mss meer zegt over de gebruikers dan over de set )
                                Verkeerde topic?

Comment

Working...