Zelfbouw top voor forummers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TornadoGo
    • Jul 2011
    • 29

Ben erg benieuwd wat je ervan gaat maken. Mijn voorkeuren:
    - Actief gefilterd
    - Enkel 12" die in staat is om twee zelfbouw-subs bij te houden
    - Bij voorkeur aan te sturen met deze module: http://www.minidsp.com/products/plat...fiers/pwr-dsp3
    - Een tekening die in te laden is in een cnc zou ook welkom zijn (ik ben ook bereid om daarvoor te betalen uiteraard)

Ik ga er drive inn werk mee verzorgen. Met name voor groepen tussen de 75 en 200 personen.

/Edit: Ik heb net de manual van de inbouwversterker even gelezen. Is echt een mooi ding; flexibel inzetbaar en heeft goeie versterkermodules van Pascal Audio. Voor het mooie zou de output van kanaal 2 en 3 nog iets hoger mogen. In de praktijk kun je hiermee in ieder geval een mooi drieweg systeem aansturen. Inbouwen in de zelfbouw-sub, mooie zelfbouw-top erboven en je hebt een uitstekend actief setje met kwaliteitscomponenten. In theorie kun je er zelfs nog een passief zelfbouwsubje extra op aansluiten.
    Last edited by TornadoGo; 03-10-12, 10:51.

Comment

• DJ Antoon
      • May 2005
      • 1681

Originally posted by TornadoGo
      - Bij voorkeur aan te sturen met deze module: http://www.minidsp.com/products/plat...fiers/pwr-dsp3
      Ik heb deze versterker module al een aantal maal voorbij zien komen, maar is er iemand die dit ding daadwerkelijk gebruikt heeft?

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Deze module zal zeker bruikbaar zijn voor de top, alleen is een prijs van $1299,- nogal stevig te noemen....
        Vooral als je bedenkt dat er voor iedere top één nodig is.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• stainz
          • Sep 2009
          • 609

Voor die prijs kom je ook bijna in het LabGr. segment..

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Da's niet helemaal waar, vergeet niet dat je dan ook nog een processor, rack en aansluitplaat nodig hebt, dat is ook niet gratis.
            Maar voor die $ 2600,- kun je wel wat aardigs neerzetten.

Comment

• djspeakertje
              • Oct 2008
              • 1912

Maar met een Lab 4 kanaals kan je ook 4 toppen bi-amp aansturen (er van uitgaande dat elke top 8 ohm is), dus dat maakt 5200,- Daar kom je een heel eind mee, Lab PLM in binnenrack met connectorplaatje en je bent er. Als je speakerkabels mee gaat rekenen is het minder natuurlijk.

Daan
              I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
              I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Doorlus mogelijkheid op je actieve toppen en je kunt er ook een extra top aanhangen....
                Dat voordeel gaat dus voor beiden op.

Comment

• TornadoGo
                  • Jul 2011
                  • 29

Ik vind die $1299 (in € waarschijnlijk hetzelfde) eigenlijk prima te doen voor een driekanaals kwaliteitsversterker met DSP. Als je hiermee een zelfbouw sub en top actief kunt aansturen is de verhouding versterking/speakers ongeveer 50%/50% en dat vind ik mooi in verhouding. Je hebt dan een compact, flexibel inzetbaar en simpel uit te breiden systeem van uitstekende kwaliteit in verhouding met fabriekssystemen van dezelfde prijs.

Het alternatief is om zelf een driekanaals Hypex versterker met miniDSP per kant in elkaar te draaien. Een mooie aluminium achterplaat laten maken bij Schaeffer, koelribben erop en gaan. Klinkt mogelijk ook nog wel een stukje beter dan de DSP4U versterker. Ook kun je dan zelf gemakkelijk iets repareren, alle onderdelen zijn eenvoudig en snel te bestellen bij de nederlandse fabrikant. Qua kosten kom je ongeveer op hetzelfde als de DSP4U versterker (zonder verzendkosten).
                  Last edited by TornadoGo; 05-10-12, 07:38.

Comment

• ACSlater
                    • Oct 2007
                    • 57

Originally posted by MusicXtra
                    Doorlus mogelijkheid op je actieve toppen en je kunt er ook een extra top aanhangen....
                    Dat voordeel gaat dus voor beiden op.
                    Met doorlusmogelijkheid ben je dus ook met één versterker klaar lijkt me. Op het linkerkanaal het hoog en op het rechter het mid. Dat scheelt weer en bijkomend voordeel is dat het dan op 4 ohm kan. Of zie ik dat verkeerd?

Comment

• djspeakertje
                      • Oct 2008
                      • 1912

Nee, dan heb je mono. Wat wel kan is 4 toppen bouwen, 2 actief, 2 passief, en dan 1 actief en 1 passief per kant. Dan kan je inderdaad een doorlus bouwen, en met 2 modules 4 toppen aansturen. Als je een set met 4 toppen en 4 subs bouwt kan je met 2 PWR-DSP3 modules af. Wat je dan krijgt:

2 actieve subs
                      2 passieve subs
                      4 passieve toppen

Aangenomen dat zowel laag, mid als hoog op 8 of 16 ohm per driver draait kan dat. Je bent dan alleen niet zo flexibel, omdat je 1 complete set hebt, in plaats van 2 kleine die je tot een grote kan combineren. Wat dan mooier zou zijn:

4 actieve subs
                      4 passieve toppen

Dan kan je alleen nog niet 2 losse toppen zonder sub wegzetten. Daar heb je dan weer losse amps+proc voor nodig...

Voordat je hier een systeem uit haalt dat net zo flexibel is als met losse amps en processor moet er in elke kast een module, en ben je veel duurder uit.

Daan
                      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Is allemaal wel leuk maar je komt op die manier zwaar vermogen tekort voor de toppen...
                        De module levert slechts 700 wat op het mid wat dus neerkomt op 350 Watt per top.

Comment

• dexter
                          • Jul 2005
                          • 433

Ik mag toch wel hopen dat de top een goed rendement heeft (plm 98db 1w 1m), en dat het vermogen wat de top wil ook wel ophoud bij een 500w. Als ik ook al een 1000w op een top moet wegstoken dan word een passief fikter wat ik er zeker weten in wil hebben ook een stuk duurder. Om over de aanschaf van nog zwaardere versterkers nog maar te zwijgen.

Hoe staat het er voor Sander met het ontwerp van deze top? Is er al iets bekend over mogelijk welke drivers ofzo?

Comment

• ACSlater
                            • Oct 2007
                            • 57

Originally posted by djspeakertje
                            Nee, dan heb je mono.
                            Dat weet ik maar dat is ook de bedoeling eigenlijk. Ik gebruik mijn PA voor bands en niet voor mp3tjes. Stereo heb je dan niet zoveel aan, tenzij het publiek netjes in het midden blijft staan.

Comment

• TornadoGo
                              • Jul 2011
                              • 29

Hmmm. Ik wil zeker niet 'underpowered' zijn en vier modules is wat veel van het goede. Dan maar drie versterkers met een processor. Ik wacht het ontwerp nog even af..

Comment

• Rolandino
                                • Mar 2007
                                • 1451

Als ik bij Hypex kijk is er een PSC2.700 module daar heb je er 1 per kant nodig als je een passieve top neemt.
                                Anders kun je er 2 gebruiken per kant AMPmodule kost 439 in BTW

of is deze te licht ?
                                EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

Working...